Ga naar inhoud


verwachte problemen bij niet ge certifiseerde ontvangers per 1 september op komst


Gast holenderski

Aanbevolen berichten

voor alle duidelijkheid:

 

Als je decoder de management datum van de mg-3 kaart goed verwerkt is dat fijn want je hebt geen last van beelduitval tgv de kaartwissel.

 

Maar dat betekent niet dat je decoder door CD gecertificeerd is, daarvoor zijn er nog veel meer eisen.

 

waaronder: geen open internet poorten en open/programeerbaar/vervangbaar operating systeem. dus dreambox eigenaren kunnen blijven "dromen" van cd certificatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: satchmo
voor alle duidelijkheid:

dus dreambox eigenaren kunnen blijven "dromen" van cd certificatie..


Ik denk het ook als een grapje was bedoeld :D

Maar goed, de Dreamboxen blijven het doen, dus is het een Droomontvanger (komt natuurlijk ook door de goede alternatieve software teams cool)
Link naar reactie
Delen op andere sites

edwin,

 

helemaal eens. cd-certificatie is iets voor huis-tuin-en-keuken kijkers (90% vd markt).

 

dreambox fans hebben dat niet nodig en vinden het veel te leuk om het onderling uit te vinden/op te lossen.

 

iedereen blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
helemaal eens. cd-certificatie is iets voor huis-tuin-en-keuken kijkers (90% vd markt).

 

dreambox fans hebben dat niet nodig en vinden het veel te leuk om het onderling uit te vinden/op te lossen.

 

Ik vind je stelling hier toch wel een beetje mank gaan

 

Ik denk dat 98% van de dreambox gebruikers hier weinig aan oplost.

En afhankelijk is van de 2% die wel de software/firmware kunnen aanpassen zodat de update's weer doorgelaten worden.

 

 

En ja ook ik hoor bij die 98%

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

alf,

 

helemaal niet of je legt te keuze voor oplossen van interoperatibileit bij canal digitaal en je koopt een gecertificeerde doos of je wilt perce een droomdoos en je weet dat je afhankelijk ben van de community rondom het open operating systeem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali
Citaat:
helemaal eens. cd-certificatie is iets voor huis-tuin-en-keuken kijkers (90% vd markt).

dreambox fans hebben dat niet nodig en vinden het veel te leuk om het onderling uit te vinden/op te lossen.


Ik vind je stelling hier toch wel een beetje mank gaan

Ik denk dat 98% van de dreambox gebruikers hier weinig aan oplost.
En afhankelijk is van de 2% die wel de software/firmware kunnen aanpassen zodat de update's weer doorgelaten worden.


En ja ook ik hoor bij die 98%


Helemaal mee eens en helaas heb ik niet de kennis die enige hier (gelukkig wel bezitten) dus moet ik toegeven ook bij die 98% te horen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Origineel bericht van: Alventali
Citaat:
helemaal eens. cd-certificatie is iets voor huis-tuin-en-keuken kijkers (90% vd markt).

dreambox fans hebben dat niet nodig en vinden het veel te leuk om het onderling uit te vinden/op te lossen.


Ik vind je stelling hier toch wel een beetje mank gaan

Ik denk dat 98% van de dreambox gebruikers hier weinig aan oplost.
En afhankelijk is van de 2% die wel de software/firmware kunnen aanpassen zodat de update's weer doorgelaten worden.


En ja ook ik hoor bij die 98%


Helemaal mee eens en helaas heb ik niet de kennis die enige hier (gelukkig wel bezitten) dus moet ik toegeven ook bij die 98% te horen.


Het verschil is wel dat de gemiddelde Dreambox gebruiker er meer aan wil doen dan alleen op de bank ploffen en de afstandsbediening op pakken zoals mensen die een standaard ontvanger kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Jullie vertalen nu alles naar de Dreambox maar realiseer je wel dat er vele andere merken in omloop zijn die ook niet gecertificeerd worden.

Als die er allemaal mee ophouden kan CDS het echt wel schudden.

En daarom die "mooie" inruilactie bij CDS. Liefst zo veel mogelijk abonnees met een gecastreerde ontvanger met (voorlopig) het verhaal erbij dat ze volmaakt zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
cd-certificatie is iets voor huis-tuin-en-keuken kijkers (90% vd markt).
dreambox fans hebben dat niet nodig en vinden het veel te leuk om het onderling uit te vinden/op te lossen.

Origineel bericht van: _Bartje_
Of zou de hoofdreden van het suc6 misschien de mogelijk zijn om te kunnen cardsharen?


@_Bartje_,

Heel vaak, op mijn werk/door kennissen/door familie/via e-mail/telefonisch,
ben ik gevraagd om info te geven over de Dreambox.

Nooit gaat het over hardware, snelle zaptijden, goede beeldkwaliteit, leuke plugins,
ruime opnamemogelijkheden, overzichtelijke zenderlijsten, signaal ontvangen van
vele zenders uit vele (exotische) landen of gebruiksvriendelijke bediening van de Dreambox blush

Opvallend genoeg zijn het zonder uitzondering vragen die over slechts één ding gaan... smirk


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Wil je kunnen genieten van alles wat mogelijk is op sat gebied dan zul je met de gecertificeerde dozen toch echt iets missen. Bij CD lopen ze ouderwets achter de feiten aan door niet mee te gaan met de markt. Cardsharen zal toch wel op een andere manier zijn tegen te gaan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega van mij op het werk: Jij weet toch veel van satelliet enz.?

Ik: ja, wat dan?

Hij: Ik heb dreambox, server is verdwenen, ik heb geen beeld, wat nu?

Ik: KAARTJE KOPEN en gelijk ook een ontvanger met echt mooi beeld...

Hij: Kaartje kopen? Moet toch zonder kunnen?

Ik: Als jij vandaag zonder salaris naar huis wil gaan, kan televisie zonder kaartje ook...

Hij: Dat is niet te vergelijken.

Ik: Sorry, maar meer weet ik niet van satelliet.

 

Idd. alle vragen welke ik ooit krijg over dreambox: hoe moet ik sharen, waar zijn de servers, bla bla bla.

 

Ik heb ook geen gecertificeerde doos, maar wel een goede, en hij doet het nog steeds. Hopelijk blift het zo, en WORD IK NIET DE KLOS VAN DAT HELE SHARING GEDOE...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...