Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Nee, de roosterlek weerstand is volgens de dataspec 10 mega-ohm. Het staat op blz. 2/12. Ik heb andere buizenboeken en daar staat ook 10 mega-ohm in aangegeven. De waarden waar jij het over hebt zijn grenswaarden en niet de nominale waarden. Bij een anodespanning van 300 volt. Bij de schakeling waar we het over hebben schat ik de anodespanning voor deze triode op ca. 100 volt.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 En in de besproken schakeling is geen sprake van grid current biasing.
Gast gladys Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Mijn gezonde verstand vertelt mij verder geen tijd aan rokende soldeerbouten te verdoen.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Jeetje zeg, ik maak een fout en dan krijg je zo´n reaktie. Er is bij de besproken schakeling wel sprake van forward current biasing. Zo wilde ik het juist schrijven, Ik zie net dat ik het fout op geschreven heb. Ik zat namelijk nog met die aut. neg. roosterspanning in mijn hooft. Dat liet me maar niet los.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 hehehehe.... Ja Sjaak(k) dit kon niet uitblijven. Zat hier op te wachten...ja, ik had het fout. Maar om dan zo te reageren.
Big fellow Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Geplaatst: 13 september 2009 Ik wil graag iedereen bedanken voor hun bijdrage in dit topic, met name Eddy VL die heel veel tijd in de documenten heeft gestoken in het andere topic... Ik ben er voor mij zelf nog steeds niet uit... Ik kan dus zelf gaan bouwen aan een kwalitatief goede versterker, of een Chinese bak kopen en deze modificeren / verbeteren.... Het is voor mij een project voor in Januari/Februari dus ik heb nog even de tijd voor de beslissing.... Alle advies blijft dus welkom... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen