Ga naar inhoud


Heb ik een lancering van iets gezien?


bigtwin

Aanbevolen berichten

 

Ik heb helaas niet op de klok gekeken en bedenk me nu pas dat ik misschien iets bijzonders heb gezien.

 

Grofweg 9 uur half 10 zag ik in het zuid-westen (vanuit Arhem) iets recht omhoog opstijgen wat eerst op een vuurpijl leek. Het steeg echter te lang en te hoog op om een vuurpijl te kunnen zijn en ging uiteindelijk richting noord-westen. Na een grote afstand te hebben afgelegd, ging de vuur staart uit, maar vloog het ding door, allang van ver komend, over Arnhem te zijn weggevlogen.

 

Iemand een idee wat ik heb gezien?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, daar ging het ding te snel voor, en ging daarna veel te hard door, zonder aandrijving maar wel zichtbaar. Ging echt snel omhoog en heel hoog!

 

Dat het daarna, op zo'n grote hoogte en zonder zichtbare aandrijving goed zichtbaar bleef en echt snel vooruit ging, laat de optie geluksballon duidelijk afvallen, denk ik.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin

Ik heb helaas niet op de klok gekeken en bedenk me nu pas dat ik misschien iets bijzonders heb gezien.

Grofweg 9 uur half 10 zag ik in het zuid-westen (vanuit Arhem) iets recht omhoog opstijgen wat eerst op een vuurpijl leek. Het steeg echter te lang en te hoog op om een vuurpijl te kunnen zijn en ging uiteindelijk richting noord-westen. Na een grote afstand te hebben afgelegd, ging de vuur staart uit, maar vloog het ding door, allang van ver komend, over Arnhem te zijn weggevlogen.

Iemand een idee wat ik heb gezien?

Ik heb eens even de luchtvaart NOTAM's voor je gecheckt. Er is wel veel vuurwerk gerapporteerd, maar niet op 26 augustus ten westen van Arnhem.
Het enige wat m.i. nog zou kunnen:
Citaat:
M1170/09 - 515757N0053948E WAGENINGEN LIGHTBEAM. DAILY 2030-0001, 21 AUG 20:30 2009 UNTIL
27 AUG 00:01 2009. CREATED: 30 JUL 09:00 2009

Dus dagelijks een lichtstraal te zien in Wageningen, maar of dat overeenkomt met je beschrijving...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: bigtwin
Iemand een idee wat ik heb gezien?

Je kan ook een satelliet hebben gezien. Overigens ISS kan je alvast uitsluiten (heb ik gecheckt op website van heaven-above).


Sorry hoor, maar sinds wanneer werd de ISS gelanceerd? De ISS kun je, met geluk, wanneer het onbewolkt is boven NL, met weinig omgevingslicht zien, maar dan moet je wel het geluk hebben dat ie juist op dat moment boven NL vliegt. crazy

Hmm, als het gaat om militaire hardware,.. is er wel het een en ander mogelijk.

Meestal hebben SAM's (Surface to Air missiles) een draagraket die ze op snelheid brengt, waarna de raket zelf voor zijn voorstuwing zorgt. Deze is vaak vrijwel onzichtbaar. (In ieder geval een stuk minder rook)

De vraag luidt: waarom zou NL zo ene test houden? ALS ze zoiets zouden willen doen gebeurd het op een afgelegen plek, tenzij er echt iets aan de hand is.

Ten tweede heeft NL geen wapens die aan je verklaringen voldoen.

De Stinger is te oud, en heeft gedurende de gehele vlucht voorstuwing, de Patriot is veels te groot voor wat jij opnoemt.

Wat ikzelf denk? Een Priveraket. Die dingen kunnen er ook wel wat van. eek Zoek maar op mijn nickname op Youtube. laugh

Slamraam_2.jpg

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Sorry hoor, maar sinds wanneer werd de ISS gelanceerd?

In aanbouw sinds 1998, hoezo?

Origineel bericht van: SalimRMAF
De ISS kun je, met geluk, wanneer het onbewolkt is boven NL, met weinig omgevingslicht zien, maar dan moet je wel het geluk hebben dat ie juist op dat moment boven NL vliegt.

Juist... maar niet op genoemd tijdstip dus.

Een test met een raket of UAV kun je ook uitsluiten, want die stond niet in de NOTAM. Tenzij het een privé actie is die niet bekend was.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Enschede in de herhaling eek


Flauwe grap mad

On Topic please sleep

Maak ik zelf wel uit hoor, neem jij dit soort UFO verhalen dan serieus cry


Een ufo verhaal niet maar daar hebben we het hier niet over.
En al helemaal niet aan zo`n misselijk makende grap waar mensen hun leven hebben gelaten.
Als je het nog steeds zelf uit maakt LEES.
Er vielen 22 doden en ca. 950 gewonden. Tweehonderd woningen werden volledig verwoest; ca. 1500 woningen buiten de wijk en ca. 500 omliggende bedrijven raakten zwaar beschadigd; 1250 mensen raakten dakloos. De materiële schade werd geschat op ongeveer 1 miljard gulden (454 miljoen euro).

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@sjaak..

 

Het vervelende van dit soort grapjes is dat er nu nog steeds mensen zijn die dagelijks met dit ongeluk geconfronteerd worden. Zo hebben mensen hun geliefden of familie verloren.Of zijn mensen voor het leven getekend.

Hetzelfde voor de brand in volendam. En er zijn wel meer ongelukken te bedenken die gevoelig liggen.

Als je dan een grapje maakt over dit soort dingen dan zijn er mensen die dat leuk vinden maar het merendeel kan er niet om lachen.

Daarbij weet je ook niet of leden hier echt slachtoffer zijn van dat drama.Zo weet je niet of loony een slachtoffer of achtergeblevene is.

Mischien begrijp je nu waarom het een ondoordachte en niet geslaagde grap was.

 

@Loony

Het is beter om een moderator te waarschuwen zodat wij er naar kunnen kijken en reageren. Er ontstaat dan ook geen wrevel tussen leden onderling.

Ik weet van Sjaak dat hij wel vatbaar is voor rede en dat hij het niet zo bedoeld heeft.Als we hem via PM erover aangesproken hadden dan had hij het wel begrepen.

 

Ik had dit ook via PM kunnen regelen maar ik heb dat niet gedaan zodat andere leden die dit soort dingen schrijven eerst bij zichzelf nagaan of het wel "gepast" is.

 

Dus geef elkaar de virtuele hand en heb het er niet meer over.

Nu weer ontopic verder..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...