Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik heb eindelijk een HD ontvanger, naast Astra 1,2,3 en Hotbird.

Van alle posities ben ik tevreden, behalve van Astra3 op 23.5 graden. frown

Zoveel valt daar toch niet te ontvangen? BVN heb je op Astra en Hotbird, de Regionalen hoef ik eigenlijk niet te zien, Luxe TV HD heb ik al op Astra 2, tsja, CanalDigitaal heb ik niet. sleep

De overige Duitse en/of Franse zenders kun je vrijwel altijd via Astra1 of HB ontvangen..

Kortom; ik denk dat Astra 3 vrijwel nutteloos is voor mij. Delen jullie mijn mening? Want ik denk dat ik Arabsat of Nilesat op Disecq switch 3 zet... Zitten veel meer interresante FTA zenders op. laugh

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
Delen jullie mijn mening?

@SalimRMAF,

Volgens mij geef je zelf al het antwoord op jouw eigen vraag...

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Zou het mogelijk zijn om met de Astra3 LNB Arabsat 26 te ontvangen? Met tape en/of ijzeren staven etc. Scheelt maar 3 graadjes...

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
Zou het mogelijk zijn om met de Astra3 LNB Arabsat 26 te ontvangen? Met tape en/of ijzeren staven etc. Scheelt maar 3 graadjes...

@SalimRMAF,

Je kunt het toch gewoon proberen?
De ontvangst zal misschien op het randje zijn, net wel of net niet.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

Ik ben het van pla, ja nu even kijken hoe ik dat ga doen. Eerst de Astra3 Houder verwijderen, een ijzeren staaf komt er in de plaats die de LNB naar voren duwt, zodat Astra 2-LNB niet ind e weg komt te staan.

Nu alleen een exclusieve Frequencie nodig voor Arabsat!

Geplaatst:

Grrrrr

Helaas, het is niet mogelijk om Badr3 te ontvangen. Heb zowel Astra 2 als Astra 3 verwijderd om Badr te zoeken. frown

Het rare.. nu heb ik ineens geen signaal meer op mijn Topfield bij Astra 3 en 1 en Hotbird.

Geplaatst:

Als je geen abonnement hebt bij Canal Digitaal, en de regionale omroepen zijn niet interessant genoeg, dan heb je inderdaad weinig aan Astra 3. Of je moet RTL Luxemburg of Ocko TV uit Tsjechië niet willen missen natuurlijk...

Geplaatst:

Voor (HD)ontvangers met "educatieve" mogenlijkheden, is

er juist veel te zien. KD heeft daar een zeer uitgebreid pakket, dit alles met een inmiddels verouderde codering.

Geplaatst:

als Zenderlijsten, editors en frequenties het thema is, dan staat een mening vragen in het verkeerde subforum.

als je iets niet kunt ontvangen van 23,5 dan zou je vragen naar het waarom en hoezo.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
als Zenderlijsten, editors en frequenties het thema is, dan staat een mening vragen in het verkeerde subforum.

als je iets niet kunt ontvangen van 23,5 dan zou je vragen naar het waarom en hoezo.
ciao

Kan zijn mening wel delen. Zoveel is er niet op de 23,5 graden. De regionalen is wel leuk, maar heb je ook zo al weer gezien. Wat blijft er dan nog over?
Ja betaalzenders van CDS. Maar dat moet je wel boeien. Dat doet het mij niet. Dus ik ga mee met topicstarter dat de 23,5 weinig te bieden heeft.
Geplaatst:

Maar jullie zijn niet representatief voor nagenoeg iedere Nederlands satelliet kijken die wél is geïnteresseerd in het boeket van CDS. Voor die kijkers is de 23.5 wel interessant en ook in toenemende mate.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Maar jullie zijn niet representatief voor nagenoeg iedere Nederlands satelliet kijken die wél is geïnteresseerd in het boeket van CDS. Voor die kijkers is de 23.5 wel interessant en ook in toenemende mate.

Waarop baseer jij dit? Dan vooral jouw tweede punt en dat uitgesplitst in het aanbod van de regionale zenders en die van andere zenders?
Geplaatst:

Het gaat niet enkel om het themapakket of het HD-pakket. Zelfs met een basispakket gaan bepaalde zenders op 23,5°O open (NED1 HD en één HD). Klanten van CDS en TVV zullen wel sneller een DUO-LNB of zo nemen om 23,5°O te kunnen ontvangen, denk ik.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen