Ga naar inhoud


[AZBOX HD] Firmware 0.9.3180


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: chrisch
Even je resolutie van je LCD/plasma handmatig vastleggen ipv via automatisch HDMI EDID. Is een bekende bug, de Azbox onderhandelt met je tv welke resolutie verwerkt kan worden en welke aangeboden moet worden. Door het vast te zetten zapt 'ie een stuk sneller!

Waar heb ik dat nog meer gelezen? smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: chrisch
Even je resolutie van je LCD/plasma handmatig vastleggen ipv via automatisch HDMI EDID. Is een bekende bug, de Azbox onderhandelt met je tv welke resolutie verwerkt kan worden en welke aangeboden moet worden. Door het vast te zetten zapt 'ie een stuk sneller!


chrisch,

Bedankt voor je uitstekende advies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe kom je erbij dat het zappen verbeterd is?

Moet constateren dat de zap tijd tussen zenders met verschillende TP Frequenties of op verschillende satellieten alleen maar slechter is geworden, meer dan 10 sec..


Omdat dat zo is , tenminste bij mij dan.

2,3 seconden

sorry hoor maar bij mij loopt het als een zonnetje

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: azboxhd
een HD opgenomen programa is niet zoals het zou moeten hokt en staat stil.


Klopt, maar dat heeft ooit wel gewerkt... Het is wel elke keer het een of het ander met die AZBox. Dan DTS dan weer niet, dan weer wel, dan HD opnames oké, dan weer niet, wat valt er de volgende keer weer om ? mad

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
Hoe kom je erbij dat het zappen verbeterd is?

Moet constateren dat de zap tijd tussen zenders met verschillende TP Frequenties of op verschillende satellieten alleen maar slechter is geworden, meer dan 10 sec..


Omdat dat zo is , tenminste bij mij dan.

2,3 seconden

sorry hoor maar bij mij loopt het als een zonnetje



Beste Satlook,

Het zappen werkt bij mij nu ook naar behoren nadat ik het advies van Chrisch heb opgevolgd, zie eerder bericht.

Als er een eigen subforum zou komen voor de Azbox zou in het eerste bericht alle bekende bugs en oplossingen kunnen komen te staan. Werkt voor nieuwkomers een stuk prettiger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Beste Satlook,

Het zappen werkt bij mij nu ook naar behoren nadat ik het advies van Chrisch heb opgevolgd, zie eerder bericht.

Als er een eigen subforum zou komen voor de Azbox zou in het eerste bericht alle bekende bugs en oplossingen kunnen komen te staan. Werkt voor nieuwkomers een stuk prettiger.


Dat is mooi Martie123,

bij mij stond hij toevallig al op handmatig , maar ik wist niet dat het daardoor kwam.


groeten

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
Wat een negatief bericht zeg je bent zeker vergeten dat dit allemaal nog beta firmware is.


Ja, maar het 'omvallen' van dingen in software (dus dan weer wel, dan weer niet), heeft over het algemeen te maken met de kennis van zaken van de software engineers die er aan werken. Het maakt niet uit wat voor product het is, als er dingen omvallen tijdens het fixen van een bug is dat over het algemeen een teken dat het of spagetti code is en toch goeie engineers, of dat de engineers niet goed weten waar ze mee bezig zijn.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Ja, maar het 'omvallen' van dingen in software (dus dan weer wel, dan weer niet), heeft over het algemeen te maken met de kennis van zaken van de software engineers die er aan werken. Het maakt niet uit wat voor product het is, als er dingen omvallen tijdens het fixen van een bug is dat over het algemeen een teken dat het of spagetti code is en toch goeie engineers, of dat de engineers niet goed weten waar ze mee bezig zijn.


Hier ben ik het totaal niet mee eens.Het is gewoon bijna altijd zo dat het soms voor komt dat iets 10x beter werkt en iets anders iets slechter werkt. Dat nomen ze nou soms gaan we 10 stappen voor uit maar ook 11 terug of hoe men dat ook zegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Origineel bericht van: ome to
Wat een negatief bericht zeg je bent zeker vergeten dat dit allemaal nog beta firmware is.


Ja, maar het 'omvallen' van dingen in software (dus dan weer wel, dan weer niet), heeft over het algemeen te maken met de kennis van zaken van de software engineers die er aan werken. Het maakt niet uit wat voor product het is, als er dingen omvallen tijdens het fixen van een bug is dat over het algemeen een teken dat het of spagetti code is en toch goeie engineers, of dat de engineers niet goed weten waar ze mee bezig zijn.


Ik ben het met je eens!
Ik heb het idee dat de BASIS firmware door andere (kundige) ontwikkelaars is gemaakt. De aanpassingen hierop worden nu door
ontwikkelaars in Portugal uitgevoerd, die zoals blijkt, niet altijd de gevolgen overzien van de aanpassing.

Overgens ben ik best tevreden met de Azbox, zoals die nu is, en hoop dat de issues mbt HD opnemen, grotere fotos en wma ondersteuning snel worden opgelost.


Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Don't get me wrong, ik ben ook best tevreden.

Maar, dat gedoe met SBS6 en Veronica vind ik ook niet zo fijn. Vanavond weer niet om aan te zien.


Ik dacht dat het gedoe met SBS6 en Veronica opgelost was (Zit nu op m'n vakantie adres.)
Weet iemand of dit probleem bekend is bij Azbox ? Of is dit geen Azbox probleem ?

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...