Ga naar inhoud

[DM7025+] Bladeren door bouqetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na lang zoeken heb ik pauli gevonden, das al één zorg minder, maar nu zit ik nog met het volgende:

In Enigma1 kon je bij het openen van de bouqettenlijst bovenin kiezen om een map hoger te gaan waardoor je alle bouqetten weer zag. Bij Enigma2 moet ik telkens op "blauw" drukken wil ik alle mappen weer zien. Kan ik hiermee niet meer naar bovenscrollen en dan kiezen voor de ".."?

En wat is een mooie skin voor DM7025? Één die lijkt op de X-Line2 van de Enigma1 serie.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Jammer dat niemand een antwoord weet.

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Je hebt gelijk, dit gaat niet en zo zijn er echt nog veel irritante dingen in Enigma-2 (en dan druk ik mij nog zacht uit).

Ik hoef geen uitleg hoe je dat op een andere (en dus altijd langere en meer knopjes drukkende en vinger opheffende) weg ook kan, ik vind wel ergens een manier om daar te geraken, maar dat is altijd een langere, onlogischere weg en uiteindelijk heb je dan dikwijls maar 80% van het gewenste (tov wat Enigma-1 kan)

Hier een kleine aanvulling van dingen die echt veel slechter zijn bij Enigma-2 dan bij Enigma-1

- gebruik multi EPG (zowel opstarten EPG als het zappen naar een kanaal eens in de EPG)

- start opname rode knop (en dan op "4" drukken, of via verscheidene pijltjes en OK knop) ipv "rood", "rood".

- stoppen van een opname (druk "7" WTF??) en dan moet je maar raden welke opname je wenst te stoppen bij meervoudige opname's (de keuze is verkeerd, eerst zou men de stream moeten kunnen kiezen en daar moet men dan zeggen wat ermee te doen, zo kan men dan ook bvb "er naar toe zappen" implementeren, zodat men zeker is welke opname men wenst te stoppen.

- stoppen van een opname die je met de timer hebt gestart: zoek die maar eens -tevergeefs- in je opname menu (rode knop bedoel ik)????

- in de menu van het afspelen van opgenomen films, geen bouquetten meer ????? Vroeger had je een HD van 60GB, daar konden 20-30 films op, nu heb ik een 1,5TB HD, daar kunnen dus 600-800 films op waar je dus helemaal geen structuur meer in krijgt.

- de collectie TS'en en MPG's die op een netwerkdrive staan moet je via een apart programma benaderen (mediaplayer). Bij Enigma-1 staan die films dmv de bouquetten mooi mee in het onderdeel afspelen van bestanden (of het nu films, muziek, foto's is).

- geen "enkel nog deze transponder zenders" bij opname, wat voor nut heeft een volledig "grijze" zenderkeuze, wanneer ik er toch niet naar toe kan zappen, laat mij dan aub toch alle wel zapbare zenders zien.

- enz....

Wat ik dus niet begrijp, is dat Enigma-2 echt niet één, maar verscheidene stappen achteruit is qua ergonomie (het enige pluspunt is het gebruik van de rode knop voor opname's) en dat basisdingen gewoon niet af zijn. Men zou beter die extra tierlantijntjes en het fancy gedoe er uit slopen en een goed werkende HD-PVR maken.

Als conclusie kan ik enkel schrijven dat diegene die de specificaties voor Enigma-2 heeft opgesteld nog nooit met Enigma-1 heeft gewerkt, of enig idee heeft van hoe een HD-Tuner-PVR zou moeten werken.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Geplaatst:

ga dan lekker klagen bij de fabrikant van je hard-, en software en leg daar je verbeterpunten neer!

daar snijdt het iig meer hout dan hier...

ik ervaar iig deze zaken niet zo

Enigma2 is veel volwassener en logischer in de bediening dan Enigma1...

maar als je nu eenmaal 5 jaar ofzo geen andere bediening gewent bent zit je nu wel eenmaal in een bedieningspatroon.

gelukkig heeft waarschijnlijk de ontwikkelaar Enigma1 nooit gezien en veel onhandige meuk weg gelaten wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Je hebt wel gelijk. Enigma2 is niet uit ontwikkeld. T'is allemaal een beetje omslachtig.

Kiezen van de MultiEPG, mijn God, ik wil weten wat er begint geen sms-duim ontwikkelen.

Soms zoek ik via bouqetten -> rood (alle zenders) een bepaalde zender. En dan wil ik weten hoelaat een bepaalde uitzending begint. Komt het venster met bouqetten te voorschijn. Ik weet niet waar die zender onder valt.

En dan maar niet te beginnen over timeshift. Timeshift is stop de opname NU! en ik kijk straks verder. En niet zoals enigma2 het doet: Zet het beeld op zwart, laat mij 10 seconden van het programma missen en probeer dan te pauzeren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Enigma2 is veel volwassener en logischer in de bediening dan Enigma1...
maar als je nu eenmaal 5 jaar ofzo geen andere bediening gewent bent zit je nu wel eenmaal in een bedieningspatroon.

Idd. Na 5 jaar Topfield te hebben gebruikt, is het even het gewenningspatroon doorbreken.
Maar afgezien van de timeshiftfunktie is het dan weer een verademing om kriskras door de EPG van diverse zenders op diverse dagen te kunnen struinen en timeropnames te kunnen maken.
Ik wil niet meer terug, alleen al door het ontbreken van niet( op tijd, seca3 gehannes) gedecodeerde opnames met alle ergernis vandien.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Een aantal punten zijn wel terecht, maar echt rampzalig is het allemaal niet. Afgezien misschien van de timeshift, die is nooit echt geslaagd op E2.

Het goede nieuws is dat er veel hobbyisten bezig zijn om er iets aan te doen in plaats van er alleen maar over te klagen. Ik koos voor de dreambox omdat ik dan zelf aan de software kon sleutelen.

Zo zorgt MiLo-image dat je movielijst automatisch wordt geindexeerd op onderwerpen, als je die zelf niet toewijst dan verzint hij sleutelwoorden op basis van de titel, en kun je heel snel tussen folders wisselen, daarmee zou je gram over de movielijst al zijn opgelost denk ik.

Geplaatst:

Ja.

Als ze er nu ook eens voor kunnen zorgen dat de EPG met één druk op de knop (rood of groen) de MultiEPG opent (Die van de Enigma1) en ook nog direct de zender die je op dat moment kijkt opent is er bijna niets meer aan de hand.

P.s. Timeshift gaat een heel stuk beter als je de Release vanaf een snelle CF kaart draait. Maar nog niet helemaal super.

Geplaatst:

Eigenlijk heeft E2 geen Timeshift,

Maar Live tv Pauze,

Timeshift is : Terwijl je kijkt naar een zender deze ook wordt opgenomen,

En je terug kan kijken in de uitzending.

En dat werkt standaard niet in E2.

Maar, met enkele plugins werkt dit vrij goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen