Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de dm 7000 nu al een aardig tijdje naar alle tevredenheid gebruikt. Daarom wil ik ook graag een dream er bij.

Het plan is om een tweede box aan te schaffen voor de tv op zolder, of evt de dm 7000 op zolder te gebruiken en de nieuwe als hoofd kast te gebruiken.

Momenteel heb ik de box via een nslu aan een hard disk hangen, ik neem dan ook alleen maar daarop op. zodat ik dit ook op de pc kan bekijken of straks op de tweede box. Gedownloade films heb ik ook op die hd staan en kan ik dan met de box bekijken.

Verder gebruik ik een rotor om meerdere satelieten te pakken(waar we trouwens zelden naar kijken. Dit wil ik veranderen met een houder voor meer koppen en meer satelieten, of evt een wavefrontier.

Nu ben ik er al een tijdje uit en ben niet echt op de hoogte van de verschillende types boxen en voor en nadelen.

dm 8000 lijkt me ideaal, mooi met hd maar voor mij veeeeeeeel te duur.

Het gaat dus tussen de 600pvr, de 800hd(staat hd voor high defenition?), de 7020si en de 7025 twin.

Kan iemand mij een stukkie op weg helpen?

Het is de bedoeling dat ik via cardsharing(als dat nog mogelijk is) mijn huidige kaart deel tussen de 2 ontvangers.

Ik zie trouwens dat de dm500 wel erg goedkoop aangeboden word, maar dat is denk ik niet iets voor mij.

Thanks,

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Geplaatst:

Hallo

de dm500s die goedkoop wordt aangeboden zijn 99% illegale chinese klonen die problemen kunnen geven bij nieuwe software, hier moet je niet aan beginnen dus!

Als je een hd ready of full hd lcd/plasma tv hebt, dan zou ik een dm800 of een (binnenkortuit te komen) dm500HD overwegen, Deze kan je aansluiten via een dvi/hdmi kabel op je tv en dat geeft een beter beeld dan via scart. Ook kan je dan naar hd kanalen kijken.

Een dreambox 7025 heeft als groot pluspunt dat je meerdere tuners hebt, zo kan je bijvoorbeeld meerdere programma's tegelijk opnemen en kijken. Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld een dvb-c tuner te plaatsen om digitale kabel te kunnen kijken op je dreambox.

Je zult voor jezelf moeten bepalen of de meerprijs voor hdtv of meerdere tuners je waard is.

De dm7020 is eigenlijk je 7000 met een hardware upgrade, en zal dus ook grofweg dezelfde opties bieden. Voor de dreambox 600 geldt hetzelfde, maar deze heeft geen display en heeft ook iets mindere beeldkwaliteit dan de duurdere boxen.

Verder is cardsharing nog steeds heel goed mogelijk en is ook makkelijk op te zetten op alle boxen.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Geplaatst:

De 800 is een leuk klein apparaatje die erg volwassen is.

Je kan ererg veelleuke dingen mee en is ook stabiel.

Hij is ook geschikt voor HD mepeg 4 en DVB-S2.

Vooral dat laatste betekend dat hij klaar is voor de toekomst.

Absoluut een aanrader

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ok, ik heb net ff zeer veel info proberen te lezen over de 800. Dat ziet er inderdaad uit als een geschikte kandidaad.

Een twin hoef ik niet want ik heb straks al 2 ontvangers.

En omdat ik het ook niet direct over de top wil doen ga ik eerst de multi houder van triax proberen met 4 dubbele lnb's en 2 switchjes.

Ik heb bij een sat shop in het noorden de volgende dingen gevonden.

4x Smart Titanium Twin LNB Gold

1x Triax Multiblock

2x Maximum DiSeqC Switch 4/1

1x Dreambox DM 800 S HD PVR

Dit zijn redeijk goedkope onderdelen maar met een totaal van 535 euro al een redelijk bedrag.

Ga ik hier spijt van krijgen?

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Geplaatst:
Origineel bericht van: 4-stimpy

2x Maximum DiSeqC Switch 4/1

ik zou hier op het forum nog even uitpluizen of dit een goede keuze is, gezien de mogelijke diseqc problemen icm de 800.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

ok, ga ik doen. Dank je.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen