Ga naar inhoud


Net iets te korte kabel


Gast Edwinmtb

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Tonskidutch
11 antwoorden
en nog steeds gaat men door met antwoorden
4 antwoorden en Edwinmtb had al de oplossing gezien

een gepassioneerd forum zullen we maar zeggen
[opgelost] had men kunnen toevoegen aan
Citaat:

Bedankt!

Dan ga ik ook maar eens een knoop leggen.

ciao


Dat komt omdat Sjaak het er niet mee eens is, dat is zijn goed recht maar dat leidt dus wel tot al die berichten.

Overigens ben ik het wel Sjaak eens dat je beter niet de gewone coax onder grond kan leggen maar ik heb verder nog geen bewijzen gezien dat er signaalverlies, buiten een verwaarloosbare is, bij het toepassen van een koppelstuk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Een F-koppelstuk inclusief twee F-connectoren staat ongeveer gelijk aan 10 meter coax.


Op grond waarvan berust deze stellingname?

10 meter is al heel wat en is onmiddelijk meetbaar in de hogere frequenties.
Ik kan en wil me niet voorstellen dat een f-connector koppelstuk in de hogere frequenties van de L-band zoveel verlies zou geven.

Neem maar van mijn aan dat bij passende f-connectoren en een lesbisch koppelstuk de verliezen nagenoeg te verwaarlozen zijn.
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 100 cm schotel met een motor voor in de hobbykamer.

De kabel van ca 6 meter ligt in de aarde zonder pijp oid en daarbij ook nog een grijze lasdoos met koppelstuk.

De kabel is van een bouwmarkt en alles ligt zo al een jaar of drie.

Voor de huiskamer heb ik een 80 cm vaste schotel voor

astra 1 en 3.Daarvan ligt de 15 meter kabel onder de tegels

ook ca 3 jaar.

Bij zeer slecht weer valt de 80 cm uit en de 100 cm schotel

gaat door zonder problemen.

Ik hoop dat deze info voldoende is voor andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Een F-koppelstuk inclusief twee F-connectoren staat ongeveer gelijk aan 10 meter coax.
Aangezien je zonder problemen 75 meter kabel tussen LNB en ontvanger kunt aanleggen, is op de korte afstand dus geen probleem te verwachten.

Een coax kabel is een laag doorlaat filter. Een koppel stuk ook, maar dan met een veel hogere afsnij frequentie... Dus ik zie niet hoe je dit bedoelt...?
Of kijk je naar demping... In dat geval;
Ik kan niet zo snel de uitgebreide datasheet vinden van koka799, maar kon wel het getal van 18dB demping / 100m op 860MHz vinden. De demping op 2150 MHz is dus veel hoger. Met jouw stelling zeg jij dus dat een koppelstuk meer dan 1.8dB demping geeft? (Want Koka799 is een redelijk goede kabel dus lage demping...) Als dat het geval is dan heb je zeer slechte pluggen en koppelstukken gebruikt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede koppel bus geeft nagenoeg geen demping of kwaliteit verlies.(dit is volledig te verwaarlozen)

Telkens als er een nieuwe partij binnen komt worden deze getest op de lagen bant hoge bant en ook op de diverse satelliet frequenties

Omdat we ook veel Cai werk maken kunnen we niet riskeren dat er een slechte partij tussen zit.

Zorg er wel voor dat je buiten montage goede vulkaniserende tape gebruikt.

Bij het gebruik van een switch is het verlies stukken hoger.

Wij werken de laatste tijd niet meer met cabel van Hirschman maar met coax 9 van Bedea.

Persoonlijk vind ik deze kabel wel wat stugger maar de metingen zijn ook stuken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...