Ga naar inhoud


van NTFS naar Fat 32


endurance

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: endurance
Ik heb een externe harde schijf aangeschaft. Deze is echter NTFS geformatteerd. Hij moet naar Fat 32 worden omgezet. Iemand een idee "how to handle".???

Start/Uitvoeren: "Convert c: /FS:NTFS" laugh
Indien het geen "C" schijf maar bv "D" is dan natuurlijk de desbetreffende letter gebruiken wink


Dan gaat hij naar NTSF hij moet naar FAT32. tired
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Omdat er toch al een draadje hierover bestaat ga ik gelijk maar verder met mijn probleem.

Ook ik heb een externe 500Gb USB drive (WD My Passport) die in NTFS (FATex) was geformatteerd.

Nu heb ik de partitie van 500Gb verkleind naar 430GB en een nieuwe NTFS partitie I: van 70Gb aangemaakt.

Omdat ik een FAT32 partitie nodig heb dacht ik deze partitie met Format /fs:FAT32 I: naar FAT32 te formatteren.

Na een best lange tijd wordt de format met 100% beëindigd maar dan komt de melding 'Het volume is te groot voor FAT32'.

Officieel is 32Gb wel de limiet maar ik heb toch wel FAT32 partities gezien die veel groter waren.

Ik heb deze format uitgevoerd onder Windows7 64.

 

Iemand een idee hoe ik de 70Gb naar FAT32 geformatteerd krijg?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een tooltje nodig zoals swissknife dan lukt het je wel. Alternatief: Fat32Formatter

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer een tevreden klant wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: endurance
Ik heb een externe harde schijf aangeschaft. Deze is echter NTFS geformatteerd. Hij moet naar Fat 32 worden omgezet. Iemand een idee "how to handle".???


NTFS schijf formatteren naar FAT32
Ik heb dat ooit gedaan en het werkte als volg
Ga in Windows naar start,uitvoeren
Typ: cmd daarna op ok
Typ in het scherm:Format D:/FS:FAT32 en druk nu op ENTER
Verander SCHIJFLETTER (D) naar de juiste letter van de bewuste harde schijf (bijvoorbeeld F:)
Groetjes Diana1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een WD gekocht voor aan te sluiten op mijn nieuwe Showbox HD evolution, maar had hetzelfde probleem, door geringe PC ervaring zag ik het eigenlijk niet zo zitten om hem om te formateren van NFTS naar FAT32.

Dus ff verder rond gekeken en gewoon een FAT32 van 320 GB aangeschaft ( USB gevoed )

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...