Ga naar inhoud


Eigen subforum Azbox HD


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: iNvIsIbLe

Traag, speelt lang niet alle media files, waardoor ik toch een mediaspeler nodig blijf houden en dan heb ik liever een goede snelle en flexibele satellietontvanger met brede software ondersteuning met een extra


Jij verwachte natuurlijk een Dreambox te kopen die nog meer kon, tja

Overigens speelt mijn Azbox meer mediaformaten ( zonder problemen ) af dan mijn dm800

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat gaf ik dus ook aan het is een Azbox en geen dreambox en hij speelt meer af dan de dream en als sat ontvanger doet hij wat hij moet doen een fantasties beeld toveren waar dream nog een puntje aan kan zuigen ok hij zapt (nog) niet snel maar dat komt vast goed. hoe heeft dream zitten mormelen met die voedindgen en enigma in het begin ?

 

zo nu weer ontopic.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Jij verwachte natuurlijk een Dreambox te kopen die nog meer kon, tja

 

Nee dat verwachte ik helemaal niet. Ik verwachte een degelijke en flexibele satelliet ontvanger te kopen die op satellietgebied gewoon goed presteert en als mediaplayer helemaal het einde is. Dat werd o.a. op dit forum namelijk veelvuldig gesuggereerd. Op dat gebied waren de verwachtingen dus bijzonder hoog.

 

Nu blijkt dat die mediaspeler problemen heeft met diverse gangbare mediaformaten, stottert, geen DVD menu zichtbaar maakt en het ding als satellietontvanger vrij traag en spartaans is en de software ontwikkeling niet opschiet.

 

Mag ik dan even teleurgsteld zijn als blijkt dat je nog steeds een externe media speler nodig hebt en (gewend zijnde aan een mega snelle dreambox) het satellietontvangst gedeelte qua prestaties flink achter blijft?

 

De DM8000 (en ik neem aan ook de 800) speelt perfect DVD's en nog een paar formaten. Behalve het DVD formaat heb je daar geen ruk aan omdat een externe mediaspeler (zoals de PCH) dat 10 x beter doet.

 

De DVD speler van de Dreambox is echter wel 20 x beter dan die van de AZbox en speelt iso's en VOB (inclusief menu) perfect.

 

Wat ik dus al schreef: Als ik dan toch een externe mediaspeler nodig heb, dan 10 x liever een Dreambox dan en Azbox, want hij is helemaal niet zo easy.... en helemaal niet zo cool....

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik denk dat je je mening duidelijk gemaakt hebt. Je houdt er van of je houdt er niet van.

Ik ben, voor jou, heel blij dat je je 2 dreamboxen hebt, zodat je daarmee in een bijna perfecte wereld leeft :-)

 

Wat dat verder te maken heeft met het onderwerp van dit topic, al dan niet een eigen subforum voor AZBox is mij onduidelijk.

 

On-topic:

Ik zie geen noodzaak voor een apart subforum. Het aantal topics is best overzichtelijk, en als mensen op de juiste manier hun topics 'taggen' zijn ze makkelijk te vinden.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja de mods hier zullen wel niet zo gescharmeerd zijn van de azbox, anders was er allang een subtopic gemaakt.

 

En om toch even terug te komen, op de geplaatste berichten van invisible, de firmware die dmm zelf maakt stelt ook niets voor.

Het zijn de andere mensen die de alternatieve firmware gemaakt hebben, nu en in het verleden die de dreambox tot een hype gemaakt hebben.

Ben zelf een dreambox bezitter van het eerste uur, maar ben toch overgestapt naar de azbox, vanwege de tegenvallende prestaties van de huidige dreamboxen.

 

En ik snap niet, dat bij jou de diverse multimedia bestanden niet goed afspelen.

Ik heb hier helemaal geen last van.

Misschien ligt het ook aan het baasje, want een azbox is wat anders dan een dreambox.

En je moet er even aan wennen, en mee om leren gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

off topic:

Mensen laat je toch niet verleiden tot opmerkingen over de 'objectieve' onzin die sommige gefrustreerde zuurbekjes hier lozen. Blijf gewoon on topic en negeer die papagaaien.

Ze worden ook maar gestuurd. Los daarvan heeft natuurlijk ieder het recht op een eigen mening, die wél graag te maken moet hebben met de inhoud van het topic! :D

 

on topic:

Van mij mag er best een AZbox gedeelte komen. Ik vind het wel handig als er wat meer orde in het forum zit. Noodzakelijk is het natuurlijk niet, maar ja. . . Er zijn kennelijk altijd meer redenen (ook voor de mods) om iets niét te doen, dan om een voorstel te honoreren.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

@iNvIsIbLe,

 

Als jij de vergelijking maakt/uitdiept tussen AZBoxHD en Dreambox (8000)

dan wil ik ook even inhaken en reageren.

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Ik heb de azbox een paar maanden getest en kan je objebtief zeggen dat je met een Dreambox vele malen beter af bent.

Jammer dat je hier (nog) geen testverslag hebt gepubliceerd van die paar maanden

nadat je wel van de eerste dagen de testresultaten hebt medegedeeld.

Maar ja wat niet is kan nog komen.

Hoe je objectief iets kan zeggen over hetgeen je getest hebt begrijp ik niet zo goed.

Volgens mij is elke test gedaan door een persoon per definitie subjectief.

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
De AZbox kan je echt absluut niet vergelijken met de mogelijkheden van een Dreambox.

Inderdaad, ik zie meer en betere benutting van de mogelijkheden bij de AZBox HD.

1080p50/BluRay

4:2:2

Meer multimedia

Betere implentatie van YouTube

Betere beeldkwaliteit

Betere timeshift

Betere lipsynchroniteit

Gevoeligere tuner

Betere hardware, zowel binnenkant als behuizing

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
De extra snick-snack van de azbox gebruik je in de praktijk nooit en de mediaspeler speelt echt een hoop bestanden niet goed af. De noodzaak voor een externe mediaspeler bleef in mijn geval gewoon bestaan en juist dat zou het sterke punt van de azbox moeten zijn. Helaas niet dus...

Ik, en lezende de verschillende boards kennelijk velen met mij,

gebruiken die extra mogelijkheden van de AZBox HD wel degelijk.

Een hoop mediabestanden worden door de AZBoxHD niet goed afgespeeld?!

Laten we deze algemene opmerking eens concretiseren.

Op de demonstratie van de Dreambox die jij als Dreambox distributeur van Nederland

op 13 november 2008 in Schijndel hebt gehouden heb ik jou een test cd gegeven.

Hier staan zo'n 50 gangbare videoformaten op.

Hoeveel kun je daarvan concreet goed met de AZBox HD afspelen en hoeveel met de Dreambox (8000)?

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Als satellietontvager is een dreambox vele malen flexibeler en beter en de software ontwikkeling van de azbox gaat traag. In de afgelopen maanden is er maar erg weinig gebeurt terwijl ons toch andere dingen beloofd waren.

Bij alle Linux ontvangers, de Dreambox niet uitgezonderd, wordt het beloofde

wel vaker niet of niet altijd binnen de toezegde of als algemeen redelijk geachte tijd gerealiseerd.

Wat er VELE malen flexibeler en beter aan de Dreambox is wordt helaas niet nader gepreciseerd.

Als single SATELLIETontvanger voldoet de AZBox HD uitstekend

en is flexibel genoeg om (een niet vooraf beloofde!) 4:2:2 functionaliteit mogelijk te maken

en daarnaast zijn er prima multimediamogelijkheden alsmede implentatie van YouTube.

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Traag, speelt lang niet alle media files, waardoor ik toch een mediaspeler nodig blijf houden en dan heb ik liever een goede snelle en flexibele satellietontvanger met brede software ondersteuning met een extra mediaspeler dan een trage azbox met slechte software ondersteuning en eveneens een extra mediaspeler.

De AZBox HD is niet de snelste zapper maar mediaformaten worden

wel voor een groot gedeelte ondersteund.

Zoals ik zojuist al schreef, maak de zaak eens concreet door zo'n 50 gangbare videoformaten

van de aan jou overhandigde test cd af te spelen.

Vermeld a.u.b. het resultaat daarvan op dit board, dat lijkt mij voor iedereen inzichtelijker

dan telkens terug te vallen in algemene bewoordingen als "een hoop" en "lang niet alle".

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Naar mijn mening is die azbox een hele grote zak Poehaa met niets (of iig weinig) er achter.

Een grote zak Poeha oftewel koude drukte/opschepperij?

Maar dan wel een zak waarin een goed functionerende single SATELLIETontvanger zit die

tegen een relatief lage prijs flexibiliteit en extra mogelijkheden biedt zoals

1080P50, 4:2:2, YouTube en EVENTUEEL twintuner en/of blindscan.

Het verreweg voornaamste kritiekpunt is het ontbrekende twintunergedeelte

maar dat wil niet zeggen dat daardoor de AZBox HD als single SATELLIETontvanger een flop is.

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Nee dat verwachte ik helemaal niet. Ik verwachte een degelijke en flexibele satelliet ontvanger te kopen die op satellietgebied gewoon goed presteert en als mediaplayer helemaal het einde is. Dat werd o.a. op dit forum namelijk veelvuldig gesuggereerd. Op dat gebied waren de verwachtingen dus bijzonder hoog.

Nu blijkt dat die mediaspeler problemen heeft met diverse gangbare mediaformaten, stottert, geen DVD menu zichtbaar maakt en het ding als satellietontvanger vrij traag en spartaans is en de software ontwikkeling niet opschiet.

Nogmaals, de AZBox HD is een degelijke en flexibele single SATELLIETontvanger,

presteert goed op satellietgebied, is flexibel met extra mogelijkheden zoals

4:2:2, 1080p50, multimedia en EVENTUEEL twintunergedeelte en/of blindscan.

 

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
) (gewend zijnde aan een mega snelle dreambox) het satellietontvangst gedeelte qua prestaties flink achter blijft?

Het zappen en de menuvoering zullen iets trager zijn maar dat wil

niet zeggen dat de prestaties van de AZBox minder zijn.

Integendeel, tunergevoeligheid, lipsynchroniteit, timeshift

en nog enkele andere zaken worden als je een beetje rondneust

op de verschillende boards bij de AZBox HD kennelijk als beter ervaren.

[offtopic]

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz: mooi verwoord

 

@invisible: De distributeur van de AZbox identificeert zich hier duidelijk en onthoud zich van het bashen van andere ontvangers. Daar kun je een mooi voorbeeld aan nemen.

 

ontopic: graag een subforum, al is het alleen maar om het algemene "overige receivers" gedeelte leesbaar te houden.

 

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het echte verschil tussen de Dreambox en de Azbox/Ipbox enz.

is, dat we van de Dreambox AL weten dat problemen niet worden

opgelost (jarenlange voorsprong) en van de anderen wordt

het geroepen maar weten we het nog niet. Mijn vermoeden is

dat de prijs van met name de DM8000 binnen kort nog wel eens

flink zal gaan zakken.

 

Ik ben voor een eigen Linux HD ontvanger groep, met subgroepen

Dreambox,Ipbox/Cuberevo,Kathrein,Azbox enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Ik ben voor een eigen Linux HD ontvanger groep, met subgroepen
Dreambox,Ipbox/Cuberevo,Kathrein,Azbox enz.


Dat is misschien nog wel een idee.
Een eigen hoofdforum voor de AZbox komt er in ieder geval vooralnog niet, want ook ik heb sterk het idee dat het geen blijvertje is.
Een subforum dat we zo weer kunnen samenvoegen met het "overige receivers forum" als dat nodig blijkt te zijn is een optie die ik wel in de groep wil gooien.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...