Ga naar inhoud

[Buitenland] vanaf 2012 zijn alle 6 TV programma´s van de SRG SSR idée suisse in HD kwaliteit

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik voeg daar weing aan toe, behalve dat dit een goede zaak is en vooral de manier waarop de Zwitserse TV met hun kijkers omgaat, je besteld een kaart...éénmalige aktiverings onkosten dekking en je hebt geen gezeur zoals bij CDS.

--KLIK--

Geplaatst:

Als je in het buitenland woont heb je nog wel een jaarlijks bedrag te betalen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:

leg eens uit, want ik betaal niets en woon ook in het buitenland.
Trouwens als je als Nederlander in het buitenland woont, wil CDS helemaal niks met je te maken hebben.
Geplaatst:

Dan is de kaart die jij hebt op een adres in zwitserland gekocht....anders kan het niet

Maar buiten dat, je hebt gelijk, ook de DVB-T gewoon netjes gratis te ontvangen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Volgens het artikel zullen ze vanaf 2015 stoppen met Pal SD uitzendingen en zal men dan alleen nog in HD uitzenden. shocked

Geplaatst:
Origineel bericht van: Its_Johan
Dan is de kaart die jij hebt op een adres in zwitserland gekocht....anders kan het niet.

Ja, op een adres buiten Zwitserland betaal je een jaarlijkse omroepbijdrage.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:

leg eens uit, want ik betaal niets en woon ook in het buitenland.

@Drs. IJzerbout,

Volgens de Algemene Voorwaarden van SRG SSR Idée Suisse moet je om in het buitenland
in aanmerking te komen voor een Zwitsers kaartje aan 2 voorwaarden voldoen.
1) De Zwitserse nationaliteit hebben.
2) Jaarlijks de Zwitserse omroepbijdrage voldoen.

Dan is het aan jou om uit te leggen hoe het kan dat jij niets betaalt of niets hoeft te betalen
terwijl je, voor zover ik weet, bovendien niet de Zwitserse nationaliteit hebt.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

staat op een Zwitserse firma aangemeldt. Een goeie vriend en zakenrelatie van mij. :D :D

Heb ik al een eeuwigheid.

Geplaatst:

ik denk dat CD vanaf 2012 niet meer bestaat, zal dan wel onder een ander naam gaan.

hopelijk komen snel alle NL zenders in HD, zodat iedereen toch wat heeft aan zijn HD tv.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:
Origineel bericht van: edbe
ik denk dat CD vanaf 2012 niet meer bestaat, zal dan wel onder een ander naam gaan.
hopelijk komen snel alle NL zenders in HD, zodat iedereen toch wat heeft aan zijn HD tv.

Zoek de schuld er van niet alleen bij CDS, maar ook bij de Nederlandse politici, de Nederlandse Publieke omroep en de omroepen in Nederland zelf.

Deze laatsten laten namelijk nauwelijks iets van een visie blijken over hoe het medialandschap er moet uitzien.
Sinds dat staatssecrataris Medy van de Laan vertrokken is, en de NPS toch mocht blijven bestaan, is het wel heel erg stil geworden. Alleen nog maar ad hoc.
Geplaatst:

Het is hier de PO die in HD ook op satelliet gaat. De kosten voor de transponders zijn dan hier ook voor de PO.

In Nederland MOET CDS hier voor betalen? Dat wordt hier steeds beweerd(!)

Als je het echt gaat vergelijken dan moet gewoon Nederland 1,2 en 3 HD minstends FTV op de satelliet. CDS hoeft dan alleen de codering te verzorgen en de PO betaalt dan de transponder.

Tip voor de PO: huur een transponder en zet daar Nederland 1,2 en 3 in HD op plus de themakanalen in MPEG4(!)

Voor Nederland 1,2 en 3 in SD heb je via CDS geen gezeur. Je koopt een ontvanger + kaartje, betaald administratie kosten en je hebt verder ook geen maandelijkse kosten en gezeur(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen