Ga naar inhoud


klacht (en) AZ BOX ?????


tipje

Aanbevolen berichten

Bij klachten eerst de verkopende partij benaderen. De leverancier is verplicht jou de garantie te leveren, dus op eigen houtje de importeur benaderen is niet helemaal zoals het hoort.

 

Overigens toen ik een hardware defect had, heeft de bovengenoemde Nederlandse importeur voor NL en BE op eigen initiatief contact met mij gezocht om de klachtafhandeling te evalueren. Ook al werd de garantie afgehandeld (overigens keurig) door mijn leverancier. Absoluut netjes dus!

 

Kortom: als je een probleem met CI hebt, moet je gewoon in overleg met je leverancier gaan. En dan terugsturen naar de leverancier. De leverancier regelt de patch (of ander mobo) zelf, of laat dat door de NL importeur regelen.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mijn Azbox getest met een orginele CD Mediaguard & Smartcard. zie bijlage.

Nu wordt alles wel herkent en ziet hij ook de smartcard maar hij blijft "SCAMBLED" aangeven.

Heb de 'Multicas gedeactiveerd & de Azbox opnieuw opgestart maar nog steeds "SCAMBLED".

Doe ik iets verkeerd is is dit het probleem met de CI?

post-36923-1318260411,6611_thumb.jpg

post-36923-1318260411,6878_thumb.jpg

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spikes
Die van mij is op dit moment weg voor hardware modificatie i.v.m CI problemen.Is nu een week geleden.
Dus ik moet nog even afwachten wanneer hij terug komt en hoe het een en ander dan werkt.



Gisteren de azboxhd premium terug ontvangen.(kosteloos)
Hij is 14 dagen weg geweest, heb hem zelf naar de verkoper gebracht en is door de importeur aan huis afgeleverd( Tjonge wat een service).
De Diablo cam werkt nu prima op de azboxhd., dus CI probleem opgelost.
Kan alleen maar zeggen petje af voor deze service.

Zo nu kunnen we weer "prutsen" met dat ding smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terzijde:

 

@D_liver:

 

Hoe installeer jij OpenXCAS zonder MultiCAS?

 

Ik dacht dat ik dat gisteren goed deed, door te downloaden vanaf azboxworld.com, maar dan krijg ik ten eerste de keuze OpenXCAS of OpenXCAS2 (weet jij het verschil?), en als ik vervolgens OpenXCAS installeer, krijg ik vanzelf MultiCAS mee.

 

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rtificial
Even terzijde:

@D_liver:

Hoe installeer jij OpenXCAS zonder MultiCAS?

Ik dacht dat ik dat gisteren goed deed, door te downloaden vanaf azboxworld.com, maar dan krijg ik ten eerste de keuze OpenXCAS of OpenXCAS2 (weet jij het verschil?), en als ik vervolgens OpenXCAS installeer, krijg ik vanzelf MultiCAS mee.



OpenXCAS niet installeren via de server ( gewoon mappie aanmaken in /EMU geheten OpenXCAS wink
OpenXCAS2 is nog niet geheel bug vrij en is voor de toekomst bedoelt wink

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het niet werken van een CI module in de ELITE uit voering is bekent bij de inporteur er is nog geen oplossing voor maar er werd aan gewerkt.

 

-------------------------------

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: azboxhd
het niet werken van een CI module in de ELITE uit voering is bekent bij de inporteur er is nog geen oplossing voor maar er werd aan gewerkt.

-------------------------------
johan

Johan,

Op een ander board zijn je berichten verwijderd omdat de problemen gewoon netjes worden opgelost via de importeur je hebt ook mail van hem. Problemen zijn al lange tijd bekend en al lang een oplossing voor. Je stookt onrust terwijl dit geheel on te recht is. Voor info kun je contact opnemen met smart innovations de importeur dus.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: tipje
zijn er ook mensen die hun AZ box moesten terugsturen i.v.m problemen??
Laat die zich ook melden en de reden van het probleem/klacht.
En hoe was de service??
Hoor namelijk ook dat er nogal wat klachten zijn, en dat weerhoudt me nog een beetje om er een aan te schaffen.

Origineel bericht van: spikes

Gisteren de azboxhd premium terug ontvangen.(kosteloos)
Hij is 14 dagen weg geweest, heb hem zelf naar de verkoper gebracht en is door de importeur aan huis afgeleverd( Tjonge wat een service).
De Diablo cam werkt nu prima op de azboxhd., dus CI probleem opgelost.
Kan alleen maar zeggen petje af voor deze service.
Zo nu kunnen we weer "prutsen" met dat ding smile.


Mijn kennis die ook een AZBox HD heeft en ikzelf met mijn AZBox HD hebben een soortgelijke ervaring.

Hoewel wij nog geen hardwareproblemen tot nu toe hadden ondervonden (ook niet in bezit van DiabloCam trouwens)
hebben wij voorzichtshalve op 9 oktober jl. gezamenlijk onze twee AZBoxen HD naar de distributeur voor Nederland/België gestuurd.
Op 17 oktober jl. waren beide boxen, gerepareerd en wel, al terug bij hun baasjes.

Alleen in het begin waren er enkele vreemde zaken.
Bij mijn kennis moest op de eerste dag opeens wel 4 keer opnieuw opgestart worden om beeld via HDMI te krijgen.
Ikzelf had eerst totaal geen signaal op Nilesat 7 West en de lage frequentieband van Astra 19,2 Oost.

Als vanzelf verdwenen bovengenoemde verschijnselen en tot nu toe lopen beide boxen zonder problemen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over mijn aanvankelijke problemen met scannen en frequenties heb ik contact opgenomen met de distributeur.

 

Het blijkt dat er een nieuw moederbord is geplaatst.

Dit veroorzaakt frequentieverschuivingen die die uiteindelijk weer gecorrigeerd worden.

Thans zijn er bij mij wat betreft scannen en frequenties geen problemen meer.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...