Belsat Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Hallo! Vrienden van mij hebben in Duitsland een Full HD Panasonic LCD TV gekocht met ingebouwde DVB-S2 Sat ontvanger. Om de Sat optie te gebruiken moet als land bv Duitsland (niet bv Belgie) worden ingegeven. Eerst zoekt 'ie welke LNB's er zijn, vervolgens de zenders, in dit geval alleen Astra 2. So far so good. Alle Astra 2 zenders lijken er te zijn. FTA, bv BVN werkt prima. RTL 4 blijkt op positie 803 te staan, maar er is geen beeld te krijgen met een Seca 3 kaartje en een officieel goedgekeurde CD / Tv vlaanderen CAM module. Het Seca 3 kaartje is goed; kan het zijn dat deze CAM module geschikt gemaakt moet worden voor Seca 3? Zo ja, hoe??? Vriendelijke groeten, Henk P.S. Met een Matrix Reborn CAM wil het ook niet. In principe heb ik daarvoor dezelfde vraag... Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
rienk Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 lijkt mij dat er ergens een instelling niet goed staat maar dat is lastig tezien van af hier Rienk
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Citaat: en een officieel goedgekeurde CD / Tv vlaanderen CAM module. als je sattaz zijn uitleg en bericht leest, hiero dan begin je toch te twijfelen aan dat ene cammetje daar het toch een combinatie is van meer dan een schakel in de ketting of men begint naar elkaar te wijzen dat de ander fout zit of niet goed is het zou wel tragisch zijn als het met die mooie tv niet gaat lukken las er overigens onlangs nog over dat iemand wel beeld had met die ongecertificeerde combinatie weet enkel niet meer waar... sorry ciao True North Rebekka Bakken
Belsat Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 Dit is de eerste keer dat ik een C.I. module met een CAM gebruik. Deze laatste is niet alleen CD goedgekeurd, het IS zo te zien een CD/TVV Cam. In mijn onschuld dacht ik dat een CD/TVV CAM een foolproof methode was om CD kanalen te ontvangen, ongeacht de C.I. ontvanger. Blijkbaar is dat dus niet zo??? En, om op mijn oorspronkelijke vraag terug te komen, moet zo'n CD CAM i.h.a. geprogrammeerd worden voor Seca 3, of niet, of gaat dit automatisch ??? Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 kun je middels die tv een ci module menu ontdekken? want meestal is er een menu voor zo'n ding in welke je nog wat kunt aanpassen, (can handle two services onder andere) maar ook zien welke firmware versie erin zit. die firmware versie zou te achterhalen moeten zijn bij cd of tvv en dus of die al gereed is voor seca3 ciao True North Rebekka Bakken
Gast aart44 Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch die firmware versie zou te achterhalen moeten zijn bij cd of tvv en dus of die al gereed is voor seca3 ciao Daar komt hij PDF van TVV laatste software is 1.03.05 maar is al van twee jaar geleden dus die zal er wel in staan. En de module is geschikt voor seca3. Eerder denk ik dat de ci module niet compitabel is met de TV dus bij Panasonic klagen. En inderdaad zoals al opgemerkt kijk in het menu van de TV of je bij common interface de module ziet staan.
Belsat Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 Hartelijk dank! Zoals ik al zei was het de TV van vrienden. Ik zie ze pas ergens volgende week weer. Dan zal ik eens kijken of er een CI menu is. En dan kan ik die update procedure ook uitproberen. Nogmaals voorlopig hartelijke dank! Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Gast 44piet Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 hallo , ik heb 3 cds modulen tot nu toe in gebruik . de oudste heeft een sticker met de opdruk canal digitaal mediaguard dan heb ik er een met een sticker waar ook tv vlaanderen erbij opstaat en de laatste staat er ook nog telesat erbij. En en dat is bij mijn situatie de beste . en allen de laatste f/w Het is wel duidelijk dat er ook nog verschil zit in de werking van die modulen. mvg 44piet
Belsat Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Thanx 44Piet. De mijne heeft een opdruk: Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Volgens mij geen sticker. Ik ga binnenkort verder experimenteren. Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
RVP Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Sta je wel goed uitgericht ????? Je spreekt over Astra 2 en RTL 4 ? Dat klopt toch niet ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen