MFX2000 Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Ik heb mijn schotel met dual LNB achter in mijn tuin aan de schuur hangen. Afstand is een meter of 15 tot aan het huis. Nu heb ik de kabel over de grond lopen wat een doorn in het oog is van mijn vrouw Kan ik ongestraft de kabel 30 cm in de grond leggen of moet ik toch overstappen op de Belden H125 grondkabel ?? Plan is om de kabel via een kabelgoot naar de grond te leiden. Deze in 1 lijn (in een gootje van 30cm diep) naar het huis te trekken en dan via de kruipruimte de woonkamer weer in te laten komen. Of is er een goedkopere manier (Huidge 2 kabels zijn elk 50 mtr) om de 15 meter weerbestendig te overbruggen ?? Lijkt mij dat ik alleen het gedeelte vanaf de schuur tot aan de kruipruimte beschermd moet worden ? Elk advies is welkom Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
maja Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Je kunt hem in een tuinslang of tyleenslang doen. Als je deze hebt liggen. Of electro buis, zo is er van alles te bedenken. Ik zou er in ieder geval voor de bescherming iets omheen doen wat vochtbestendig is.
vGnp Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Of je neemt PVC buis van een grotere diameter, zodat je er later nog meerdere kabels bij kunt trekken mocht dat nodig zijn. Het meeste werk zit toch in het graven. Trek er ook direct een stuk touw mee door, zodat je later eenvoudig nieuwe of extra kabel kunt trekken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast joost1963 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Je kunt ook grondkabel coax 9 (groen) nemen. Deze kabel gaat zo`n 50 jaar mee. De kabels door een pijp steken is nooit verkeert. Mogelijk kun je er ook meteen een kabel extra bij steken voor het geval je ooit uit wil breiden. Kost niet veel en het scheelt je nadien heel veel werk. Pas wel op dat je deze kabel boven de grond goed afplakt of in een pijp duwt. Deze kabel kan namelijk niet goed tegen zon licht wat de levensduur verkort. Bij lange stukken binnen in huis kun je met een hoog frequente koppel bus verder gaan met de coax kabel naar wens.
satsurfer Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: joost1963 Je kunt ook grondkabel coax 9 (groen) nemen. Deze kabel kan namelijk niet goed tegen zon licht wat de levensduur verkort. is dat bij alle coaxkabel. Dacht ik ook eigenlijk.... maar ik zie bijna niemand coax aftapen buiten... zal het toch proberen VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL + 1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W
MFX2000 Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Nou ik ga het met pvc doen. Het zijn nu nog 2 kabels maar dat kan in de toekomst nog groeien Bedankt voor de tips !! Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen