Ga naar inhoud


[8121] Is de Philips HD 8121 PVR een verstandige keus.


screenshot2

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet echt veel over satellietontvangers. Nu wil ik een nieuwe ontvanger gaan aanschaffen met een harde schijf erin en geschikt voor HD ontvangst. Van mijn dealer kreeg ik het advies om de bovenstaande Philips aan te schaffen. Voordeel: eenvoudig in gebruik, CD geschikt, neemt ongecodeerd op.Nadeel is dat je de zenders niet in je eigen volgorde kan zetten. Klopt deze informatie? Vooral het nadeel vind ik vervelend. Zijn er nog alternatieven die niet te ingewikkeld zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt allemaal.

Heb hem zelf ook als nieuwkomer op satelliet-gebied en ben tevreden over het apparaat. Hoewel je ook leest over allerlei bugs zijn dat zaken die je in het normale dagelijkse gebruik niet/nauwelijks tegenkomt. Wat ik miste was Dolby (is inmiddels toegevoegd), herhaald opnemen (iedere week op vast tijdstip, komt echter binnenkort beschikbaar) en de full-hd ondersteuning. Maar ook dat laatste komt binnenkort beschikbaar, zie de route-aankondiging.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt af van wat je verwacht van je ontvanger.

 

Als het voor huis, tuin en keukengebruik met CDS is, zal hij zeker voldoen.

 

Als je iets meer de hobbyist wil zijn, zal je snel tegen de beperkingen aanlopen zoals de onmogelijkheid om zelf je zenders te ordenen of op eenvoudige wijze zenders in te laden die niet in de fastscanlijst staan of nog om een motor te besturen enz...

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik ook, voor de gemiddelde gebruike voldoet hij zeker. Ik heb zelf een 7121 en die heeft ook wat last van vastlopers, maar tijdens het TV-kijken zelf zijn die nog niet voorgekomen. Ik veronderstel dat dat met de 8121 hetzelfde zal zijn. En nog een voordeel: mijn wederhelft kan er veel beter mee overweg dan de vorige ontvanger. Dus geen gezeur meer dat de TV na een kwartier proberen nog geen beeld geeft en zo. :D

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, voor het geval je TVV beu bent en je abo opzegt staat de volgende kater te wachten... zonder kaart kan je er niks meer mee doen, zelfs geen FTA ontvangst!!!

Prettig vooruitzicht!

Nu kan je met de voorgaande rode kaart geen beeld op de FTA meer ontvangen!!! Zijn overgestapt op een andere kaart...

Mij persoonlijk mogen ze zo een zelfs gratis geven, ik moet 'm niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het opnemen betreft van opéénvolgende programma's, is dat niet voorzien in de software-update van november :

 

" November

 

In november volgt een aantal andere nieuwe functies:

• 1080i ondersteuning

De HD weergave zal in 1080i mogelijk worden

• Zaplijst scrollen

In de zaplijst wordt scrollen per 10 zenders mogelijk

• Opnemen *

Het wordt mogelijk om bijvoorbeeld TV series op vaste tijden per week op te nemen

• Opnemen *

Opvolgende opnames van programma’s op dezelfde frequentie / transponder worden mogelijk "

 

Voor wat de FTA-zenders betreft, lees ik op veel plaatsen dat het zelfs nog lukt met een oude Seca-1 kaart. Dat zou dan plots veranderd zijn.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heeft die Octagon ook een Nagra-guide met 7-daagse EPG aan boord en wat de software-updates betreft, hoelang blijft het daar duren.

 

Je gaat mij niet horen vertellen dat de Philipsen van TVVlaanderen perfect zijn, verre van, maar om nu te zeggen dat ze onbruikbaar zijn ....

 

Alles hangt gewoon af van wat je verlangt van je ontvanger en als de bedoeling is de TVV-zenders te ontvangen voor normaal gebruik, is de ontvanger misschien niet (of nog niet) 100 % perfect, maar voldoen doet hij wel.

 

Als het slecht is bij TVVlaanderen zal ik niet nalaten het te vermelden, maar hier kan ik toch - zelfs zeer kritisch zijnde - niet van zeggen dat het een oerslechte ontvanger is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Oh ja, voor het geval je TVV beu bent en je abo opzegt staat de volgende kater te wachten... zonder kaart kan je er niks meer mee doen, zelfs geen FTA ontvangst!!!


Je hoeft je kaart niet terug te geven hoor als je je abbo stopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu 2 opeenvolgende programma's op dezelfde zender wilt opnemen en dat probeert via de EPG dan wordt er gemeld dat er een overlap is en moet je opgeven welk van de 2 programma's je wilt laten vervallen. Je bent in dit geval verplicht handmatig op te nemen. Dus programmeren op tijd, één opname, met voldoende opname duur. Je hebt dan alleen wel één gecombineerde opname.

 

Meerdere opnames programmeren via de EPG, die niet-direct-opeenvolgend zijn is uiteraard geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...