Ga naar inhoud


Eigen subforum Azbox HD


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

geintje... ben geen mod

maar! heb er wel een gedegen mening over.

mijn mening

als je een eigen speciaal suforum wilt lees je dus geen ander meer

sat relevante berichten anders behalve dat kassie van jou lees je net nog lui als je bent

 

*althans zo lijkt het

 

ik heb geen andere verklaring ervoor dan dat je jezelf ten onrechte te veel bezig houdt met een probleem van DIE RECEIVER

 

receivers hebben allemaal een probleem daar de techniek en tijd niet stil staat

dus moet je bij de les blijven

dus ga je vooral af op enkel jouw merk

dus dat is zonde van een sat4all

 

ciao

 

Ti Lascio Una Canzone

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonski,

Naar mijn (eigen ) mening ga je toch wel een beetje kort door de bocht!

Ik heb een Topfield en een Dreambox, maar ik lees een en ander over de AZ box. Het lijkt me een heel leuk ding en als ik de problemen zie die er met de Dreambox zijn, dan ben ik nog eerder genegen om over te stappen naar de AZ box.

Waarom dus geen appart forum voor de AZ box, of hoeven al die bezitters van de boxen waar wel een appart foum voor is naar jouw mening dus niets meer te lezen over de andere boxen, immers zij hebben wel een eigen forum.

Zo jij het stelt is het dus reigenlijk een aanbeveling voor ht maken van een eigen forum voor de AZ box.

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Satfan, ik heb de azbox een paar maanden getest en kan je objebtief zeggen dat je met een Dreambox vele malen beter af bent.

 

De AZbox kan je echt absluut niet vergelijken met de mogelijkheden van een Dreambox.

 

De extra snick-snack van de azbox gebruik je in de praktijk nooit en de mediaspeler speelt echt een hoop bestanden niet goed af. De noodzaak voor een externe mediaspeler bleef in mijn geval gewoon bestaan en juist dat zou het sterke punt van de azbox moeten zijn. Helaas niet dus...

 

Als satellietontvager is een dreambox vele malen flexibeler en beter en de software ontwikkeling van de azbox gaat traag. In de afgelopen maanden is er maar erg weinig gebeurt terwijl ons toch andere dingen beloofd waren.

 

Het is inmiddels al september en in die 4 maanden is er maar bitter weinig verbeterd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer appels met peren vergelijken hoor de Azbox is geen dreambox en de dreambox is geen Azbox de Azbox speelt wel degelijk vele malen meer bestanden af dan de dreambox maar er moet dan ook nog een hoop gebeuren met de firmware van de Azbox en als gewone decoder doet hij precies wat hij moet doen namelijk zeer goed beeld weergeven (persoonlijk beter als van de dreambox) maar nogmaals deze decoders kun je niet vergelijken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Satfan, ik heb de azbox een paar maanden getest en kan je objebtief zeggen dat je met een Dreambox vele malen beter af bent.

Dat is maar net hoe je het bekijkt en een ontvanger beoordeelt. Objectief is een dergelijke beoordeling volgens mij nooit ;-)

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
De AZbox kan je echt absluut niet vergelijken met de mogelijkheden van een Dreambox.
De extra snick-snack van de azbox gebruik je in de praktijk nooit en de mediaspeler speelt echt een hoop bestanden niet goed af. De noodzaak voor een externe mediaspeler bleef in mijn geval gewoon bestaan en juist dat zou het sterke punt van de azbox moeten zijn. Helaas niet dus...

Ik ben dat niet helemaal met je eens. Ik weet niet wat voor bestanden jij probeert af te spelen, maar ik heb eigenlijk geen problemen. Misschien heb ik dan geluk? Wat jij overigens "snick-snack" noemt, zoals Youtube, gebruik ik echter met veel plezier dagelijks. En zoiets als youtube heb ik niet zo confortabel op m'n dm7020 gezien. En het checken van nu.nl of andere nieuwssites via de browser werkt ook prima. Makkelijk om even tussendoor te doen.

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Als satellietontvager is een dreambox vele malen flexibeler en beter en de software ontwikkeling van de azbox gaat traag. In de afgelopen maanden is er maar erg weinig gebeurt terwijl ons toch andere dingen beloofd waren. Het is inmiddels al september en in die 4 maanden is er maar bitter weinig verbeterd.

Er zit een ploeg van minstens 14 man dagelijks te programmeren en testen. De laatste firmware laat b.v. duidelijk betere zaptijden zien. Ook de ondersteuning van DVB-C en DVB-T is verbeterd. Om maar een paar dingen te noemen. Er wordt echt hard aan gewerkt. Kan jij je nog herinneren hoe de eerste images voor de dreambox waren? Vergeet niet dat er nog steeds sprake is van "beta" software. Ook al vind ik deze "beta" software al beter werken dan veel "definitieve" software die ik heb gezien bij andere boxen. Alleen de beschikbaarheid van DVB-C tuners en de implementatie van 2x DVB-S2 laat eigenlijk te lang op zich wachten. Maar andere "beloften" zijn toch wel min of meer waargemaakt? Of bedoel je iets anders?

Voor wat betreft de flexibiliteit van de dreambox t.a.v. de azbox: je kunt net zo goed met de plugin API spelen met de AZBox. Of was je van plan een eigen image te maken? Wat bedoel je precies met flexibiliteit?
Ik kan precies doen met de box wat ik wil: op hoge kwaliteit sat TV kijken, opnemen, timeshiften, "youtuben", kanaallijsten bewerken met de computer. En dat hij nog eens m'n divx'jes en mkv'tjes afspeelt is wat mij betreft helemaal leuk.

Maar goed: ik respecteer je mening, maar ik ben het kortom niet helemaal met je eens ;-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we even terug komen op het onderwerp.

het is natuurlijk helemaal niet moeilijk om te stellen dat ook de drambox nog steeds met beta problemen zit, maar dan wordt het eeen welles nietes gedoe.

De vraag is waarom de AZbox tot op heden nog geen eigen forum heeft en daar is tot op heden nog geen steekhouden antwood op gekomen.

mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan moet ik toch weer even hier op reageren:

 

Citaat:
Er zit een ploeg van minstens 14 man dagelijks te programmeren en testen. De laatste firmware laat b.v. duidelijk betere zaptijden zien. Ook de ondersteuning van DVB-C en DVB-T is verbeterd. Om maar een paar dingen te noemen.

 

Als daar 14 man 4 maanden mee bezig zijn geweest vraag ik mij af wat die 14 man dan minimaal 4 maanden hebben gedaan.

Ik denk dat je dan wel mag spreken van een uitermate belabberd R&D team want als ik kijk naar wat er in 4 maanden tijd bereikt is met 14 man, is die prestatie wel erg ver beneden maats.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Dan moet ik toch weer even hier op reageren:

Citaat:
Er zit een ploeg van minstens 14 man dagelijks te programmeren en testen. De laatste firmware laat b.v. duidelijk betere zaptijden zien. Ook de ondersteuning van DVB-C en DVB-T is verbeterd. Om maar een paar dingen te noemen.


Als daar 14 man 4 maanden mee bezig zijn geweest vraag ik mij af wat die 14 man dan minimaal 4 maanden hebben gedaan.
Ik denk dat je dan wel mag spreken van een uitermate belabberd R&D team want als ik kijk naar wat er in 4 maanden tijd bereikt is met 14 man, is die prestatie wel erg ver beneden maats.


Nope wrong, er is een nieuw dev team samengesteld ( met hele bekende namen ) en deze zijn nauwelijks 1 week bezig.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ken de namen niet en weet dus niet naar wie je verwijst, maar als deze mensen niet intieme kennis van het low level werk hebben en beschikken over alle source code van drivers en GUI heb ik er erg weinig vertrouwen in.

 

Je kan nog zo veel kankeren op Dream Multimedia, maar één ding doen ze goed en dat is de software. Er is in ieder geval niemand die op dat gebied beter presteert dan Dream Multimedia. Dan kunnen ze nog zo zuigen als bedrijf, als product is er naar mijn mening niets beters.

 

Natuurlijk is er altijd wat mis mee en vallen met nieuwe software versies dingen die eerder werkten (opnieuw) om, maar ik heb het nog niemand beter zien doen dus val nu ook gelukkig weer terug op mijn DM8000 en DM800, want die azbox beviel me helemaal niet!

 

Traag, speelt lang niet alle media files, waardoor ik toch een mediaspeler nodig blijf houden en dan heb ik liever een goede snelle en flexibele satellietontvanger met brede software ondersteuning met een extra mediaspeler dan een trage azbox met slechte software ondersteuning en eveneens een extra mediaspeler.

 

Naar mijn mening is die azbox een hele grote zak Poehaa met niets (of iig weinig) er achter.

 

T'is maar mijn mening. Jij mag óók je eigen mening hebben wink

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Ik ken de namen niet en weet dus niet naar wie je verwijst, maar als deze mensen niet intieme kennis van het low level werk hebben en beschikken over alle source code van drivers en GUI heb ik er erg weinig vertrouwen in.

T'is maar mijn mening. Jij mag óók je eigen mening hebben wink



LOL, trust me, ze hebben alles.

Overigens dat je de GUI aanhaalt als absolute must???? zegt iets over je kennis, de GUI is onderdeel van de sources.

Men beschikt over alle sources en alle drivers

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...