Ga naar inhoud


[7700HSCI] Satellieten ineens verdwenen.


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo. cry

 

De afgelopen week heb ik dus deze HD-ontvanger binnen,.. Meteen aangesloten.

 

Ik heb een Visiosat G4 met Astra1,2,3 en Hotbird.

 

Daar waar ik voor de vakantie alle posities nog kon ontvangen, is er, nadat ik terug ben gekomen denk ik het een en ander veranderd.

 

3 Dagen geleden ontving ik alle posities, behalve Astra 3 op de een of andere manier.? confused Dat vond ik geen probleem..

 

Gisteren dus, Heb ik het een en ander veranderd, en gespeeld met Drs Ijzerbout's settingslijst. :D Daarna heb ik een fresh search gedaan, maar toen was ook Astra 1 verdwenen. crazy

 

Vandaag ging ik dus naar de schotel toe, heb ik het een en ander vastgeschroefd om te kijken of er iets los zat. Hetzelfde resultaat; ik had ontvangst op nog maar 2 LNB's.

 

Toen ging ook.. Hotbird weg. frown

Ik had alleen Astra 2 nog... Vreemd genoeg komen BBC HD en ITV HD er het sterkst door, zelfs eerder dan de meeste SD-zenders. confused

 

Astra 2 geeft me nog maar een signaal van 40%. Als ik hem afstel, komt ie dichterbij de 65%.

 

De overige LNB's hebben 0% ontvangst, en zo rond de 40% sterkte of iets dergelijks.

 

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Mijn Schotel (Foto's)

 

Disecq Switch, 2X Alps , 2x Inverto

 

Ow ja: mijn Topfield kwam gebruikt aan... Wanneer ik bij opties de recorderstate wil restoren of saven, moet ik een wachtwoord invoeren. "0000" is een verkeerde wachtwoord zegt de decoder... Wat nu?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat ik het euvel heb gevonden. eek

 

Alleen DisecQ poort 4 deed het nog.. 1,2, en 3 zijn in ene periode van 4 dagen stuk voor stuk Doorgebrand/gekortsluit of iets dergelijks.

 

Of...

 

De Topfield ondersteund geen 2.0 Switch, terwijl de mijne dat wel is... shocked

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, ja daar was ik al achter. laugh En ja, ik heb zijn instellingen aangepast. blush

 

Ik had ook mijn instellingen, die het gisteren deden teruggescant op de PVR. Die deden het ook niet, behalve Astra 2 dus.

 

Maar wat kan ervoor hebben gezorgd dat Astra 1,3 en HB het ineens niet meer doen? Kortsluiting kan toch niet zo snel achter elkaar, en kan ik verwachten dat ook de laatste DisecQ positie verloren gaat?

 

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja dat verhaal kennen we nu wel....je hebt niets met Topfield. Niemand klaagt dat de diseqc instellingen zomaar verdwijnen maar bij jouw Topfield is het allemaal de "wet van Murphy" wat de klok slaat

Sorry hoor maar ik kan zo kwaad worden om dit soort nietszeggende opmerkingen over een heel ander type ontvanger dan van ts

 

Ik wordt ook nogal gestoord van die opmerkingen van jou, dus staan we gelijk.

 

Zal echt geen toeval zijn dat ook deze TF er mee nokt!!!

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

smirk Ik ben geen beginner. laugh

 

Aan de instellingen ligt het niet, dat kan ik jullie garanderen!

 

Ze gignen er stuk voor stuk onderuit... mad

 

Teveel stroomtoevoer of iets dergelijks? Met mijn GoldenInterstar 8005CI had ik nog nooit zoiets meegemaakt.

 

Ik denk dat ik een Spaun 4/1 Disec switch koop, dat is toch wel de beste kwaliteits switch.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze gignen er stuk voor stuk onderuit...

 

Teveel stroomtoevoer of iets dergelijks? Met mijn GoldenInterstar 8005CI had ik nog nooit zoiets meegemaakt.

 

Ik denk dat ik een Spaun 4/1 Disec switch koop, dat is toch wel de beste kwaliteits switch.

 

Dit lijkt dus gewoon 1 op 1 met mijn verhaal wat er 2 weken geleden is gebeurt met mijn TF. Deze ellende begon nadat ik de laatste update er op heb gezet.

 

Dus als ik precies hetzelfde verhaal heb te vertellen dan doe ik dat zeker. Hetzelfde geldt voor Philips dat merk komt ook hier niet meer in huis, zelfs de lampen niet. Reden is dat dit bedrijf ook geen service geeft, net als TF. Maar dit is off-topic.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En om Philips en zijn lampen ook nog eens af te kraken omdat het geen service geeft snap ik al helemaal niet, wat heeft dat nu te maken met [7700HSCI]Satellieten ineens verdwenen" .

 

Helemaal niets.

Maar als je goed leest geef ik alleen hiermee aan dat als een merk zijn werk niet doet ik dit laat weten ook. Ook al is het de allerheilige "Topfield".

 

Wel mooi dat het bliksem inslag geweest moet zijn op de 2 mooiste dagen in Nederland, zal wel erg plaatselijk geweest zijn dan. En mijn 3de switch zat niet eens aangesloten, en is doet het ook niet meer. Nogmaals het de Topfield heeft er voor gezorgt dat er iets mis is gegaan en ja dat kan.

 

Ik stop nu met op jouw te reageren want hier heeft niemand iets aan.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar goed ik houd er ook maar over op,

 

Deed je het maar dan zijn we tenminste van je gezeur af. Nogmaals ook Topfield is niet heilig en het is jammer voor je dat ik daar zo over denk. En daar is niets aan wat een gefrustreerd mannetje als jij aan kan doen!

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe volwassen blijven jongentjes. blush

 

Wat word er bedoeld met 1.1 Switches?

 

Zijn dat gewoon Diseq 1.0 switches, maar dan die aan een andere 1.0 switch is gekoppeld? Zo ja dan zoek ik dat want ik ben erna op zoek. sick

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: SalimRMAF
Vreemd... op de een of andere manier.. zijn ze weer tot leven gekomen. crazy

Ik heb nu weer bereik van Hotbird tot Astra2! cool


Het is te hopen dat TheLastHero dit ook leest.... whistle:D


It's not a bug... it's a feature!! smilewink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah, ik kijk er nog steeds van op.

 

Het kan onmogelijk zijn dat ik een setting verkeerd had ingesteld, alles zat zoals het hoorde. En ineens? crazy 80% Signaal op Hotbird. Op Astra 1 heb ik zelfs 90%! Astra2 en 3 zitten op 60%. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hahah, ik kijk er nog steeds van op.

Het kan onmogelijk zijn dat ik een setting verkeerd had ingesteld, alles zat zoals het hoorde. En ineens? crazy 80% Signaal op Hotbird. Op Astra 1 heb ik zelfs 90%! Astra2 en 3 zitten op 60%. blush


Ik denk dat je te maken hebt met een slecht contactje.. Controleer eens goed de kabels en connectoren. Draai de F connector nog eens goed aan op de kabel en switch/ontvanger. Geen kortsluiting? check dit alles ff goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...