Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo the_knarf,

Ik heb inmiddels mijn TV-server voorzien van een tweetal TT1600 kaarten. Helaas stuit ik op dezelfde issues als bij jou. Ook met de laatste (beta)release 1.1 van de TV-server blijkt het niet mogelijk om beide kaarten aan te spreken. Probleem zit wat dieper dan ik gedacht had. Welk OS gebruik jij. Ik draai nog onder XP en gebruik MySQL als database.

Groet,

Nico

Geplaatst:

Als DVBViewer wel korrekt werkt, waarom het probleem niet omzeilen door DVBviewer teinstalleren in het menu van MCE (W7 of Vista).

Dan heb je toch best of both worlds?

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Hallo,

Nog wat zaken getest aan deze kant. Volgens mij heeft het probleem te maken met de wijze waarop de MediaPortal TV server de XP-drivers van de TT1600/3200 aanspreekt. Ik heb zowel TV-server 1.02 en 1.1 beta getest in combinatie met zowel MySQL als MSSQL Express 2005. Alle mogelijke combinaties leveren problemen op, de tweede kaart wordt in een groot aantal gevallen niet aangesproken. Je krijgt dan de bekende melding: "timeshifting niet mogelijk: Unknown error"

Het goede nieuws is dat onder Windows 7 (en waarschijnlijk ook onder Vista) de werking werkelijk perfect is!

Dus een upgrade naar Vista of W7 is het advies.

De volgende stap is om het hele 'MDAPI gebeuren' weer te implementeren.

Groet,

Nico

Geplaatst:

@dutchsat,

best of both worlds, ben ik het niet mee eens, MCE kan maar 1 zender uit een transponder halen, als je dus ned1 en ned2 wilt opnemen heb je al 2 tuners nodig.

@Mister Bean,

Ik had net de hele zooi op zolder gezet, om het later nog eens te proberen..... nu ben ik toch wel benieuwd, of dit probleem inderdaad in W7 is opgelost. Als ik tijd heb ga ik dit zeker proberen. thanks voor de tip.

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:

@the_knarf,

Daarom moet je ook DVBviewer als PVR software/module in MCE integreren. Dan kun je alles vanuit MCE bedienen met je afstandbediening en hoef je dus niet steeds te wisselen van programma's met je toetsenbord. Ga je met 4 x S2 werken dan kun je een immens aantal programma's gelijktijdig opnemen, leuk voor kerstmis.

DVBviewer kan meerdere programma's opnemen van 1 dezelfde transponder.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dutchsat1
Als DVBViewer wel korrekt werkt, waarom het probleem niet omzeilen door DVBviewer teinstalleren in het menu van MCE (W7 of Vista).

hallo Duchtsat1,

Hoe doe je dat? is daar een handleiding voor?

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mister Bean
Hallo,

Nog wat zaken getest aan deze kant. Volgens mij heeft het probleem te maken met de wijze waarop de MediaPortal TV server de XP-drivers van de TT1600/3200 aanspreekt. Ik heb zowel TV-server 1.02 en 1.1 beta getest in combinatie met zowel MySQL als MSSQL Express 2005. Alle mogelijke combinaties leveren problemen op, de tweede kaart wordt in een groot aantal gevallen niet aangesproken. Je krijgt dan de bekende melding: "timeshifting niet mogelijk: Unknown error"

Het goede nieuws is dat onder Windows 7 (en waarschijnlijk ook onder Vista) de werking werkelijk perfect is!

Dus een upgrade naar Vista of W7 is het advies.

De volgende stap is om het hele 'MDAPI gebeuren' weer te implementeren.

Groet,
Nico

Hallo Nico,

Welke versie van W7 gebruik jij 32 of 64 bits?

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:
Origineel bericht van: the_knarf
Origineel bericht van: Dutchsat1

hallo Duchtsat1,

Hoe doe je dat? is daar een handleiding voor?

gr, Frank

Helaas alleen in het Engels kunnen vinden maar tot in detail. Werkt ook met Progdvb en andere programma's. Ook in MCE XP 2005.
Mocht je hulp nodig hebben met of de taal of installatie PM me maar.

Hier de link: http://www.geekzone.co.nz/freitasm/4587

Martin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen