Ga naar inhoud


na bliksem kathy op standby


Patman

Aanbevolen berichten

Mensen,

 

Vorige week donderdag zeer vlakbij bliksem inslag gehad. Veel apparaten (gedeeltelijk) kapot. Mijn Kathrein doet ook niet veel meer. Reageert niet op afstandsbediening en via netwerk (die ik inmiddels weer werkend heb) kan ik er ook niet bij. Router geeft geen connectie aan lampjes branden ook niet. Netwerkkaart zal wel kapot zijn. Aan de voorkant brandt het rode lampje en dat is het enige teken van leven.

 

Wat nu te doen? Heeft iemand een idee of tip. Ter reparatie aanbieden en waar dan? Ik heb 'm via een webshop in D'land gekocht.

 

of topic; wat een gedoe zeg..volgende keer haal ik alle (netwerk) stekkers los. Van Magnetron, koelkast tot aan inbouw dimmer..er is van alles kaduuk. Je kan er maar druk mee zijn tired

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste PM,

 

zie elders op dit forum discussie over indirecte blikseminslag.

 

Ik heb dit hier ook tweemaal gehad.

 

Dit valt vrijwel zeker onder de opstal/inboedel verzekering.

 

Beroepshalve heb ik hier ook mee te maken. Soms kan een poging gedaan worden de schade te repareren en lijkt het weer te werken, waarna er later weer opnieuw andere storingen ontstaan. Dingen die nu nog werken, kunnen later alsnog problemen krijgen.

 

Als het niet meer werkt en zeker als het wat naar fenol ruikt is het beste advies: vervangen.

 

Alleen netspanning eraf halen is niet voldoende. Inductie door blikseminslag kan ook toeslaan via ethernetkabel, telefoonkabels etc.

 

Maar ja, bent niet altijd tijd thuis.

 

En ik had hier een eenmalige "bliksem bij heldere hemel" klap met een vuurbal in mijn tuin.

 

Sterkte ermee,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram,

 

Inmiddels contact gehad met verzekeraar. Ik krijg idd aankoopbedrag vergoed (was 16 maanden oud ongeveer).

 

Begint mijn volgende uitdaging. Wat koop ik nu terug smile

 

Misschien niet het juiste topic, maar wil in elk geval een HD receiver. Iemand een goede tip?

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval een ontvanger nemen op basis van Linux en uiteraard met een USB en een ethernet aansluiting.

 

En uiteraard met gebruikers groepen, waar de nodige activiteiten plaats vinden.

 

Echter over mijn Kathrein ben ik ook zeer tevreden. Er is al veel vooruitgang geboekt in de ontwikkelingen. En de kwaliteit van het HDTV beeld is prima. Plus de prijs/kwaliteit verhouding.

 

En als er wat ernstig mis gaat, is de Kathrein altijd wel weer te reanimeren. KCC is een prachtig hulpmiddel.

USB recovery/upgrade boot werkt goed.

 

Tja, kiezen is altijd moeilijk. Ik had voorheen een Dreambox en die werkte na verloop (firmware ontwikkeling) van tijd ook goed. Maar in de beginfase heb ik bijna de aan/uit knop versleten.

 

Succes met je keuze,

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...