Ga naar inhoud

[Lancering] Tele 2 Start met Vdsl (60mb down/6 mb up)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kpn heeft dat heel goed bekeken ,toen de kpn zich afsplitste

van de staat bleef de infrastruktuur bij de staat (het koper

in de grond en de centrales).

Kpn moet de staat betalen voor het gebruik.

Toen heeft kpn een eigen (glasvezel) netwerk gemaakt en alle

centrales geupgrade naar digitale.

Nu had kpn alles in handen ,ik weet eigenlijk niet precies

van wie het stukje koper van het huis tot de centrale is ?

In die tijd is kpn voor een prikkie eigenaar geworden van

het glas netwerk(qwest/kpn).

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Openstellen betekent niet: fysieke toegang verlenen, maar logische connectiviteit tegen een wholesale tarief.

Bron? Dit speelde namelijk toen ik nog bij een ISP werkte die via het netwerk van bbned levert en van bbned kregen wij toch echt te horen dat zij door die uitspraak van de OPTA toch echt zelf apparatuur in de verdelers mochten plaatsen omdat daar genoeg ruimte was.

Heb me daar toen niet zoveel mee bezig gehouden dus ik vraag me af waar je dit vandaan haalt. Als dat zo is kunnen de andere ADSL-providers zichzelf namelijk al maar het beste opheffen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Uit de praktijk:

Bij mij om de hoek staat zo'n wijkkast waar glas naartoe is gebracht. Daarin is geen ruimte voor apparatuur van derden, de kast is daarvoor te klein.

Echte bron: OPTA website.

OPTA over Unbundled Local Loop (ULL)

Links in het menu van deze pagina staat ook nog een link naar WBT.

Van dit artikel:

OPTA heeft geconstateerd dat KPN beschikt over aanmerkelijke marktmacht op de markt voor ULL. Daarom heeft ze in haar marktanalysebesluit een aantal verplichtingen opgelegd aan KPN. Zo moet KPN toegang leveren tot zijn aansluitnetwerk (zowel tot het koperen en tot het glasvezelaansluitnetwerk). En bestaan tevens een verplichting tot non-discriminatie Non-discriminatieDe verplichting om toegang onder gelijke omstandigheden onder gelijke voorwaarden aan afnemers te leveren. , een verplichting tot transparantie TransparantieHet verschaffen van alle informatie die afnemers nodig hebben om toegang af te nemen. en een verplichting tot tariefregulering.

OPTA heeft bovendien voorwaarden opgesteld voor de overgang naar ‘All IP’. Wanneer KPN migreert naar een nieuw netwerk, moet zij daar rekening mee houden.

---

Ook kun je kijken op de site van KPN wholesale, daar staan netjes de dienstbeschrijvingen.

Geplaatst:

KPN gaat beina 100% zeker geen VDSL(2,2+) uitrollen oftewel fttc (fiber to the curb)

Waarom niet? omdat ze dan investeren in een netwerk wat al direct achterhaald is.

Kabelaars halen namelijk al meer als wat VDSL aankan.

KPN ziet nu zelf ook dat er maar 1 oplossing is: ftth oftewel glasvezel.

Aan het einde van dit jaar zal hierover een beslissing worden genomen door KPN.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

nu maar hopen dat er snel VDSL in ons dorpje actief wordt :-D

en dat andere ISPs het ook willen leveren :>

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Ten eerste denk ik dat men goed weet waar men mee bezig is en dat het voor ons speculeren is.

Ten tweede kan de kabel wat wat meer snelheid hebben maar wie heeft dat nodig?

Het zijn meer de getalletjes waar men op geilt als dat men het ook daadwerkelijk nodig is.

Dus 60mb is snel zat.

Zo denk ik er over.

Gr cb1

Geplaatst:

Ik heb nog steeds 8 Mb/s.

Ook dat is snel zat.

Het is maar net wat je er mee doet, ik ben geen grote downloader, zo af en toe eens een bestandje en dan duurt het maar een minuutje langer.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Grootste probleem voor mij is de karige upload.

Ik heb liever meer Upload als download.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen