roymar Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Tele2 start met vdsl en noemen het fibrespeed. Het geeft downloadsnelheden van 60mb down en 6mb up. De kosten hiervoor zijn 39,95 p/m. Tele2 doet dit als reactie op het adsl-bashen van UPC/Ziggo Vanaf nu is deze verbinding al in 200.000 huishoudens verkrijgbaar en naar verwachting eind 2010 in een miljoen huishoudens. Bron: Tele2 Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Gast aart44 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ja wat is goedkoper, 5euro cent maar Volgens mij gaat het niet om die 5 cent maar om,Tele2 doet dit als reactie op het adsl-bashen van UPC/Ziggo Nu zouden de mensen dus denken dat snel internet alleen bij de kabelboeren beschikbaar is.
roymar Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ja wat is goedkoper, 5euro cent maar UPC Power Internet 60. Download snelheid 60 Mbps, tot 2,5 x sneller dan ADSL Upload snelheid 6 Mbps, tot 6 x sneller dan ADSL Met de 100% Installatiegarantie lukt de installatie altijd Gratis virus- en spamfilter op e-mail Gratis plug & play installatiepakket t.w.v. € 29,- Gratis Overstapservice, geen dag zonder internet Kosten per maand* € 40 En ze bieden zelfs 120 aan, daar kan tele2 (nog)niet aan tippen:UPC Power Internet 120 Download snelheid 120 Mbps, tot 5 x sneller dan ADSL Upload snelheid 10 Mbps, tot 10 x sneller dan ADSL Met de 100% installatiegarantie lukt de installatie altijd Gratis virus- en spamfilter op e-mail Gratis plug & play installatiepakket t.w.v. € 29,- Gratis Overstapservice, geen dag zonder internet Kosten per maand* € 70,- Je vergeet voor het gemak nog even te vermelden dat je hierbij ook nog even een analoog abonnement afmoet nemen á 16,70. Tele2 wil hier alleen maar aangeven dat de limieten op de koperdraad ook nog niet op een eind zijn gekomen, zoals de kabelbedrijven graag doen voorkomen. tevens blijkt uit onderzoek onder hun eigen klanten dat een hogere snelheid verder nog niet noodzakelijk blijkt. slechts 10% van de klanten wenst een hogere snelheid dan 20mb. Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Gast aart44 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat is dus ook zo als je mijn "add" van 120mb voor 70 euro leest Dan moet je toch echt verhuizen naar UPC gebied Ziggo bied nu aan tot 50 mb download en 5 mb upload. Dus voorlopig alleen in UPC gebied wat daarvoor geschikt is gemaakt het zal wel niet overal beschikbaar zijn.
Gast Edwinmtb Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik woon in een UPC gebied, maar daar is het ook niet mogelijk. UPC heeft nog behoorlijk wat gebieden waar alleen TV wordt aangeboden. Je hebt tegenwoordig wel de mogelijkheid om ook digitale TV in die gebieden te kijken, maar omdat het signaal alleen de woning in kan, geen internet of movies on demand enz.
druid Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: roymar Tele2 wil hier alleen maar aangeven dat de limieten op de koperdraad ook nog niet op een eind zijn gekomen, zoals de kabelbedrijven graag doen voorkomen. tevens blijkt uit onderzoek onder hun eigen klanten dat een hogere snelheid verder nog niet noodzakelijk blijkt. slechts 10% van de klanten wenst een hogere snelheid dan 20mb. Gr.Roymar de koperdraad is aan zijn einde. het is een upgrade naar 60mbps terwijl kabel al 2x zoveel aanbiedt en de technische grens bij kabel op dit moment bij 400mbps ligt en dat ook nog over een afstand van 160km ipv 300m bij vdsl2 ... xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Littlesat Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Citaat: en dat ook nog over een afstand van 160km Waar haal je deze fanta vandaan(!!!) Dit haalt de kabel ook niet. Er zit heus net als bij ADSL een modem dichter dan 160 Km(!!!) Omdat op de coax ook TV moet zitten en Radio enz... is ook de internetbandbreedte op de coax beperkt en echt niet veel grotor dan een twisted pair kabeltje waar alleen data over gaat. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Hoppy Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat is dus ook zo als je mijn "add" van 120mb voor 70 euro leest Dan moet je toch echt verhuizen naar UPC gebied Ziggo bied nu aan tot 50 mb download en 5 mb upload. Dus voorlopig alleen in UPC gebied wat daarvoor geschikt is gemaakt het zal wel niet overal beschikbaar zijn. Ik zeg toch niet dat ik het wil hebben Ik houd het lekker bij Tiscali/Telfort, 6mb is snel zat voor 15 euro Uit vetrouwde bron kan ik je melden dat binnen zeer korte tijd UPC aan iedereen tot 100mb gaat aanbieden. Men is al druk bezig de hubs om te bouwen en aan te passen, daar gaat nog wat tijd mee heen Het interesseert mij helemaal niets over UPC nu 100Mbs levert of niet. Veel belangrijker is dat ze over het hele land hun diensten zouden moeten uitleveren en niet alleen maar in hun eigen regio waar ze heer en meester zijn. Idem voor Ziggo. Tele2 doet het niet veel beter overigens. Ze kondigen nu wel met veel tam-tam aan dat ze met zo'n snel VDSL netwerk komen maar de dekking is zeer beperkt. Ja eind 2010 moet het anders zijn, dat duurt nog 1 1/2 jaar. Daar heeft niemand wat aan. Veel meer mogelijkheden zou een landelijk dekkend glasvezelnet zijn. Met daarover een aantal aanbieders die TV/internet/telefonie leveren. Er ligt nu al heel veel glas in Nederland dus alle wegen hoeven echt niet opengegraven te worden. Er moet wel geinvesteerd worden in de "last mile". Het laatste stukje van de centrale tot je deur. Dat is echter rendabel te krijgen. De initiatieven op dit gebied zijn goed maar ook (alweer) alleen beschikbaar op kleine schaal. De overheid wil zich bewust niet bemoeien met de infrastructuur maar zouden dit eigenlijk wel moeten doen. Al is het alleen maar over de infrastructuur niet over de content wat er overheen gaat.
rommelaar Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Weer tele2????? Dit clubje kan alleen maar adverteren met alles wat mooi is. Vorige jaar al eens geinformeerd bij die club.Toen was Tele2 helaas nog niet beschikbaar.Als ik nu informeer is het dat nog steeds niet. Laten ze nu eerst eens zorgen dat ze een landelijke dekking krijgen om dan een reclame campagne te beginnen. Laat dit ook gelden voor al die andere aanbieders. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
roymar Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik snap helaas niet dat hier alles in het negatieve getrokken moet worden???. Wees blij dat zolang er nog niet overal glasvezel aanwezig is, de ontwikkelingen op de "oude" netwerken ook gewoon doorgaan. Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Littlesat Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Tele2 is toch nr 1! volgens diverse vergelijkingen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
druid Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: en dat ook nog over een afstand van 160km Waar haal je deze fanta vandaan(!!!) Dit haalt de kabel ook niet. Er zit heus net als bij ADSL een modem dichter dan 160 Km(!!!) Omdat op de coax ook TV moet zitten en Radio enz... is ook de internetbandbreedte op de coax beperkt en echt niet veel grotor dan een twisted pair kabeltje waar alleen data over gaat. sorry dat klopt niet. Sterker nog, de fanta komt bij jou vandaan. Lees de docsis 2.0 specificatie er nog maar op na. tot 100 Miles kan een modem met een cmts commmuniceren zonder de synchronisatie te verliezen. Met 5Gbps praat ik over een DOCSIS 3.0 omgeving waar alle kanalen gebundeld kunnen worden. Dan wordt er op de kabel ook gewoon over IP TV geleverd. (video over docsis, ff googlen, bigband heeft een oplossing, harmonic ook, anderen werken eraan) echt niet veel grotere bandbreedte op de kabel als op twisted pair? Bijna alle Kabel Aanbieders hebben 4 of meer downstream channels per fiber node. Dan praat je over minimaal 200 Mbps. En elk extra kanaal voegt 50Mbps toe. Alleen al het feit dat op een coax kabel 614MHz, 862MHz standaard is en bij VDSL2 30MHz geeft al het verschil aan in mogelijke kapaciteit satteliet weet ik niet alles maar kabel lukt bij mij wel hoor... xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
tfh Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: Littlesat Tele2 is toch nr 1! volgens diverse vergelijkingen... Yep... En dan vooral bij tests van de consumentenbond. Een club die het belangrijker vindt dat een vriezer wieltjes heeft, dan hoe goed deze vriest... Die club neem ik al jaren niet serieus meer. Overigens komt het dus voor 70+ procent van de huizen in Nederland nooit beschikbaar. Origineel bericht van: roymar Je vergeet voor het gemak nog even te vermelden dat je hierbij ook nog even een analoog abonnement afmoet nemen á 16,70. Tja... Voor het gros van de Nederlanders niet direct een probleem, daar ze naast internet ook TV willen kijken. En die heb je bij Tele2 voor dat bedrag ook (nog) niet.
jalu Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: tfh Origineel bericht van: Littlesat Tele2 is toch nr 1! volgens diverse vergelijkingen... Yep... En dan vooral bij tests van de consumentenbond. Een club die het belangrijker vindt dat een vriezer wieltjes heeft, dan hoe goed deze vriest... Die club neem ik al jaren niet serieus meer. Overigens komt het dus voor 70+ procent van de huizen in Nederland nooit beschikbaar. Origineel bericht van: roymar Je vergeet voor het gemak nog even te vermelden dat je hierbij ook nog even een analoog abonnement afmoet nemen á 16,70. Tja... Voor het gros van de Nederlanders niet direct een probleem, daar ze naast internet ook TV willen kijken. En die heb je bij Tele2 voor dat bedrag ook (nog) niet. Tele 2 biedt ook gewoon IPTV hoor. Daarnaast is het wel degelijk een tikkeltje vals van de kabelbedrijven om altijd met prijzen te schermen waarin men voor het gemak de bijna 17 euro voor het basisabonnement vergeet "want dat heeft iedereen toch al". DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
CB1 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik zit in het Ziggo gebied en daar kost het pakket hetvolgende, Down 1,5Mb Up 0,25 Mb Telefonie Tv (Waarvan het gratis pakket die je ook kunt krijgen als je Tele 2 zou nemen) Dit Pakket kost 39,95 p/m Tegen 20Mb internet + Telefonie voor 29,95 p/m van Tele2 Dan komt het 20Mb pakket van Ziggo voor 49,95 p/m en dan het 50Mb voor 64,95 p/m Wel wordt er vermeld dat het analoge kabelpakket er bij in zit dus die hoef je niet appart meer te betalen. Al met al is tele2 dus toch fors goedkoper. En wees eerlijk 60MB straks is snel zat. Dus voor mij Adsl , ik kan het geld in deze tijd ook wel beter gebruiken. Gr Cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen