tfh Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Origineel bericht van: jalu Origineel bericht van: tfh Origineel bericht van: Littlesat Tele2 is toch nr 1! volgens diverse vergelijkingen... Yep... En dan vooral bij tests van de consumentenbond. Een club die het belangrijker vindt dat een vriezer wieltjes heeft, dan hoe goed deze vriest... Die club neem ik al jaren niet serieus meer. Overigens komt het dus voor 70+ procent van de huizen in Nederland nooit beschikbaar. Origineel bericht van: roymar Je vergeet voor het gemak nog even te vermelden dat je hierbij ook nog even een analoog abonnement afmoet nemen á 16,70. Tja... Voor het gros van de Nederlanders niet direct een probleem, daar ze naast internet ook TV willen kijken. En die heb je bij Tele2 voor dat bedrag ook (nog) niet. Tele 2 biedt ook gewoon IPTV hoor. Daarnaast is het wel degelijk een tikkeltje vals van de kabelbedrijven om altijd met prijzen te schermen waarin men voor het gemak de bijna 17 euro voor het basisabonnement vergeet "want dat heeft iedereen toch al". Klopt. Ze bieden inderdaad IP TV, maar wel zeer beperkt qua aantal toestellen en helaas nog beperkter qua beeldkwaliteit. Een collega van mij heeft dit en de beeldkwaliteit hangt zo'n beetje rond die van Canal Digitaal. Hier is hij dus niet blij met in combinatie met zijn grote plasma scherm. Hij heeft er dus weer Ziggo bij genomen. Overigens zit die 16,nogwat euro tegenwoordig bij de kabelaars al in de pakketprijzen verwerkt.
rommelaar Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 De vergelijkingen die de verschillende aanbieders in hun reclame zetten lap ik ook aan mijn laars. Laten ze eerst zorgen dat ze allen overal bereikbaar zijn,dan kan de consument zelf kiezen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
NINjak Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: tfh Overigens zit die 16,nogwat euro tegenwoordig bij de kabelaars al in de pakketprijzen verwerkt. Pas nog gekeken of UPC een goed alternatief voor mij zou zijn dus vond ik je opmerking vreemd. Dus ik surf even naar de UPC site en neem hier de 60Mbit even als voorbeeld. Code: Prijs (p/m) € 40,00*Actie gratisinstallatiepakket gratisdraadloos internet modem* gratis installatiepakketDownload 60 MbpsUpload 6 Mbps vervolgens wat later Code: * Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m) en een jaarcontract, daarna maandelijks opzegbaar Prijswijzigingen voorbehouden. Bij UPC dus niks inclusief in de prijs! Ziggo heeft een alles-in-pakket, is dan natuurlijk met de prijs al duurder en met die naam mag ook wel alles er in zitten. Bij de normale internet pakketten zit het standaard tv pakket ook niet inbegrepen. Code: Het televisieabonnement (€ 16,25 p/mnd) is verplicht voor afname Internet.
Littlesat Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Citaat: Lees de docsis 2.0 specificatie er nog maar op na. tot 100 Miles kan een modem met een cmts commmuniceren zonder de synchronisatie te verliezen. Klopt, maar je vergeet de RF-versterkers die er telkens onderweg tussen moeten zitten.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
druid Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 daarom lukt die 100 miles ook xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Littlesat Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Zo lukt het over de twisted pair ook... Uiteraard heeft de coax meer bandbreedte... maar vanaf 45 Mhz begint al de eerste VHF kanaaltjes wat de pret dan weer snel drukt en je al weer bijna op hetzelfde zit. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
druid Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 ja maar dat is inherent aan een kabelnetwerk? Dat het versterkers heeft? Wil je nu aangeven dat coax slechter is als twisted pair van de fysieke omstandigheid? en dsl met versterkers werkt niet. hebben ze in amerika wel geprobeerd, daar hebben ze local loops van gemiddeld meer als 4km.. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
EL PIÑO Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: roymar Tele2 wil hier alleen maar aangeven dat de limieten op de koperdraad ook nog niet op een eind zijn gekomen, zoals de kabelbedrijven graag doen voorkomen. Ach, onzin uit eigen ervaring kan ik inmiddels zeggen dat de oude telefoonkabels aan de beademing liggen maar Tele2 wil ze nog even een marathon laten lopen. Het is meer een 'kijk eens wat wij kunnen' van Tele2 want niemand gaat die 60Mbps ook echt halen (met VDSL2 heb je na een kilometer al slechts 20Mbps). Je moet het geluk hebben dat je in één van de 41 wat onlogisch gekozen plaatsen erg dicht bij de centrale zit. En dan begin ik nog niet eens over de overspraak waar ADSL2+ zelfs op korte afstanden al last van heeft. Hoe moet dat met VDSL2 gaan? KPN zet ook in op VDSL maar doet dat wel slimmer, daar start het koper pas in de wijkverdelers, en dus zit je altijd dicht bij de 'centrale'. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
roymar Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Als het persbericht had gelezen gebruikt tele2 glas tot in de wijkcentrales Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
EL PIÑO Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: roymar Als het persbericht had gelezen gebruikt tele2 glas tot in de wijkcentrales Ik had het persbericht al twee dagen voor het embargo verliep gelezen . Tele2 gebruikt glas tot in de wijkcentrale, dat is niet anders dan nu gebeurt met ADSL2+ bij alle providers maar wel anders dan KPN doet met VDSL2. En juist omdat je bij VDSL2 nog veel meer afhankelijk bent van afstand is dat niet zo'n goed idee. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
pukje Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Is het niet zo dat met het ALL-IP plannen de dslams in de buurt centrales komen ,dus meestal een korte afstand tot de centrale
druid Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: pukje Is het niet zo dat met het ALL-IP plannen de dslams in de buurt centrales komen ,dus meestal een korte afstand tot de centrale klopt maar tot nu toe alleen voor kpn. Ze beweren dat er voor de rest geen ruimte is in de street cabinets. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
pukje Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: druid klopt maar tot nu toe alleen voor kpn. Ze beweren dat er voor de rest geen ruimte is in de street cabinets. Oeps dit wil ook zeggen dat het koper niet meer tot de centrales loopt ,ze willen zelfs alle regio centrales afbreken. Conclusie alleen monopolie voor kpn
Dessie Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: pukje Origineel bericht van: druid klopt maar tot nu toe alleen voor kpn. Ze beweren dat er voor de rest geen ruimte is in de street cabinets. Oeps dit wil ook zeggen dat het koper niet meer tot de centrales loopt ,ze willen zelfs alle regio centrales afbreken. Conclusie alleen monopolie voor kpn Dit had de Opta al snel gezien, en kpn wordt verplicht ook de street cabinets(?) open te stellen voor andere aanbieders. hier een bron: http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publicaties/publicatie/?id=2637
jopiesat Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Openstellen betekent niet: fysieke toegang verlenen, maar logische connectiviteit tegen een wholesale tarief. Oftewel: andere telco's kunnen ook gebruik maken van KPN All IP en bijbehorende VDSL infrastructuur. En reken maar dat Opta zorgt dat dit 'marktconform' gebeurt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen