martis Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hallo Ik heb mijn Multytenne singel met 4 lnb's maar weer eens van zolder gehaald omdat ik altijd slecht beeld had , maar het probleem was dat ik niet hoog genoeg zat , en tegen de bomen keek. Alleen als ik hem nu aansluit heb ik haast geen signaal, ik richt hem uit op de astra heb dan ongveer 35% signaal ik zie ned 1 2 3 maar rtl 4 5 en sbs6 kan ik niet zien , geen signaal , hotbird op een enkele zender beeld maar heb maar 27% signaal , ben al een hele poos bezig geweest maar krijg het niet goed op de dreambox 7025 , instelling is als volgt lnb 1 is astra lnb 2 is hotbird lnb 3 is 23.5 lnb 4 is 28.2 Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast sattaz Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Origineel bericht van: martis Ik heb mijn Multytenne singel met 4 lnb's maar weer eens van zolder gehaald omdat ik altijd slecht beeld had , maar het probleem was dat ik niet hoog genoeg zat , en tegen de bomen keek. Alleen als ik hem nu aansluit heb ik haast geen signaal, ik richt hem uit op de astra heb dan ongveer 35% signaal ik zie ned 1 2 3 maar rtl 4 5 en sbs6 kan ik niet zien , geen signaal , hotbird op een enkele zender beeld maar heb maar 27% signaal. @martis, Het lijkt er sterk op dat bomen het vrije zicht belemmeren. Probeer de Multytenne zo te plaatsen dat je vrij zicht hebt. Met vriendelijke groeten sattaz
martis Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 De hoogte is nu wel goed, had hier voor een triax van 78cm met dubbele kop, hij staat nu op ongeveer 7 meter hoogte en goed waterpas , want hij zit aan mijn constructie mast vast , dus deze gaat ook niet heen enweer :-) de antenne stond eerst 3meter hoog maar dan was de ontvangst slecht ook met de triax , nu op deze hoogte heb ik singnaal van 92 om 92 maar met de myltynenne niet , Gr martin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
martis Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Niemand een idee , of zou er iets stuk zijn , kan het me niet voorstellen , heb toch beeld op 19.2 23.5 13.0 alleen heel slecht signaal 25 a 30 procent, kan ook haast geen zender zien , behalve hele sterke zenders , maar de commeriecele zenders al helemaal geen signaal , Wil nog 1 poging doen , hij gaat niet weer op zolder , dan gaat hij in de verkoop Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
maja Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Je zou de lnb's toch een voor een kunnen proberen of je dan wel goed signaal hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen