Ga naar inhoud


Wederom iets moois aan de horizon !!!


Gast ozzo

Aanbevolen berichten

Donderdag op Vrijdagnacht is er vanaf een uur of 00:30 een fenomeen waar te nemen dat pas ergens in het jaar 2287 weer te zien zal zijn.

 

Op dat moment namelijk, kun je bij helder weer 2 (!!!) manen zien.

Natuurlijk zijn er geen 2 manen, maar zie je de MAAN en de planeet MARS. Ze zullen even groot zijn, hoewel Mars zich op 34.65 miljoen kilometer van de Aarde bevind.

 

Verspreid dit bericht onder uw vrienden, want NIEMAND die vandaag in leven is zal dit nog een tweede keer meemaken.

 

Ik zit in ieder geval op half een wel op mijn terras ! Nu maar hopen dat het helder is.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb nog even wat sites gechecked, maar mensen van het sterrekundig instituut zeggen dat het tegen zonsopgang pas zover is.

In ieder geval zal Mars NIET zo groot als de MAAN te zien zijn.

Het zal meer een kleine ster zijn, die wel opvalt !

 

Nouja, een uurtje lekker turen naar de sterren kan nooit geen kwaad. Baat het niet dan schaad het niet ;-)

 

En als ik eruit moet om te plassen dan zal ik nog even naar buiten kijken of ie er nog (steeds) is ....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een uurtje of 3 zie je trouwens groene mannetjes op de maan lopen.....

 

crazycrazycrazycrazycrazycrazy

 

 

Nee, ik denk eens nieuws te hebben.... izzut een hoax.

Nouja, ik heb alvast een stoel in de regen neergezet en hoop op mooi weer vanacht ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Om een uurtje of 3 zie je trouwens groene mannetjes op de maan lopen.....

crazycrazycrazycrazycrazycrazy


Nee, ik denk eens nieuws te hebben.... izzut een hoax.
Nouja, ik heb alvast een stoel in de regen neergezet en hoop op mooi weer vanacht ;-)



in Thailand is deze HOAX beter te zien :D:D

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tis dan wel een hoax maar er is wel iets te zien en ik vraag me af welke ster of planeet dat is.

 

Er is een ster of planeet te zien die zo fel is dat hij meteen opvalt.

Hij is te zien bij de maan maar volgt hem niet mee door de nacht.

 

Poolster? mercurius?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik vraag me af welke ster of planeet dat is.

 

De felle ster die elke avond kan zien en die opvalt door zijn helderheid is de planeet Sirius.

 

Als het meezit dan zien we toch echt een fel puntje (Mars) vanavond omdat ie vandaag om dat tijdstip wel degelijk "maar" 35 miljoen kilometer van de aarde staat.

Uiteraard zit ie ver achter de maan en is veel groter, waardoor ie dus zichtbaar wordt.

 

Het weer knapt hier (omg. Gouda) best wel op, dus na de schietbaan vanavond op zeker ff de buiten openhaard aan. Lekker jassie an en voor het knapperend houtvuur een peukie roken ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: ozzo

De felle ster die elke avond kan zien en die opvalt door zijn helderheid is de planeet Sirius.



sirius is een ster, geen planeet.
om nog preciezer te zijn: het is een dubbelster
sirius A en sirius B

maar das een detail. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Citaat:
ik vraag me af welke ster of planeet dat is.


De felle ster die elke avond kan zien en die opvalt door zijn helderheid is de planeet Sirius.

Als het meezit dan zien we toch echt een fel puntje (Mars) vanavond omdat ie vandaag om dat tijdstip wel degelijk "maar" 35 miljoen kilometer van de aarde staat.
Uiteraard zit ie ver achter de maan en is veel groter, waardoor ie dus zichtbaar wordt.

Het weer knapt hier (omg. Gouda) best wel op, dus na de schietbaan vanavond op zeker ff de buiten openhaard aan. Lekker jassie an en voor het knapperend houtvuur een peukie roken ;-)



De felle ster waar je het over hebt zou ook wel eens de planeet Venus kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen een ster en een planeet is heel simpel te zien.Een ster straalt zelf licht uit is is daarom een flikkerend lichtpuntje aan de hemel. Een planeet weerkaatst het licht van de zon en flikkert daarom niet.

 

 

 

____________________________--

 

 

snappie

don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...