Ga naar inhoud

Tune Failed op sommige DVBS-2 8PSK transponders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb hier een DM8000, op tuner A zit een vaste antenne voor astra 28.2,23.2,19.2 en hotbird 13 aangeloten op een MaxDigital DiSEqC switch 4/1. Op tuner B zit een triax 110cm met Stab Usals motor. Tot enkele dagen geleden prima ontvangst op zowel tuner A als B op alle DVB-S en DVB-S2 transponders.

Het probleem dat ik nu heb is dat ik op tuner A op sommige DVB-S2 met 8PSK modulatie geen signaal meer heb (Bv. Orange op 13E). Ik heb reeds verschillende settingslijsten geprobeerd alsook bij een manuele scan geen ontvangst. Forceer ik de ontvanger tuner B te gebruiken (de draaibare opstelling) heb ik wel beeld. Als ik de config omdraai dus fixed op B en draaibaar op A heb ik op tuner B geen beeld op sommige DVBS-2 transponders, dus veronderstel ik dat de tuners niet defect zijn.

Wat zou er mis kunnen zijn, disecq switch of eventueel een LNBF, voorheen werkte alles prima ?

Greetz,

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Geplaatst:

LNB stuk of kabel of connectors. Kijk het zaakje nog eens goed na.

En nooit nooit nooit LNB's en switches losmaken en aansluiten als de dreambox nog aan staat! Hier sloop j je tuner mee. Dat mag pas als de stekker eruit is, standby is niet genoeg.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen