Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: hummiesat
Weer dat gezaag over Vista... grow up.

Als Vista niet goed werkt is of je pc niet geschikt en/of je kunt niet met een pc overweg.

Euhm... ik kan toch zeker wel met een PC overweg. Doe dat al sinds de XT. Vista heeft gewoon teveel bugs. Ja als je home gebruikt en alleen maar WoW speelt dan is er niets aan de hand. Maar wil je wat meer begint het al gauw te frustreren.

Zoals onlangs toen is SP2 kreeg voor mijn Ultimate version en dus gewoon alles in de soep draaide.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
juist ja...
daarom zat windows7 al in de pen, zoals alle professionals en duurzaam geintereseerde IT'ers wisten toen Vista nog net uitkwam
want het was enkel een intermediate voor de thuismarkt.

geen enkel bedrijf met duurzame IT-visie heeft masaal nieuwe PC's met vista als OS gekocht maar juist enkel het oude vertrouwde XP-prof sp4

de invoering is dus ook heel specifiek gericht op de bedrijfswereld die veel hogere maatstaven hanteerd.

en als je dan (bovenstaand wetende) kritiek op vista afdoet als "niet ermee overweg kunnen" dan heb je echt wel een slag van de molenwiek.

(en dat is mijn mening op jouw Vista geluk)

ciao

Er zijn zowiezo maar weinig bedrijven die per direct als er een nieuw OS uitkomt overstappen. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld Office pakketten.

Ik ken overigens wel bedrijven die Vista gebruiken.

Als jij er dan wel mee overweg kan zal je hardware wel uit de tijd van de kinderdijkse molens zijn.

Origineel bericht van: Sjattuh

Als Vista niet goed werkt is of je pc niet geschikt en/of je kunt niet met een pc overweg.

Euhm... ik kan toch zeker wel met een PC overweg. Doe dat al sinds de XT. Vista heeft gewoon teveel bugs. Ja als je home gebruikt en alleen maar WoW speelt dan is er niets aan de hand. Maar wil je wat meer begint het al gauw te frustreren.

Zoals onlangs toen is SP2 kreeg voor mijn Ultimate version en dus gewoon alles in de soep draaide.

Dus iedereen die klaagt is een advanced user en doet er meer mee dan huisgebruik en een gaar spel als WoW spelen?

Geplaatst:
Dus iedereen die klaagt is een advanced user en doet er meer mee dan huisgebruik en een gaar spel als WoW spelen?

Yup. Iemand die alleen maar MSN'd en WoW'd en misschien e.o.a. forum leest zal weinig last hebben gehad met Vista.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
tja dat is waar mac-OSX is veel goedkoper
en als unix onderhuids veel beter

maar dan is mijn huidige linux distro zelfs nog goedkoper > want gratis
en daar heb je dan als family zelfs veel meer aan dan de family windows 7

ik kan me voorstellen dat je gezien de performance / benchmarks op je huidige windows pc windows7 zou willen hebben maar je blijft constant "under attack" door tegenstanders van het windows succes verhaal.

ik heb er genoeg over geschreven.
ciao

Er was wat familie van ons hier op vakantie en vader en dochter hadden beide een macje bij. Was toch zeker wel bijzonder onder de indruk van de hedendaagse mac.

Denk erover om een MaC Topje aan te schaffen om e.e.a. eens te proberen. Wat zou je aanraden? Wil maximale functionaliteit om zoveel mogelijk te testen en proberen in de soep te draaien en zijn er hier dus versies waar ik op moet letten?

Misschien een linkje met 'Mac for Dummies' ?

Geplaatst:

Sjattuh,

de Macbook Pro is echt een gaaf kassie waar echt alles op werkt wat er maar te bedenken is voor apple

en met de nieuwe OS snow leopard ook nog eens 64 bit

tevens kun je ook een echte dualboot maken om op de apple ook windows te draaien voor die een twee dingetjes die je niet wilt missen aan software

maar iedereen weet natuurlijk dat apple's vele malen duurder zijn.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Yup. Iemand die alleen maar MSN'd en WoW'd en misschien e.o.a. forum leest zal weinig last hebben gehad met Vista.

Frappant want de meeste mensen die ik hoor klagen zijn de "simpele" thuisgebruikers die op het door jouw beschreven niveau een pc gebruiken.
Die klagen dus naar jouw mening ook geheel onterecht.

Veel van die klagers hebben waarschijnlijk een illegale (gemodificeerde, met alle gevolgen van dien) versie op een veel te oud barrel geinstalleerd.

Verder gaat je relaas toch manko want zelfs op Tweakers wordt de kritiek op Vista door gebruikers al steeds vaker onderuitgehaald.

Dat Vista niet is geworden wat MS er van verwacht had zal ik nooit ontkennen.

En wat dat MacOS betreft, daar betaal je de rest er al dubbel bij bij de hardware.
Geplaatst:

Laat ik als NIET hardware-kenner daar ook iets over zeggen.
Ik heb Vista geprobeerd en dat strandde op diverse hardware-fronten.

Ik heb Windows 7 zelfs in emulatie gedraaid met dezelfde
hardware en W7 zeurde op geen enkel front over mijn hardware.

Mijn conclusie is dan ook dat Bill Gates met Vista duidelijk
hardware-fabrikantbelangen had wat resulteerde in een compleet
drama, gezien de snelheid waarmee Windows 7 kwam.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Veel van die klagers hebben waarschijnlijk een illegale (gemodificeerde, met alle gevolgen van dien) versie op een veel te oud barrel geinstalleerd.

Nou... ik denk dat die mensen met die "oude barrels" Vista gewoon links hebben laten liggen. Tevens vind ik ook nog dat de eisen voor Vista en welke "oude" hardware er niet meer op werkte en vervangen moest worden af te toe te gek.

Dat vind ik ook bij Win7 zo ik heb een deskjet waar geen driver voor te krijgen is (Vista gellof ik wel). Mischien komt ie nog (hopelijk) maar zo oud is ie ook weer niet en ik wil helemaal geen nieuwe (te moeten) kopen.

Waarom zouden de klagers allemaal illegale versies hebben want dat vind ik een vreemde aanname van je (en dat is dan ook onzin)! Alsof de "illegale" versie slechter zou zijn dan het orgineel dat is onzin die ene tool die je Vista zonder vreemde vragen laat draaien maakt niet een heel pakket/os slechter. Er zijn mensen die tevreden met Vista zijn en mensen met problemen (klein of groot) zijn dus niet tevreden dus moet je aan die ontevreden mensen geen illegale vista label hangen.
Geplaatst:

Bij hardware problemen zijn meestal de drivers de oorzaak en MS kun je niet verantwoordelijk houden voor drivers van hardware maar wel de fabrikant van de hardware. En er is maar al te vaak gebleken dat die verzuimt hebben op het maken van Vista drivers. Een mooi voorbeeld is Creative.

Maar MS gaat een gouden toekomst te gemoed als al die lovende mensen straks ook Windows 7 aan gaan schaffen.

Geplaatst:

Frappant want de meeste mensen die ik hoor klagen zijn de "simpele" thuisgebruikers die op het door jouw beschreven niveau een pc gebruiken.
Die klagen dus naar jouw mening ook geheel onterecht.

Verder gaat je relaas toch manko want zelfs op Tweakers wordt de kritiek op Vista door gebruikers al steeds vaker onderuitgehaald.

Dat Vista niet is geworden wat MS er van verwacht had zal ik nooit ontkennen.

En wat dat MacOS betreft, daar betaal je de rest er al dubbel bij bij de hardware.

Je spreekt jezelf tegen.

Dus mensen die ook klagen zijn de 'normale' huis tuin en keuken gebruikers.

Veel van deze klagers hebben waarschijnlijk illegale versies op te oude hardware.

Mijn diesel rijdt ook niet op benzine, ongeacht dat ik geen auto coureur ben.

Daarnaast vergeet je de 'mee-lopers' mentaliteit van de mens. Als kudde dieren zullen vele mee gaan blaten wanneer er het hardst geroepen wordt dat Vista zuigt. Het bewijs geef je zelf aan, op Tweaker klagen veel Vista gebruikers over Vista. Echter blijft men Vista gebruiken....

Geplaatst:
Bij hardware problemen zijn meestal de drivers de oorzaak en MS kun je niet verantwoordelijk houden voor drivers van hardware maar wel de fabrikant van de hardware. En er is maar al te vaak gebleken dat die verzuimt hebben op het maken van Vista drivers. Een mooi voorbeeld is Creative.

Maar MS gaat een gouden toekomst te gemoed als al die lovende mensen straks ook Windows 7 aan gaan schaffen.

Ik ben geen aanhanger van complot theorieen, maar ergens ben ik er vrij zeker van dat al deze grote jongens samen zich kapot lachen. Vanzelfsprekend maken zij geen drivers zodat men gedwongen is nieuwe hardware aan te blijven schaffen en vanzelfsprekend maakt MS Windows zo dat er constant nieuwe hardware nodig is.

Beste handel ter wereld en die Gates is een hele slimme jongen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen