Ga naar inhoud


Vakantie in Bulgarije? NIET DOEN!!!!!!!!!!!


AEO

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Obi Wan
1. tolvrij mag je wel vergeten, ik betaal wel degelijk tol en meer dan de normale prijs. Je betaalt ook zogenaamd 'desinfecteer' kosten, allemaal klinkklare onzin. Voor Oostenrijk betaal je totaal 7 euro en rijd je over koningswegen, Hongarije idem dito, in Bulgarije betaal je 3x zoveel.

2. Als de turken de bulgaren zouden afslachten, dan was er na 6 eeuwen onderdrukking geen bulgaar meer over. Daar is helemaal niet onderdrukt, daar de taal en cultuur en geloof nog gewoon intact is. Onderdrukking is Zuid-Amerika en de Europeanen, daar is onderdrukt en Christendom opgelegd en spaans portugees nederlands danwel engels laten spreken. Controleer de geschiedenis maar eens en praat niet zo makkelijk.

Inderdaad, controleer de geschiedenis maar eens, Ottomaanse rijk laat een belletje rinkelen misschien? Turkije was een islam dictatuur, Bulgarije was overwegend christelijk...

3. Dit is ook onzin. Bulgarije is al jaren een EU land maar de toestroom toeristen naar Turkije is verremaal hoger dan die van Bulgarije. Dat is gewoon business en het mooiste goedkoopste en leukste land wint gewoon de meeste toeristen, daar hoef je niets voor zwart of wit te maken. De spanjaarden maken de Turken ook niet zwart met hun all-in systeem of andersom. Dat is gewoon onzin wat je zegt.

Dit is subjectief, omdat er meer toeristen naar toegaan is het beter? Zelf vind ik het er te heet, en vind ik de voedselveiligheid niet acceptabel (blijkt ook uit inspecties trouwens) Als je ziet hoe vaak Russische toeristen zich ongestraft gedragen..

4. In Bulgarije hoor je die verhalen natuurlijk niet. Hier een voorbeeld uit een Turkse krant, haal maar door google translate als je het vertaalt wilt hebben. klik

Je bent je er wellicht van bewust dat de Turkse media een gekleurd beeld geven en dat het nationalisme ervan af druipt?
In een Turkse krant worden geen negatieve artikelen over Turkije geschreven. bv de vliegtuigcrash bij Schiphol overlaatst, in de Turkse krant stond een dag later al dat de piloten helden waren omdat er niet meer doden waren, bij terugkomst werden ze als helden onthaald.



Turkije is lekker goedkoop ja, dit is voor de meeste mensen het belangerijkst blijkbaar.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het begint aardig een politieke issue te worden!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan

1. tolvrij mag je wel vergeten, ik betaal wel degelijk tol en meer dan de normale prijs. Je betaalt ook zogenaamd 'desinfecteer' kosten, allemaal klinkklare onzin. Voor Oostenrijk betaal je totaal 7 euro en rijd je over koningswegen, Hongarije idem dito, in Bulgarije betaal je 3x zoveel.

2. Als de turken de bulgaren zouden afslachten, dan was er na 6 eeuwen onderdrukking geen bulgaar meer over. Daar is helemaal niet onderdrukt, daar de taal en cultuur en geloof nog gewoon intact is. Onderdrukking is Zuid-Amerika en de Europeanen, daar is onderdrukt en Christendom opgelegd en spaans portugees nederlands danwel engels laten spreken. Controleer de geschiedenis maar eens en praat niet zo makkelijk.

3. Dit is ook onzin. Bulgarije is al jaren een EU land maar de toestroom toeristen naar Turkije is verremaal hoger dan die van Bulgarije. Dat is gewoon business en het mooiste goedkoopste en leukste land wint gewoon de meeste toeristen, daar hoef je niets voor zwart of wit te maken. De spanjaarden maken de Turken ook niet zwart met hun all-in systeem of andersom. Dat is gewoon onzin wat je zegt.

4. In Bulgarije hoor je die verhalen natuurlijk niet. Hier een voorbeeld uit een Turkse krant, haal maar door google translate als je het vertaalt wilt hebben. klik


1 heb nergens nog geen een tolpoortje gezien in Bulgarije, of bedoel je dat jij als een Turk wel geld moet betalen aan de grens?? Ik rij elke keer zonder problemen gewoon door.

2 Nee het was fantasties al die jaren, turken sneden de bulgaren de strot af. Vermoorde ouders en lieten de jongetjes opgroeien bij turken. Waar hun geleerd werd om later Bulgaren af te slachten. Nee echt niks gebeurd in die tijd. Er wonen nog steeds veel turken in Bulgarije , vooral in het zuid oosten, waar zij nog de boel sturen door gebruik van coruptie en met geld vanuit Turkije.
Moskeeen worden en zijn gebouwd en er word verplicht alleen in het turks lesgegeven.
Ik weet dat dit voor sommige turken ook een droombeeld is voor Nederland.

Turken die in Bulgarije wonen knijpen hem nu, want er is een soort Geert Wilders aan de macht gekomen. Zelfs de tegen werking vanuit Turkije kon hem niet stoppen om met grootte meerderheid gekozen te worden. De turken in bulgarije kunnen kiezen terug gaan of eindelijk zich zelf gaan aanpassen.

Misschien moet jij de verhalen die vanuit Turkije worden bedacht maar eens met echte bronnen controleren die niet geinfecteerd zijn met eigenbelang.

3 Al jaren een Eu land ?? pas 2 jaar bedoel je (feit)
Waarom komt Istanboel elke keer met tegen acties zodra Bulgarije reclame maakt voor hun land ? Het was zelfs zo erg dat sommige toeristen organisatie van een paar EU-landen turkije op de vingers tikte.

Heb je zelf het nog niet door de turkse regering wil niet dat alle turken die in het buitenland wonen terug komen want anders stort de turkse economie in. Want het geld wat jij verdiend of krijgt breng je deels weer terug naar Turkije. Nee de toeristen zijn alleen echt welkom.

4 Sorry maar google maakt er een onbegrijpbaar verhaal van.
Ook is bij mij bekend dat de turkse media erg gekleurd met hun nieuws brenging (bewust of onbewust ??)

En nu ga ik de deur uit, gezellig met een paar goede vrienden wat drinken. Eentje is zelfs een turkse bulgaar maar eentje die wel zich heeft aangepast. Van hem heb ik ook veel informatie gehad met onderbouwing en feiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman

Sattaz, als de EU over zaken als corruptie begint moet ik toch even lachen, hebben EU politici het alleenrecht op corruptie of zo?


@caveman,

Tja, mag een openbare aanklager of rechter die vroeger een appel uit de tuin van de buurman
heeft gestolen dan ook bij een zaak betreffende diefstal niet in functie zijn?

De EU(-commissie) stelt dat de corruptie in Bulgarije, die kennelijk aanzienlijk omvangrijker is
dan doorgaans het geval is in de EU, meer dan nu gebeurt teruggedrongen moet worden.

De letterlijke tekst van het rapport van de EU-commissie ken ik, zoals ongetwijfeld met mij de meeste mensen,
niet maar er zal denk ik niet instaan of er van uit gegaan worden dat er in de rest van de EU GEEN corruptie voorkomt.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...