Ga naar inhoud


Ipbox 9000hd vind geen Harddisk


Gast Qwinty69

Aanbevolen berichten

Ik ben even aan het stoeien geweest om eventueel mijn opnamens naar mijn anderen ipbox9ooohd te laten gaan zodat alles op een ontvanger komt te staan.

Maar dat lukt naar mijn idee niet, maar goed door dit gehobby vind mijn ontvanger de Harddisk niet meer heb al de fabrieks instellingen opnieuw gedaan maar geen resultaat, in het menu DGStation het een en ander gedaan. Wie kan mij op weg helpen

 

Of is het door opnieuw de firmware erop te zetten ook verholpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Qwinty69,

 

Opnieuw firmware laden op je ipbox is natuurlijk een oplossing maar nooit zo leuk als een probleem onderzoeken. ;-)

 

Wat je zou kunnen doen is met het commando mount kijken of je hdd er tussen staat od dat /hdd al op een andere mannier gemount word. Ook kun je in het bestand /etc/fstab controleren of misschien een soortgelijke regel bestaat:

 

/dev/sda2 /hdd auto defaults,errors=remount-ro,noatime,nodiratime 0 0

 

Mocht ook dit niet zo zijn kan je gokken dat /dev/sda je harddisk is en met het commando fdisk /dev/sda controleren of er nog wel een partitie tabel op staat. Met p kun je de partitie tabel weergeven en q is voor quit without changes.

 

Ik ga er nu eve voor het gemak vanuit dat /dev/sda je harddisk is. mocht je booten vanaf usb stick zal /dev/sdb je harddisk zijn.

 

Groet Chris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...