chrisch Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Bij klachten eerst de verkopende partij benaderen. De leverancier is verplicht jou de garantie te leveren, dus op eigen houtje de importeur benaderen is niet helemaal zoals het hoort. Overigens toen ik een hardware defect had, heeft de bovengenoemde Nederlandse importeur voor NL en BE op eigen initiatief contact met mij gezocht om de klachtafhandeling te evalueren. Ook al werd de garantie afgehandeld (overigens keurig) door mijn leverancier. Absoluut netjes dus! Kortom: als je een probleem met CI hebt, moet je gewoon in overleg met je leverancier gaan. En dan terugsturen naar de leverancier. De leverancier regelt de patch (of ander mobo) zelf, of laat dat door de NL importeur regelen. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Dide Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Ik heb mijn Azbox getest met een orginele CD Mediaguard & Smartcard. zie bijlage. Nu wordt alles wel herkent en ziet hij ook de smartcard maar hij blijft "SCAMBLED" aangeven. Heb de 'Multicas gedeactiveerd & de Azbox opnieuw opgestart maar nog steeds "SCAMBLED". Doe ik iets verkeerd is is dit het probleem met de CI? Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W
D_liver Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Als je het aandurft: Compleet schone installatie en geen multicas instaleren!!! Multicas heeft nl de nare eigenschap dat ie desondanks als ie gedeactiveerd is toch nog de api bezighoud. 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
spikes Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Origineel bericht van: spikes Die van mij is op dit moment weg voor hardware modificatie i.v.m CI problemen.Is nu een week geleden. Dus ik moet nog even afwachten wanneer hij terug komt en hoe het een en ander dan werkt. Gisteren de azboxhd premium terug ontvangen.(kosteloos) Hij is 14 dagen weg geweest, heb hem zelf naar de verkoper gebracht en is door de importeur aan huis afgeleverd( Tjonge wat een service). De Diablo cam werkt nu prima op de azboxhd., dus CI probleem opgelost. Kan alleen maar zeggen petje af voor deze service. Zo nu kunnen we weer "prutsen" met dat ding .
rtificial Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Even terzijde: @D_liver: Hoe installeer jij OpenXCAS zonder MultiCAS? Ik dacht dat ik dat gisteren goed deed, door te downloaden vanaf azboxworld.com, maar dan krijg ik ten eerste de keuze OpenXCAS of OpenXCAS2 (weet jij het verschil?), en als ik vervolgens OpenXCAS installeer, krijg ik vanzelf MultiCAS mee. DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
D_liver Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Origineel bericht van: rtificial Even terzijde: @D_liver: Hoe installeer jij OpenXCAS zonder MultiCAS? Ik dacht dat ik dat gisteren goed deed, door te downloaden vanaf azboxworld.com, maar dan krijg ik ten eerste de keuze OpenXCAS of OpenXCAS2 (weet jij het verschil?), en als ik vervolgens OpenXCAS installeer, krijg ik vanzelf MultiCAS mee. OpenXCAS niet installeren via de server ( gewoon mappie aanmaken in /EMU geheten OpenXCAS OpenXCAS2 is nog niet geheel bug vrij en is voor de toekomst bedoelt 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
rtificial Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Ah, dus OpenXCAS helemaal niet installeren. Hmm, dat zou ik dan wellicht nog eens opnieuw moeten doen. Ik heb nu na installatie MultiCAS weer gedeinstalleerd. DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
D_liver Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 BTW die topic naam slaat nergens op zou moeten zijn: Service en Azbox HD 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast azboxhd Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 het niet werken van een CI module in de ELITE uit voering is bekent bij de inporteur er is nog geen oplossing voor maar er werd aan gewerkt. ------------------------------- johan
Gast Willy-NL Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Origineel bericht van: azboxhd het niet werken van een CI module in de ELITE uit voering is bekent bij de inporteur er is nog geen oplossing voor maar er werd aan gewerkt. ------------------------------- johan Johan, Op een ander board zijn je berichten verwijderd omdat de problemen gewoon netjes worden opgelost via de importeur je hebt ook mail van hem. Problemen zijn al lange tijd bekend en al lang een oplossing voor. Je stookt onrust terwijl dit geheel on te recht is. Voor info kun je contact opnemen met smart innovations de importeur dus. Greetz
Cobus R Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 @Johan hier kun je kijken. http://www.azbox.com/cam.zip en inderdaad dat is al een hele tijd terug dat dit gepost is dus als je problemen heb ga naar je verkoper en het hoort dan gewoon opgelost te worden. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast azboxhd Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 het probleem is opgelost ze hadden mij gisteren verkeerde invormatie gegeven,heb vandaag contact gehad met de inporteur en die betreurde de slechte comunicatie .
Gast sattaz Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Origineel bericht van: tipje zijn er ook mensen die hun AZ box moesten terugsturen i.v.m problemen?? Laat die zich ook melden en de reden van het probleem/klacht. En hoe was de service?? Hoor namelijk ook dat er nogal wat klachten zijn, en dat weerhoudt me nog een beetje om er een aan te schaffen. Origineel bericht van: spikes Gisteren de azboxhd premium terug ontvangen.(kosteloos) Hij is 14 dagen weg geweest, heb hem zelf naar de verkoper gebracht en is door de importeur aan huis afgeleverd( Tjonge wat een service). De Diablo cam werkt nu prima op de azboxhd., dus CI probleem opgelost. Kan alleen maar zeggen petje af voor deze service. Zo nu kunnen we weer "prutsen" met dat ding . Mijn kennis die ook een AZBox HD heeft en ikzelf met mijn AZBox HD hebben een soortgelijke ervaring. Hoewel wij nog geen hardwareproblemen tot nu toe hadden ondervonden (ook niet in bezit van DiabloCam trouwens) hebben wij voorzichtshalve op 9 oktober jl. gezamenlijk onze twee AZBoxen HD naar de distributeur voor Nederland/België gestuurd. Op 17 oktober jl. waren beide boxen, gerepareerd en wel, al terug bij hun baasjes. Alleen in het begin waren er enkele vreemde zaken. Bij mijn kennis moest op de eerste dag opeens wel 4 keer opnieuw opgestart worden om beeld via HDMI te krijgen. Ikzelf had eerst totaal geen signaal op Nilesat 7 West en de lage frequentieband van Astra 19,2 Oost. Als vanzelf verdwenen bovengenoemde verschijnselen en tot nu toe lopen beide boxen zonder problemen. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Over mijn aanvankelijke problemen met scannen en frequenties heb ik contact opgenomen met de distributeur. Het blijkt dat er een nieuw moederbord is geplaatst. Dit veroorzaakt frequentieverschuivingen die die uiteindelijk weer gecorrigeerd worden. Thans zijn er bij mij wat betreft scannen en frequenties geen problemen meer. Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen