Ga naar inhoud


verwachte problemen bij niet ge certifiseerde ontvangers per 1 september op komst


Gast holenderski

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Neptunus

Ook zonder sharing is en blijft de Dreambox een ontvanger met unieke aspecten.
Vooral op het gebied van ongecodeerd opnemen is de Dreambox onovertroffen.

Origineel bericht van: Gerard 76
Grootste voordeel tov de meeste andere tuners
is het direkt ongecodeerd opnemen van opnames.
Geen gezeik met decoderen en zo.


@Neptunus & Gerard 76,

Is het echt zo dat de meeste andere tuners niet direct ongecodeerd kunnen opnemen?
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan ABCom IPBox, AZBox HD, Nanoxx, Clarke-Tech,
SAB, Kaon, Vantage, QBox, Rebox, Philips 8121, Inverto Scena en nog
een aantal andere (Linux) ontvangers die prima ongecodeerd opnemen.
Kennelijk zijn er zelfs gecertificeerde ontvangers die ongecodeerd opnemen.

En zoals ik al eerder heb geschreven is er van de vele personen
die bij mij informatie hebben gevraagd zelfs niet één geweest die het
heeft gehad over dat grootste voordeel (ongecodeerd opnemen) van de Dreambox.

Wel hadden alle vragenstellers, geen één uitgezonderd,
het uitsluitend over dat ene andere voordeel van de Dreambox... smirk


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Voor zover ik weet kunnen de door jou genoemde ontvangers niet een stuk of acht opnames tegelijk maken en die ook nog eens ongecodeerd wegschrijven. dat is voor mij hét belangrijkste voordeel van de Dreambox en de reden dat ik toentertijd overstapte van de Topfield. Ik kijk heel veel via opnames.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Stepdriver
De IPBOX 9000 (Cuberevo) gooit de opnames rechtstreeks op de harde schijf zonder te hoeven coderen of decoderen.

Natuurlijk moet hij wel decoderen: anders is de opname gecodeerd (althans van een gecodeerd kanaal). Maar je bedoelt waarschijnlijk dat hij dat tijdens de opname al gelijk doet.

Enneuuh: een ontvanger hoeft natuurlijk nooit te coderen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Dit moet je even nuanceren: de meeste (idd, niet alle) ontvangers die je noemt, nemen gecodeerd op, maar zetten dat later om in een gedecodeerde versie. Dat systeem heeft duidelijk nadelen t.o.v. ongecodeerd opnemen.


Wat is dat nadeel dan, want ik zou het niet weten.
Mijn tuner decodeerd de opnames geheel automatisch als ik slaap. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Invertist

Dit moet je even nuanceren: de meeste (idd, niet alle) ontvangers die je noemt, nemen gecodeerd op, maar zetten dat later om in een gedecodeerde versie. Dat systeem heeft duidelijk nadelen t.o.v. ongecodeerd opnemen.


Wat is dat nadeel dan, want ik zou het niet weten.
Mijn tuner decodeerd de opnames geheel automatisch als ik slaap.

De mijne ook, maar:
1- Er kan bij het decoderen wel eens iets fout gaan;
2- Er kan, afhankelijk van de omstandigheden en de betreffende ontvanger, niet altijd naar een (lopende) gecodeerde opname worden gekeken, als er meerdere opnames lopen;
3- De mogelijkheid bestaat dat als de ontvanger wil gaan decoderen, de sleutel verlopen is;
4- Er moet voldoende ruimte op de harde schijf zijn (er wordt een gedecodeerde kopie gemaakt (daarvoor moet dus ruimte zijn), alvorens de gecodeerde versie wordt verwijderd;
5- Het bekijken van een (nog) gecodeerde opname gaat minder soepel (met springen in de tijd en achteruit spoelen) dan van een gedecodeerde;
6- De ontvanger moet voldoende (stand-by) tijd hebben om de decodeerprocessen volledig te voltooien (gebruik van de ontvanger (voor opname of kijken) onderbreekt het decodeerproces);
7- Het kost extra stroom, tijd en HD-verbruik (hoewel dit nu niet het zwaarste punt is, maar toch);
8- ik ben in de gauwigheid vast wel wat vergeten.

Volgens mij, maar dat kan ik verkeerd hebben, is het (meervoudig) direct ongecodeerd opslaan alleen mogelijk ij een ingebouwde kaartlezer, en niet met een CAM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

3- De mogelijkheid bestaat dat als de ontvanger wil gaan decoderen, de sleutel verlopen is;


Bovenstaande is nooit het geval.
Het is niet zo dat de nieuwe key de oude direct onbruikbaar maakt.
De keys blijven (dacht ik) 2 maanden werken.
Decoderen kan dus altijd.
Afgezien van de tijdelijke dubbele HD ruimte, heb ik nergens last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De key's worden (als ik het goed heb gevolgd) momenteel elke 3 dagen door CD veranderd. De vorige key blijft bewaard en bruikbaar, het decoderen moet dus binnen 6 dagen gebeuren. Normaal gesproken zal dat ook het geval zijn: het gaat wel eens fout als tijdens een wat langere afwezigheid een storing is opgetreden.

 

En goed dat je van de nadelen geen last hebt. Maar het blijven nadelen........ En een Dreambox (en ook enkele andere ontvangers) doen dit nu eenmaal beter/slimmer/handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin van de uitzendingen met Seca3 was er een dagelijkse keywissel. Dit gaf problemen bij de "reguliere" PVR ontvangers omdat de key inderdaad al verlopen was als de ontvanger "tijd had" om te gaan decoderen en het decodeerproces mislukte.

Het bleek voor velen onmogelijk om opgenomen programma's daadwerkelijk te bekijken.

 

CD heeft daarom het aantal keywissels vermindert, maar niemand garandeert dat dit blijvend is, want kennelijk is/was er een voorkeur voor een dagelijkse keywissel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: sattaz
.....Is het echt zo dat de meeste andere tuners niet direct ongecodeerd kunnen opnemen?.......Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan ABCom IPBox, AZBox HD, Nanoxx, Clarke-Tech,SAB, Kaon, Vantage, QBox, Rebox, Philips 8121, Inverto Scena en nog een aantal andere (Linux) ontvangers die prima ongecodeerd opnemen.
Kennelijk zijn er zelfs gecertificeerde ontvangers die ongecodeerd opnemen.

Dit moet je even nuanceren: de meeste (idd, niet alle) ontvangers die je noemt, nemen gecodeerd op, maar zetten dat later om in een gedecodeerde versie.


@Invertist,

Natuurlijk kan ik zomaar bij het grote aantal ontvangers dat ik heb opgesomd er ten onrechte ééntje in
de categorie "ongecodeerd opnemen" geplaatst hebben maar dat ik zoiets met de meeste gedaan zou hebben?!
Er staan 11 merken en/of modellen in mijn lijstje.

Welke (de meeste dus minstens 6 exemplaren) horen daar volgens jou niet bij?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, ik wist niet dat je dit zo letterlijk zou nemen.

Ik wilde alleen maar even het onderscheid aangeven tussen de twee manieren waarop een opname uiteindelijk ongecodeerd op de HDD verschijnt, omdat daar nogal eens spraakverwarring over is.

 

PS: Het is hier vandaag ook volledig windstil.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Voor zover ik weet kunnen de door jou genoemde ontvangers niet een stuk of acht opnames tegelijk maken en die ook nog eens ongecodeerd wegschrijven. dat is voor mij hét belangrijkste voordeel van de Dreambox en de reden dat ik toentertijd overstapte van de Topfield. Ik kijk heel veel via opnames.


@Neptunus,

8 opnames tegelijk?!

Mij zou het waarschijnlijk niet lukken om 8 programma's te vinden die tegelijkertijd uitgezonden worden
en die interessant genoeg zijn om opgenomen te worden én daarna ook echt bekeken worden.

Het bekijken van die 8 programma's kost uiteraard veel tijd en tijdens het kijken gaat men wellicht weer een
aantal (tussen 1 en 8) programma's opnemen en zo zou men wel eens steeds verder achterop kunnen raken met kijken.

Zelf denk ik dat bijna niemand zo intensief de opnameknop zal hanteren.
Maar goed, bij een opnamefrequentie zoals dat van jou is de Dreambox (van het geschikte type) inderdaad een uitkomst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft ze niet altijd alle acht te gebruiken om blij te zijn met het feit dat dit wel kan. Met name als opnames aan de voor-en achterkant voor de zekerheid wat langer worden gemaakt, willen opnames nogal eens gelijktijdig plaatsvinden. Met een maximum van 6 tegelijk zal dat dus nooit een probleem worden.

 

En ik gooi ook vaak opnames weg na een paar minuten gekeken te hebben (net zoals je "vroeger" wel eens ging zappen en dan weer doorging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat opnames standaard 5 minuten eerder beginnen en 15 minuten later stoppen en dan komt overlap best eens voor.

Bij mij komt het zo wel eens voor dat er tijdelijk 3 opnames tegelijk lopen plus een kanaal dat bekeken wordt, dus er moeten dan 4 kanalen gedecodeerd worden. Overigens is dat wat mij betreft wel een beetje het maximum voor gecodeerde opnames. Bij FTA kanalen kan je verder gaan omdat dit minder processorkracht kost voor het decoderen (blijkbaar)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Neptunus

Voor zover ik weet kunnen de door jou genoemde ontvangers niet een stuk of acht opnames tegelijk maken en die ook nog eens ongecodeerd wegschrijven. dat is voor mij hét belangrijkste voordeel van de Dreambox en de reden dat ik toentertijd overstapte van de Topfield. Ik kijk heel veel via opnames.


@Neptunus,

8 opnames tegelijk?!

Mij zou het waarschijnlijk niet lukken om 8 programma's te vinden die tegelijkertijd uitgezonden worden
en die interessant genoeg zijn om opgenomen te worden én daarna ook echt bekeken worden.

Het bekijken van die 8 programma's kost uiteraard veel tijd en tijdens het kijken gaat men wellicht weer een
aantal (tussen 1 en 8) programma's opnemen en zo zou men wel eens steeds verder achterop kunnen raken met kijken.

Zelf denk ik dat bijna niemand zo intensief de opnameknop zal hanteren.
Maar goed, bij een opnamefrequentie zoals dat van jou is de Dreambox (van het geschikte type) inderdaad een uitkomst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Ik zeg niet dat ik regelmatig acht opnames tegelijk maak maar dat dat volgens mij de capaciteit is.

Het kan voorkomen dat er door overlap op wordt genomen op Ned 1 en bijvoorbeeld Ned 3, er ook een film wordt opgenomen van Film1 en tegelijkertijd op 2 of 3 RTL zenders, en ook nog eens twee programma's op zo'n zender achter elkaar die elkaar overlappen, dat is dus allemaal geen probleem, zolang de zenders maar niet over meer dan twee transponders verdeeld zijn.

Zijn er meer ontvangers die dit kunnen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Neptunus

Voor zover ik weet kunnen de door jou genoemde ontvangers niet een stuk of acht opnames tegelijk maken en die ook nog eens ongecodeerd wegschrijven. dat is voor mij hét belangrijkste voordeel van de Dreambox en de reden dat ik toentertijd overstapte van de Topfield. Ik kijk heel veel via opnames.

8 opnames tegelijk?!
Mij zou het waarschijnlijk niet lukken om 8 programma's te vinden die tegelijkertijd uitgezonden worden
en die interessant genoeg zijn om opgenomen te worden én daarna ook echt bekeken worden.
Het bekijken van die 8 programma's kost uiteraard veel tijd en tijdens het kijken gaat men wellicht weer een
aantal (tussen 1 en 8) programma's opnemen en zo zou men wel eens steeds verder achterop kunnen raken met kijken.
Zelf denk ik dat bijna niemand zo intensief de opnameknop zal hanteren.
Maar goed, bij een opnamefrequentie zoals dat van jou is de Dreambox (van het geschikte type) inderdaad een uitkomst.

Ik zeg niet dat ik regelmatig acht opnames tegelijk maak maar dat dat volgens mij de capaciteit is.
Het kan voorkomen dat er door overlap op wordt genomen op Ned 1 en bijvoorbeeld Ned 3, er ook een film wordt opgenomen van Film1 en tegelijkertijd op 2 of 3 RTL zenders, en ook nog eens twee programma's op zo'n zender achter elkaar die elkaar overlappen, dat is dus allemaal geen probleem, zolang de zenders maar niet over meer dan twee transponders verdeeld zijn.
Zijn er meer ontvangers die dit kunnen?


@Neptunus,

Dat je REGELMATIG 8 opnames tegelijk maakt heb ik ook niet geschreven.

Concreet gaat het zo te lezen om maximaal 8 programma's waarbij maximaal 8 opnames "tegelijk" geprogrammeerd
worden en er op een bepaald tijdstip/bepaalde tijdsduur ook maximaal 8 opnames tegelijk actief zijn.

Dat er (waarschijnlijk) geen andere ontvangers zijn die dit (ook) kunnen heb ik volgens mij al eerder aangegeven
door te vermelden dat de Dreambox (van het geschikte type) voor jou dan inderdaad een uitkomst is.
Daarbij maak ik nu door middel van het vermelden van "(waarschijnlijk)" een voorbehoud/nuancering.
Er zijn wereldwijd verschrikkelijk veel merken/modellen satellietontvangers op de markt.
Die ken ik echt niet allemaal, dus ik kan niet met 100% zekerheid beweren dat de Dreambox (van het geschikte type)
de enige is waarmee je 8 (gecodeerde) opnames "tegelijk" kunt maken en ongecodeerd kunt wegschrijven.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...