Neptunus Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: Amager95 Origineel bericht van: Neptunus Maar jullie zijn niet representatief voor nagenoeg iedere Nederlands satelliet kijken die wél is geïnteresseerd in het boeket van CDS. Voor die kijkers is de 23.5 wel interessant en ook in toenemende mate. Waarop baseer jij dit? Dan vooral jouw tweede punt en dat uitgesplitst in het aanbod van de regionale zenders en die van andere zenders? Ik denk dat iemand in Gelderland graag Omroep Gelderland wil ontvangen. Ik denk dat iemand met een HD ontvanger graag Nederland1 HD wil ontvangen. En gezien de lagere kosten voor CDS is de verwachting dat het aanbod op de 23.5 zal toenemen. Verder gaf ik aan dat het aandeel Nederlandse kijkers die niet zijn geïnteresseerd in het Nederlandse boeket zeer klein is, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Amager95 Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: Amager95 Origineel bericht van: Neptunus Maar jullie zijn niet representatief voor nagenoeg iedere Nederlands satelliet kijken die wél is geïnteresseerd in het boeket van CDS. Voor die kijkers is de 23.5 wel interessant en ook in toenemende mate. Waarop baseer jij dit? Dan vooral jouw tweede punt en dat uitgesplitst in het aanbod van de regionale zenders en die van andere zenders? Ik denk dat iemand in Gelderland graag Omroep Gelderland wil ontvangen. Ik denk dat iemand met een HD ontvanger graag Nederland1 HD wil ontvangen. En gezien de lagere kosten voor CDS is de verwachting dat het aanbod op de 23.5 zal toenemen. Verder gaf ik aan dat het aandeel Nederlandse kijkers die niet zijn geïnteresseerd in het Nederlandse boeket zeer klein is, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Eigenlijk zeg jij het al zelf: "ik denk...". Dat is dus jouw eigen visie erover, maar jouw visie wordt niet ondersteunt door onderzoek. Dat iemand in Gelderland naar Gelders nieuws wilt kijken kan ik mij voorstellen. Maar al deze zenders zenden maar een paar uurtjes per dag uit, en dan is het herhaling. Dan kan je net zo goed een goedkoop dvb-t ontvanger kopen bij Kaufland of Real net over de grens in Duitsland. En HD dan, het is en blijft nog altijd hetzelfde wat te zien is in SD. Dat de kwaliteit zo slecht is komt gewoon omdat het zo verkeerd wordt doorgegeven. Maar ik vind de kwaliteit van uitzending van ARD/ZDF/BBC al zo voortreffelijk. De zenders van Discovery enz interesseren mij niet zo omdat het vaak maar herhalingen zijn. Zo boeiend is het ook niet en zeker als je al dergelijke programma's via andere zenders kunt zien. NL1 HD ontvangen? Nou ik kijk nu al amper naar NL 1 gewoon. Al vanaf half mei 2009 worden massaal herhalingen uitgezonden. In augustus is het bijna alleen nog maar herhalingen (herhalingen van programma's die max een jaar oud zijn!) op NL1,2 en 3 te zien. Zelfs het journaal is niet eens actueel meer. Dus ik kan mij geen enkele voorstelling maken waarom ik ook maar moeite moet doen om naar NL 1 HD te kijken. Bovendien waarom zou ik hemelsnaam twee keer moeten betalen voor dezelfde zender? Via inkomstenbelasting en via CDS?
matthew_be_wvl Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Maar jij bent ook niet echt representatief dan, want NED1 is de zender met het grootste marktaandeel in Nederland. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
GeniusX Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 @Amager95 Lol,er worden alleen maar herhalingen uitgezonden. Zou voor jou geen probleem mogen zijn, je kijkt immers nooit. Je moet verhaal niet omdraaien, jij bent de uitzondering, omdat je blijkbaar die paar Euro niet kan missen. Graag ook even een bronvermelding, van je onderzoek.
Gast Paullo Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Wel ik zou zeggen zoveel kijkers zoveel smaken. Dus er zullen best wel wat mensen tevreden zijn met het aanbod op Astra3, zoals er waarschijnlijk een aantal zullen zijn die het maar niets vinden. Vermits niemand verplicht wordt te kijken, is er toch geen reden tot klagen. Greets
Sverige Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Dat is zo... ik ben het er helemaal mee eens. Voor mij is de Astra 3 ook niet interessant. Heb hem ook niet geinstalleerd voor de HD receiver, kan de positie wel met de draaibare schotel in voor de SD zenders bekijken, maar ik vind het niet echt de moeite waard. Het gaat er niet alleen over of je er al dan niet "een paar euro's voor over hebt". Maar ook of wat je dan krijgt voor je geld iets is wat jou interesseert. Zolang alles in Pakketten zit betaal je altijd voor dingen die je niet hebben wil. Dat heb ik bij mijn Zweedse pakket ook... Daarom hou ik het bij het Lokal paket, want voor het faniliepakket betaal je 110 kr per maand extra, en daar zitten dan 3, of maximaal 4 zenders bij die ik interessant vindt. Dus is mijn afweging om dit niet te doen. Bij de Zweedse kabelboer ComHem is het beter geregeld... ik ben de exacte bedragen en zenders even kwijt, maar daar mag je voor een bepaald bedrag extra een aantal extra zenders uitzoeken uit een hele lijst die jij wil zien... dat is nou een heel goed voorbeeld van klantvriendelijkheid! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Amager95 Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Maar jij bent ook niet echt representatief dan, want NED1 is de zender met het grootste marktaandeel in Nederland. grootste wil zeggen waar de meeste mensen naar kijken maar dat wil net zeggen dat ook daadwerkelijk alle mensen wel kijken, die kunnen en mogen kijken naar Nederland 1,2,3. Dat ik niet represenatief ben weet ik. Maar dat zei ik ook nooit! Maar ik weet best dat er velen zijn die er zo over denken, dus als er mensen zeggen dat het niet bestaat, weet ik dat deze argumentatie mank loopt. Soms kan ik trouwens met geen enkele mogelijkheid bedenken waarom ik naar Nederland 1 zou moeten kijken. Zie er niets bijzonders op. Of moet ik kijken naar Boer zoekt vrouw omdat iedereen er naar kijkt en dat het daarom goed is?
matthew_be_wvl Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: Paullo Wel ik zou zeggen zoveel kijkers zoveel smaken. Dus er zullen best wel wat mensen tevreden zijn met het aanbod op Astra3, zoals er waarschijnlijk een aantal zullen zijn die het maar niets vinden. Vermits niemand verplicht wordt te kijken, is er toch geen reden tot klagen. Greets Amen. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Neptunus Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Er wordt steeds gesproken over die geweldige ARD en ZDF en BBC maar ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nou daadwerkelijk naar kijken, en dan heb ik niet over zappen maar echt blijven kijken. Overigens ga ik niet ontkennen dat deze zenders kwaliteit bieden maar dat zit hem meer in stiptheid, ontbreken reclame, beeldkwaliteit en dergelijke dan aan de content. En nee, ik heb geen onderzoeksgegevens maar ik word hier ook niet door een grote groep tegengesproken. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Sverige Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Neptunus, dan ga ik je tegenspreken Ik kijk dagelijks naar uitzendingen van Das Erste (en de andere ARD omroepen) en ZDF! Ik ben een liefhebber van Duitse series en films. Die zijn van ongekende kwaliteit... de Fernsehfilm der woche op ZDF is maar een voorbeeld, en je mag ook niet de talloze prachtige Krimi's en drama's niet vergeten. Ik heb even op mijn harde schijf van de Technisat gekeken, en ik zie bijvoorbeeld 16 opnames van een Duitse zender en 7 van een Zweedse zender staan... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Neptunus Er wordt steeds gesproken over die geweldige ARD en ZDF en BBC maar ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nou daadwerkelijk naar kijken, en dan heb ik niet over zappen maar echt blijven kijken. de meesten (hoeveel nederlanders) schrijven en/of lezen niet op een forum zoals dit die kijken zonder jou dat te vertellen. haal het maar eens van de kabel, zul je zien hoeveel persberichten en opstand er komt. bovendien gaat het toch over 23,5Oost? ciao Second Life Mungo Parker
Moderator ceesv Geplaatst: 31 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 31 augustus 2009 Op de site van de Stichting Kijkonderzoek is terug te vinden, dat er op een avond ongeveer 5% van de kijkers naar buitenlandse zenders kijken. Een even groot percentage kijkt naar DVD's. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 de Stichting Kijkonderzoek kan natuurlijk niets extra's vertellen als de mensen niet meedoen aan een dergelijk kijkonderzoek.. dus valse schijn keeping up appearances ciao Second Life Mungo Parker
Amager95 Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Origineel bericht van: Neptunus Er wordt steeds gesproken over die geweldige ARD en ZDF en BBC maar ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nou daadwerkelijk naar kijken, en dan heb ik niet over zappen maar echt blijven kijken. Overigens ga ik niet ontkennen dat deze zenders kwaliteit bieden maar dat zit hem meer in stiptheid, ontbreken reclame, beeldkwaliteit en dergelijke dan aan de content. En nee, ik heb geen onderzoeksgegevens maar ik word hier ook niet door een grote groep tegengesproken. ARD en ZDF hebben wel reclame Het ZDF wordt daarbij zelfs heel erg mee geholpen daar een groepje aardige mensjes, de Mainzelmännchen
Neptunus Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Origineel bericht van: Amager95 Origineel bericht van: Neptunus Er wordt steeds gesproken over die geweldige ARD en ZDF en BBC maar ik vraag mij af hoeveel Nederlanders er nou daadwerkelijk naar kijken, en dan heb ik niet over zappen maar echt blijven kijken. Overigens ga ik niet ontkennen dat deze zenders kwaliteit bieden maar dat zit hem meer in stiptheid, ontbreken reclame, beeldkwaliteit en dergelijke dan aan de content. En nee, ik heb geen onderzoeksgegevens maar ik word hier ook niet door een grote groep tegengesproken. ARD en ZDF hebben wel reclame Het ZDF wordt daarbij zelfs heel erg mee geholpen daar een groepje aardige mensjes, de Mainzelmännchen De reclame op ARD en ZDF is zo beperkt en wordt op een zodanig wijze gebracht dat het niet of nauwelijks als storend ervaren wordt, althans door mij. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen