Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik weet niet hoe het komt, maar als ik in de mount manager naar mijn PC shares browse, en er dan een selecteer, en alles ingeef, dan staat ie op het einde nog altijd niet gemount. Doe ik iets verkeerds of wat is er aan de hand ? Ik doe dus het volgende : Menu knop Setup System Network Integrated Ethernet NetworkBrowser Daar kies ik mijn PC naam Ik kies no op de vraag of ik username en password voor die host wil ingeven. Dan krijg ik een lijstje met shares, die allemaal met een grijs bolletje staan met een rood kruisje (disconnected, dus). Ik klik ok op de movies share, en dan zet ik : Active : enable Local Share name : films Mount type : CIFS Server IP : ip adres van mijn PC Server share : movies use as HDD replacement : no Mount options : rw Username : gebruiker die ik toegang gegeven heb op de PC Password : correcte paswoord van die gebruiker Dan klik ik OK om de settings te activeren. Nu krijg ik de melding dat er al zo'n mount entry bestaat (logisch, want is al de 5e keer dat ik het probeer). Ik kies yes op de vraag of ik de bestaande entry wil updaten. Er komt een bericht dat de network mount geupdated wordt, en dat dat gelukt is. Ik krijg nog eens de vraag username en paswoord voor die host in te stellen, hierop kies ik neen. Uiteindelijk kom ik terug op het scherm met de boomstructuur en mijn shares, en staat het bolletje nog altijd grijs met een rood kruisje. Enig idee wat ik hier verkeerd doe, of is dit een bug ? Indien een bug, hoe kan ik dan wel mijn shares mounten ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Niemand die een oplossing weet ?
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 je zou eens gemini 4.40 kunnen flashen als laatste image voor enigma2 dm8000 ciao Our Darkness Anne Clark
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: aber ehrlich gesagt ist es einfacher die "auto.hotplug" ( ab gemini 4.2 "auto.network" ) in /etc mit einem Editor zu bearbeiten maar eigenlijk is het makkelijker (eerlijk gezegd) de auto.network (sinds Gemini 4.2) bevindt zich in /etc te editen/aanpassenmet de volgende als voorbeeld: Code: network -fstype=cifs,rw,soft,rsize=8192,wsize=8192,user=yourUsername,pass=yourPassword ://192.168.1.10/share ciao Our Darkness Anne Clark
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 uh overigens deze kende je al? lees hem van voor tot achter (a tot z) en kijk wat je niet begrijpt. of het nu een dm500+ is of een dm8000 het principiepe is gelijk. ciao Our Darkness Anne Clark
Gast zzzzzzz Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Er zijn heel wat zaken in die uitleg die ik totaal niet begrijp : 1) waarom moet je trusted websites gaan aanzetten om een map op je PC te gaan sharen ? Trusted network sites is toch voor het bladeren naar internetsites vanaf je PC ? En wat ik hier nu wil doen is toch precies het omgekeerde, bovendien ga ik toch niet via http gaan browsen ? 2) de hosts file op PC dient toch om vanaf je PC andere toestellen gemakkelijker te kunnen vinden (name resolution) ? Mijn probleem is niet dat de PC de Dreambox niet vindt, en ook niet omgekeerd. De mounts staan er, maar ze werken niet. Als ik in de configuratie kijk staan ze ook op actief. Voorheen had ik een PLi distributie gebruikt en daar werkten ze wel. Ik heb nu mijn PLi terug geïnstalleerd, en mounten ging direct, op precies dezelfde manier als ik voorheen probeerde. Volgens mij zijn dat bugs in die Gemini 4.4 (ik had 3.4 gedacht, eerst, maar het is toch 4.4). Daar zaten precies nog bugs in, op bepaalde schermen kon ik < niet gebruiken om een teken te wissen. Dan mag je dus geen enkele fout typen, of je moet herbeginnen.
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 geeft niks... 1) internet of intranet maakt in dit verband niet zoveel, het gaat om ipnummers en urls die je windows anders (ook intern) beperkt of niet opent (ook ftp is een browser verbinding maken) 2) hosts is inderdaad het sneller resolven van de broadcasted nodes Code: used by an operating system to locate network nodes on a computer network wikipedia helpt als je oude IPv4 in je linux achtige hebt maar dat de mounts aanwezig waren las ik maar het was me niet duidelijk hoe je de mountpoint aansprak, vandaar het is echter inderdaad bekend dat er een fix uit is voor de gemini ivm mounts aanmaken (dat had ik vergeten te vermelden) overigens Gemini maakt er met de laatste images sowieso een zooitje van, hetgeen me ook deed besluiten de Pli te gaan draaien niet dat je het niet kunt gebruiken, maar ze hebben teveel bijzonderheden ingebouwd die met foefjes moeten werken en die moet je maar kennen als argeloze gebruiker. ciao Our Darkness Anne Clark
Gast zzzzzzz Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 1) maar met Pli gaat het onmiddellijk, en ik heb die poorten niet opengezet. 2) idd, maar dat gaat toch over als mijn PC naar de Dreambox zou zoeken, en niet omgekeerd. En ook alleen maar als ik op naam zoek, als ik gewoon 192.168.1.2 intype bij het maken van een CIFS connectie zie ik niet hoe dat zou versnellen door die hosts entry. Desondanks apprecieer ik het wel dat er mensen zijn die proberen te helpen. Linux is echt een systeem dat zeer ondoorzichtig is, als je daar niet iedere dag mee bezig bent. Zo gaf mijn harde schijf plots problemen (externe USB 1TB Maxtor Baiscs). Er was zogezegd geen plaats meer vrij voor mijn opnames, wat mij compleet onmogelijk lijkt. Ik ga nu ineens een harddisk inbouwen. Dan werkt ie via SATA en hopelijk is dat betrouwbaarder. Toen hij nog op USB zat had ik problemen om die schijf te initialiseren via de GUI, zowel bij Gemini als bij PLi. Is dat een probleem dat ook gekend is, en zal ik hetzelfde tegenkomen als ik hem er via SATA intern aanhang ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen