Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals het topic al aan geeft is mijn ontvanger kapot binnen 3 jaar na aankoop. Ik heb deze door een gespecialiseerd bedrijf laten nakijken. Heeft iemand ervaring hiermee en tips hoe hier mee terug te gaan naar de dealer?

Ik weet dat de wettelijke termijn 2 jaar is


Gast philisatter
Geplaatst:

Volgens de consumentenwet (BW boek 7)heb je na de fabrieksgarantie ook nog recht op wettelijke garantie op basis van het levensduurprincipe van het produkt.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Alleen is het probleem, wat is de levensduur van dit produkt en wie bepaalt dit.

Ik kan mij voorstellen dat gezien de ontwikkelingen een sat-ontvanger niet veel hoger ingeschat wordt dan een jaar of 3-4 mee te gaan

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mullermilch
Zoals het topic al aan geeft is mijn ontvanger kapot binnen 3 jaar na aankoop. Ik heb deze door een gespecialiseerd bedrijf laten nakijken. Heeft iemand ervaring hiermee en tips hoe hier mee terug te gaan naar de dealer?
Ik weet dat de wettelijke termijn 2 jaar is

Ik heb er inderdaad ervaring mee. Bij mij is de HD controler waarschijnlijk kapot.
Mijn ervaringen met de Inverto waren echter al van dien aard, dat ik er geen stuiver meer in geinvesteerd heb. En ook geen tijd.
Ik heb hier nu een prima werkende wink ontvanger staan, die helaas niet meer wil opnemen en afspelen en daardoor als twin tamelijk zonloos is geworden.
Ik heb een andere ontvanger gekocht om te gebruiken...

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Even een update.

 

Vandaag de ontvanger na een vergoeding weer opgehaald. Het eerste uur was het ok. Daarna gehaper en dat ik mijn kaart moet heractiveren! Een nokia ontvanger er tussen gezet en alles werkt prima. Het ligt dus aan de inverto.

 

Heeft iemand nog een idee wat ik niet goed heb staan?

 

Anders morgen maar weer terug naar de winkel, zucht

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mullermilch

Heeft iemand nog een idee wat ik niet goed heb staan?

Dan moet je in ieder geval even wat gegevens aanleveren:
1- Wat zijn precies de klachten?
2- Wat zijn de antenne instellingen?
3- Doet de kaart samen met dezelfde CAM het wel in die andere ontvanger?
4- Worden FTA kanalen goed weergegeven? Ook twee stuks op twee verschillende transponders?
5- enz.....
Geplaatst:

De klachten zijn:

1 Beeld hapert en geeft aan dat er geen signaal van de schotel komt (satontvanger in beeld met een kruis erdoor).

Geeft ook aan dat er geen cam inzit en dat de kanalen gecodeerd zijn

 

2. Antenneinstellingen. Deze staan op 70 %

 

3. Ik weet niet of deze het doet in een andere pvr ontvanger. IK heb er maar 1 namelijk. Als ik alleen de kaart in een Nokia ontvanger stop dan is het beeld goed. (Mede hierom denk ik dat het aan de ontvanger ligt)

 

Dit lijkt mij eerst problemen genoeg om irritant te zijn na een reparatie;-)

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: Mullermilch
De klachten zijn:
1 Beeld hapert en geeft aan dat er geen signaal van de schotel komt (satontvanger in beeld met een kruis erdoor).
Geeft ook aan dat er geen cam inzit en dat de kanalen gecodeerd zijn

1a- Doet precies dezelfde schotelaansluiting op de andere ontvanger het wel goed?
1b- Ook als je de CAM in het andere slot stopt? Ook na een reboot (30 sec spanningsloos)?

Origineel bericht van: Mullermilch
De klachten zijn:
2. Antenne-instellingen. Deze staan op 70 %

2a- Wat is de kwaliteit en wat is de kwaliteit? Zowel voor tuner 1 als voor tuner 2.
2b- Wat voor schotel/LNB heb je? Heb je achterop de ontvanger doorgelust naar tuner 2?

Origineel bericht van: Mullermilch
De klachten zijn:
3. Ik weet niet of deze het doet in een andere pvr ontvanger. IK heb er maar 1 namelijk. Als ik alleen de kaart in een Nokia ontvanger stop dan is het beeld goed. (Mede hierom denk ik dat het aan de ontvanger ligt)
3- Kijk op de PVR eens naar FTA kanalen. En ook een FTA kanaal van 1 transponder opnemen, en zien of je tegelijkertijd naar een zender op een andere transponder kunt kijken.


Origineel bericht van: Mullermilch
De klachten zijn:
Dit lijkt mij eerst problemen genoeg om irritant te zijn na een reparatie.

Jazeker, als het tenminste aan de ontvanger ligt. Dat probeer ik nu te achterhalen: daartoe is wel veel info nodig. Maar we komen er wel.
Wat stond er trouwens in het reparatierapport? Wat is er gerepareerd?

Verder: wissel de twee antenne aansluitingen eens om: maakt dat verschil?
Geplaatst:

@Invertist, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

 

Ik ben naar de winkel terug gegaan en uiteraard deed deze het daar wel goed.

 

Even puzzelen naar wat er nu anders was.

Mijn instelling stond niet op doorlus maar op dubbel

W.s was er ook nog een storing in de doorluskabel achterin.

 

Nu draait mijn ontvanger 1 dag en alles werkt goed, gelukkig!

 

Even de antwoorden op jouw vraag voor jou archief;-)

1a Ja, op de nokia ontvanger een goed beeld

1b Ja, Cam in de andere slot gestopt en de reboot gedaan veranders niks aan het haperende beeld

 

2a kwaliteit voor beide tuners staan op 65 %

 

antenne instelling heb ik ook omgewisseld en dat gaf ook geen verschil.

Het reparatie rapport heb ik niet ingezien dus ik weet niet wat er gerepareerd is

 

W.s zat het dus in een verkeerde instelling

 

 

Geplaatst:

Als je doorlust en je geeft dat niet aan in het menu krijg je inderdaad dropouts in je ontvangst.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Gast Invertist
Geplaatst:

In ieder geval is het opgelost. Onthoud je instellingen (of schrijf ze op) voor als je de zaak eens opnieuw moet invoeren.

Geplaatst:

wat ik ondervin met de lemon is dat als ik de ondertiteling gebruik via teletext deze zeer traag reageert, dit getest met de sab en een Sbox werkt dit veel sneller. Nog mensen die dit probleem hebben.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: Homer
Nog mensen die dit probleem hebben?

Geen idee, maar ik niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...