TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Ik geloof dat ik alle tools gebruikt heb, maar het lukt me niet om de nieuwste software op de IPBOX 9000 hd plus te zetten. Ik heb het geprobeerd via een usb stick, maar de acties die je hier voor moet doen werken niet. Zoals bijvoorbeeld de uitknop op de receiver tegelijk met de OK knop indrukken. Dit geeft in iedergeval niet het gewenste resultaat. Daarnaast heb ik het via DCC gedaan, ook dit heeft geen nieuwe software neergezet. En ook geprobeer via het LAN. Wie kan me duidelijk uitleggen hoe ik de nieuwste software kan installeren op mijn IPBOX, de laatste img die ik heb heet: usb_kernel_root_db.img (r9850). Alvast bedankt. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
bash! Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Hoi, Allereerst zou ik beginnen met de laatste release te nemen (die jij aangeeft is al wat ouder). De USB procedure op de 9000 is als volgt: - formatteer een USB stick (gewoon FAT32 of NTFS). - kopieer de image naar de stick en hernoem hem naar usb_update.img - verwijder de stick pas nadat je hem via windows "veilig verwijderd" hebt in het menu. (doe dit pas na minstens een minuut na her kopieren van de image voor de zekerheid) - Zet de ontvanger achterop aan en druk meteen de standby knop op de receiver in en houd deze vast. Zodra USB upgrade er staat druk je op pijltje omhoog (ook op de ontvanger) dan zou hij moeten gaan flashen. Om via een usb kabel te upgraden: -Download het programma flashtools 1.02 (te vinden bij denktenk) - installeer het programma - sluit de ontvanger aan en schakel deze in terwijl je de standby knop op de receiver ingedrukt houdt. Er verschijnt USB UPGRADE op het display. - als het goed is vindt je PC nu een nieuw device (installeer de VESTA driver die met flashtools is meegeleverd). - start flashtools - klik op usb - klik op browse en selecteer je image - druk op flash zodat hij de image begint te downloaden. Nog een tip: meld je aan op denktenk.com daar staan veel goede wiki's! Suc6! Gr, BaZ There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Bedankt, ik ga het direct op deze manier doen. Citaat: Nog een tip: meld je aan op denktenk.com daar staan veel goede wiki's! Daar heb ik me al aangemeldt en de Engelse handleiding vandaan, maar die wijkt net iets af van wat jij hier schrijft (of mijn Engels is niet goed genoeg). Ik hou je op de hoogte. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Citaat: pijltje omhoog (ook op de ontvanger) dan zou hij moeten gaan flashen. Hoe kan je zien dat dit goed gaat? Moet je lang het pijltje omhoog ingedrukt houden? Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Moderator wiz Geplaatst: 27 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 27 augustus 2009 display gaat dan naar erase 00 <- loopt op tot 100. En daarna flashing 00 <- 100. Daarna done, en rebooten en dan draait het. succes, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 En helaas werkt dit ook niet. Display blijft in de "USB UPGRADE" mode staan. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 2de methode lijkt nu te werken, krijg nu op me display iets meer te zien, zoals flashing. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Het ziet er naar uit dat het gewerkt heeft, wel balen dat je alles opnieuw kan gaan instellen, want die channel master krijg ik niet aan de praat. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Gast holenderski Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 je kan pceditor gebruiken voor de kanalen werkt prima met de ipbox9000 hd gebruik et zelf dus ook grt andre
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Die heb ik ook, telnet en FTP werken maar ik krijg niets te zien indien ik op "TV Kanaal edit" klik. Wat doe ik waarschijnlijk verkeerd? Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Erger nog mijn user en wachtwoord zijn veranderd na deze img update. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Gast holenderski Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 als je nlb erop heb gezet is et root relook bij pceditor downloaden uit de box dan kan je bewerken grt andre
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Citaat: als je nlb erop heb gezet is et root relook Had ik al geprobeerd maar helaas kan ik met deze user en wachtwoord alleen mee ftp-en, vind het wel wat gek dat ik hiermee niet meer de webinterface mee inkom. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 De web interface is helemaal veranderd en blijkbaar ook de user en wachtwoord. Het is relook relook. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
HvM Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Als je met Vista werkt moet je als administator in loggen(klik rechter muisknop en dan als adm. uitvoeren), zo werkt het bij mij wel. Groetjes HvM IDL 7000 PVR 80Gb geen CD v214.104 Aston 1.07 v 2.18 Vu+ Duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen