the_knarf Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hallo, Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van DVB-S2 kaarten, ik wil er het liefst 4 plaatsen, op mijn MB zitten maar drie PCI sloten, dus eventueel 1 of allemaal via de USB of firewire of 1 via PCI-e. Hoe zit het eigenlijk met stroom verbruik (ik gebruik geen motor, ik heb een vaste opstelling zie handtekening). GigaBlue QUAD plus 4XS2
Gast _silencer Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Je weet toch dat Mediaportal nu alle kanalen van een transponder kan opnemen als live tv aanstaat? Elke tuner in je pc zal één transponder kunnen ontvangen en hierop zitten meestal 5 à 10 SD kanalen. Dus met vier tuners kan je 20-40 kanalen opnemen! Ik weet je wens niet, maar vier DVB-S2 tuners zal redelijk wat kosten... Ik zelf heb hier een FloppyDTV S2 die normaal 400mA kan leveren. Deze is aangesloten aan een Visiosat met 4 LNB's wat geen enkel probleem is voor deze kaart. Ze werkt vlot onder mediaportal en dvbviewer. Deze kaart werkt met firewire en je hebt maar één firewire poort nodig om meerdere aan te sluiten. Ze zijn uitgerust met een firewire repeater (nooit zelf getest, heb er maar ééntje).
the_knarf Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 voor mij gaat het niet om het maximale aantal, maar wel om de mogelijkheid om bijvoorbeeld, 1. Iets op BBC3 op te nemen. 2. Iets op RTL8 op te nemen. 3. Iets kijken op weer een andere transponder. 4. en bijvoorbeeld tijdens de reclame zender in P.I.P houden en langs de rest van de zenders zappen. In het uiterste geval heb ik inderdaad 4 tuners nodig. loop nu met mijn 7025 regelmatig tegen deze beperking aan. als ik er 4X een FloppyDTV in stop dan wordt het inderdaad een duur geintje, maar ik zag al voor net iets meer dan 50 euro de TT1600, deze maal 3 (want ik heb maar 3 PCI sloten in mijn PC) en dan nog 1 met een andere oplossing. GigaBlue QUAD plus 4XS2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen