spyropit Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Heb dan eindelijk besloten om mijn dm 7020 de deur uit te doen om een dm800hd aan te schaffen.Maar had ik geweten dat het een nachtmerie ging worden had ik het bij mijn 7020 gehouden. Probleem is dat de dm800 meestal blijft hangen tijdens het booten.Het is een splinternieuwe originele box beginnend met sn:97***.Heb het forum volledig uitgespit en vanalles geprobeerd,maar niets helpt echt.Heb allerlei images geprobeerd maar telkens zelfde probleem.Momenteel heb ik er gemini 4.3 op staan die af en toe door het boot proces geraakt.Dit duurd extreem lang soms meer dan 10 minuten. Maar image loopt dan onmiddelijk vast en op het oled dispay verschijnt terug BOOTING.Cam wordt dan weer herstart maar loopt dan weer onmiddelijk vast.Krijg ook regelmatig een blauw scherm met een tekst over een software fout. Ben nu ongeveer al 7 uur continu aant proberen. Weet iemand raad,want ik zie het nietmeer zitten. Mvg spyropit
boekkie Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Je hebt gewoon pech,dat je een defecte DM 800 hebt gekocht, zet er de originele software van dream op,werkt dit ook niet, retourtje dealer,komt helaas vaker voor! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
hemertje Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 heb je PLI Jade3 al geprobeerd? hierin hebben we de bootvolgorde wat aangepast zodat we minder (geen) bootproblemen hebben, helpt dat ook niet dan box retour leverancier... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
wilhelm Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: spyropit Weet iemand raad,want ik zie het nietmeer zitten. Mvg spyropit Yep, ik herken je frustratie. Na mijn overstap van de DB7020 onder Gemini naar de DB800 heb ik dat ding ook dagenlang vervloekt om dat hij niet lekker wou draaien en niet wou doorstarten met Gemini, maar na installatie van Pli Jade3, zoals Hemertje ook al aangeeft, ging het plotseling een stuk beter. Zo nu en dan wil hij nog een keer blijven hangen, maar meestal gaat het perfect. De DB800 vraagt ook enige gewenning in de bediening, maar straks wil je toch zeker niet meer terug naar de DB7020. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
spyropit Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Ben tot 04.30 bezig geweest ben toen maar mijn nestje ingekropen.Had de steker eruit gelaten en vanmorgen er in gedaan en hij bootte netjes. Heb er nu nabilo enigma2 blackhole 0.10 opstaan.Heb even wat kunnen instellen zoals rotor enz,had even goede hoop,maar alles gaat zo traag en toen liep hij weer vast @ Hemertje, PLI jade3 had ik nog niet geprobeerd,wel een paar oudere versies. Ga dadelijk ermee aan de slag
sens Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik heb zelf ook continu problemen met booten. Ik schakel de DM800 's-avonds helemaal uit en als ik hem de volgende dag weer aanzet, lukt het booten meestal de 1e keer niet. Ik trek de stekker er dan uit en doe hem er na een paar minuten weer in (als ik hem er elijk in doe werkt de box gewoon niet). Meestal start hij dan wel goed op en werkt hij verder probleemloos. Ik had dit probleem eerst met pli enigma jade 2 erop en heb er laatst pli enigma jade 3 op gezet, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb soms last dat hij gewoon blijft steken halverwege het booten, en soms boot hij wel helemaal door, maar dan kan de tuner niet afstemmen en heeft hij dus ook weer een reboot nodig. Ik zou het ook erg fijn vinden als dit opgelost kan worden, want verder ben ik er super tevreden mee. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
hemertje Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: sens Ik heb zelf ook continu problemen met booten. Ik schakel de DM800 's-avonds helemaal uit en als ik hem de volgende dag weer aanzet, lukt het booten meestal de 1e keer niet. Ik trek de stekker er dan uit en doe hem er na een paar minuten weer in (als ik hem er elijk in doe werkt de box gewoon niet). Meestal start hij dan wel goed op en werkt hij verder probleemloos. Ik had dit probleem eerst met pli enigma jade 2 erop en heb er laatst pli enigma jade 3 op gezet, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb soms last dat hij gewoon blijft steken halverwege het booten, en soms boot hij wel helemaal door, maar dan kan de tuner niet afstemmen en heeft hij dus ook weer een reboot nodig. Ik zou het ook erg fijn vinden als dit opgelost kan worden, want verder ben ik er super tevreden mee. retourtje leverancier DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
spyropit Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Heb er nu PLI Jade3 opstaan.Thx Hemertje Met de bekende stekkertruk boot hij meestal door. Loopt ook iets minder snel vast. Hebben er nog dezelfde foutmelding die ik hierboven gepost heb? Wat zouden jullie doen terugsturen of hopen op beterschap? Grtz
robbedoeske Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik zou het zowiezo nog even met een originele image proberen,als je dan probs hebt zou ik hem ook terug brengen.Ik had in het begin ook veel problemen met blauwe schermen met een softwarefout,maar heb toen op aanraden van iemand hier van het forum er eens OoZoon opgezet,en wonderwel bijna geen problemen meer.Het schijnt dat OoZoon het dichtst bij een originele dream image komt,waar niet teveel aan gesleuteld is.
sens Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: sens Ik heb zelf ook continu problemen met booten. Ik schakel de DM800 's-avonds helemaal uit en als ik hem de volgende dag weer aanzet, lukt het booten meestal de 1e keer niet. Ik trek de stekker er dan uit en doe hem er na een paar minuten weer in (als ik hem er elijk in doe werkt de box gewoon niet). Meestal start hij dan wel goed op en werkt hij verder probleemloos. Ik had dit probleem eerst met pli enigma jade 2 erop en heb er laatst pli enigma jade 3 op gezet, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb soms last dat hij gewoon blijft steken halverwege het booten, en soms boot hij wel helemaal door, maar dan kan de tuner niet afstemmen en heeft hij dus ook weer een reboot nodig. Ik zou het ook erg fijn vinden als dit opgelost kan worden, want verder ben ik er super tevreden mee. retourtje leverancier Dan zal ik hem toch eerst moeten testen met de originele software denk ik? dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen