Ga naar inhoud


autobelasting betalen sat receiver verkopen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ja hoor ze hebben de financiele crisis en de daarbij behorende miljarden aan banken bijna terug verdiend

 

8 miljoen automobilisten of meer (1 jan 2008)

en allemaal opcenten betalen

is effe 432.000.000 vangen per kwartaal (op basis van 54 euro opcenten)

 

dat is zoveel per kwartaal dat je de satreceiver zult moeten verkopen.

 

vraag me af hoe ze de lastenverlichting voor de burger op prinsjesdag nu weer durven vermelden.

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prinsjesdag, de naam zegt het al, alleen betaalbaar

voor prinsen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe of topic met sat gerelateerde inhoud

 

je moet als je zo'n verhoging per kwartaal hebt wel kijken of je dat financieel trekt

of de auto eruit of de sat receiver wink

 

maar de redenering is

wie heeft mij of jullie vorig jaar verteld en of aangekondigd dat de wegenbelasting zo dramatisch 1,5 x zou stijgen?

geen hond

dus waar komt die verhoging nu plots vandaan?

dan kan ik enkel bedenken...> ach dan de automobilist maar door de mangel halen

 

objectief is het zeker niet, maar het is wel vet een 2 miljard aan extra inkomsten

 

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Sjaak(k)

was het maar centen

het is 54 euro

de provinciale extra nieuwe wegenbelasting heet komischerwijs "opcenten"

is echter 54 euro bovenop de wegenbelasting aanslag die ik al had

 

dus als je een auto had en nog geen aanslag hebt gezien of afrekening van automatische incasso

bereidt je alvast voor.

 

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen behoefte aan wegenbreedt karpet

dus als het niet gebruikt wordt voor de wegen (en dat bleek al vaker met belastingen inzake automobiel) dan wordt 't oneigenlijk gebruikt om de staatskas te spekken.

 

en dus... is mijn subjectieve mening toch ergens correct dat de staatskas haar miljarden meteen weer aanvult via de burgers

die geen sat receiver meer kunnen kopen of hun huidige moeten verkopen.

 

misschien ben ik er eerder over gestruikeld omdat ik niet per automatische incasso de accept giro binnenkreeg vandaag

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski woont in Amsterdam dat is Noord Holland zijn die pas de boot niet ingegaan bij een Ijslandse bank Landsbanki of zoiets en een gigantisch bedrag hebben verloren.

 

Zouden de burgers van die provincie er nu voor op moeten draaien?? wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja

zelfs de parkeermeters die sindskort geplaatst zijn in amsterdam noord (welke enkel met je pinpas, dus geen munten gebruikt kunnen worden) geven aan dat er een buitenlandse reservering/afschrijving zal plaatsvinden.

 

extreem vreemd allemaal

 

maar besef wat zo'n verhoging per kwartaal aan pegels oplevert

 

ik bereken effe op basis van mijn 1425kg in Noord Holland

90 en nu 144 / kwartaal

is 54 meer

is 216 euro / jaar meer

maal 8 miljoen automobilisten

is 1728.000.000 euro aan extra inkomsten

welgeteld 1,7xx Miljard euro

 

dan kan ik ook een paar landsbankies steunen en zelfs kopen

ciao

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja allee, okee

ik melde het ook al effe "met mijn" situatie als rekenvoorbeeld

 

maar dan nog!!!

jullie meer dan vette auto's dus hoger dan die 1350kg zijn juist de afgelopen 2 jaar extreem goed verkocht

denk ook maar aan de lease-auto fleet die 1 persoon vervoeren (dagelijks) en 5 zouden kunnen worden vervoerd.

 

(oeps, zou het wel eens eerlijker zijn zo bezien)

 

maar gegarandeerd rollen er vette bedragen binnen bij de staat' belast op een al overbelast mobiel

 

en er zal geen enkel voordeel voor de automobilist door geinitieerd worden

geen waterstof netwerk

geen electrisch oplaad netwerk

geen tp, gps en realtime netwerk over verkeerssituatie

geen steun aan vernieuwende auto industrie in nederland of de eu

geen tunnels "zonder Urlings"

geen duurzame alternatieve vervoersmiddelen (hsl = lobby = uitgevoerd = mislukt)

 

en noem me nog een reden waarom die opcenten elders heenvloeien behalve een comfortablele infrastructuur.

 

ciao

 

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, je hebt gelijk. Ook één van de vele ergernissen van mij. Ze halen het waar je niet omheen kunt, of moet je dan maar zeggen dat je geen auto meer wilt? Kan toch niet? En binnenkort gaat volgens mij ook de brandstof accijns royaal omhoog!!!

 

En die 1350 kilo, is met de huidige Brusselse regels niet eens zo'n grote auto meer.

 

Nee, poldermodel of niet, Nederland gaat naar de klote!!! En dat is al lang aan de gang. Halen we er ook nog maar eens die jaarlijks verhogingen van CD erbij, zonder dat ik merk dat er ook maar iets verbeterd, zelfs aan die eeuwige EPG ellende... Kun je zeggen dat het niet veel is, mijn abonnement is in 7 jaar al met ongeveer 400 % gestegen. En het einde is nog lang niet in zicht.

 

Dreambox...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

dieptriest

dus vooral als je mee wilt verbeteren en aanpassen

dus ons aller milieu en ons uiteindelijke levensomstandigheden wilt mee helpen verbeteren.

 

je zult en moet iets verkopen om nog op de weg te kunnen blijven rijden (volgens de huidige financiele afhankelijkheden) als je geen extra middelen op financieel gebied kunt vrijmaken danwel in de lobby zit

 

wat zal er gebeuren als er geen herstel optreed?

wat zal er gebeuren als die pegels wederom op zijn aan onzinnige zaken en taken?

 

of moet je het automobiel rijden vookomen en/of beperken

ofschoon een ieder dat voor zich dient te bepalen, is er wel wat onnodig verkeer onderweg.

vooral de zaterdagmiddagspits is belachelijk

 

maar om mijn wegenbelasting te reduceren wil ik best het hele weekend NIET rijden....

en als het lukt door de week zo min mogelijk rijden

er is echter helaas geen enkele gebruiksgerelateerde rechtevenredigheid met de wegenbelasting en de genoten? kilometers.

 

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel

Ik heb pas een nieuwe Prius gekocht.
Houderschapsbelasting nu 75% reductie en in 2010 helemaal vrijgesteld.
Misschien om dat terug te krijgen moeten jullie wat meer betalen.
Goede zaak, voor mij en het milieu.Gr. Pestvogel.


En waar worden die batterijen gedumpt als ze over 5 jaar kapot zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


maar besef wat zo'n verhoging per kwartaal aan pegels oplevert

ik bereken effe op basis van mijn 1425kg in Noord Holland
90 en nu 144 / kwartaal
is 54 meer
is 216 euro / jaar meer
maal 8 miljoen automobilisten
is 1728.000.000 euro aan extra inkomsten
welgeteld 1,7xx Miljard euro

dan kan ik ook een paar landsbankies steunen en zelfs kopen
ciao



@Tonskidutch,

Zelf heb ik een auto van 1230 kg die op LPG rijdt.
Mijn maandelijkse bijdrage (landelijk tarief + opcenten) is verhoogd van 86 Euro naar 92 Euro.
Per jaar dus 72 Euro verhoging.
Bij 8 miljoen auto's gelijk aan die van mij levert dat de overheden 576 miljoen Euro jaarlijks extra op.

Mijn veronderstelling/aanname is mijn auto vanwege gewicht en soort brandstof (LPG)
ervoor zorgt dat ik meer belasting betaal dan de gemiddelde autorijder/autobezitter.
De extra inkomsten voor de overheden zullen derhalve jaarlijks MINDER dan 576 miljoen Euro bedragen.
En dat is op zijn beurt toch heel wat MINDER dan de circa 1700 miljoen Euro waar jij het over hebt.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
@sattaz,
Jij betaalt minder belasting(accijns), is dat juist niet
rede dat je op gas rijdt...


@GeniusX,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Bedoel je eigenlijk te schrijven "meer belasting"?

Als je op gas (normale LPG zonder G3-installatie) rijdt betaal je juist de meeste belasting.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...