Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik lees veel over cd en niet gesertifiseerde ontvangers en dat vanaf 1 sept. je dan geen beeld meer hebt?

ik gebruik de milo image en heb een dm 800

krijgen wij dit probleem ook?????

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

• Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

met laatste versie van cc cam zijn er tot op heden geen problemen.

Dus denk als je die emu gebruikt je na 1 sept. nog gewoon beeld hebt.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Dat zou dan heel erg gaan lijken op koppel verkoop en dat is bij wet verboden, lijkt me dus sterk!

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Geplaatst:

Never underestimate the power of the dark side...

Aangezien dit soort "koppelverkoop" niet alleen hier maar op wereldwijde schaal plaatsvindt, reken er maar niet op dat deze "wet" te handhaven is.

Geplaatst:

Ik hoop maar dat de software ontwikkelaars de cam van de gecertificeerde ontvangers hebben uitgelezen en deze geïmplementeerd hebben in de softcam's van de dreamboxen.

Dit lijkt mij de enige logische stap die ik zou kunnen bedenken, mits dat mogelijk is.

Ik heb vertrouwen in de knappe koppen, en anders dan stap ik van de schotel af en ga over op de kabel of iets dergelijks.

Ik heb tweemaal volledig abbo op Canal Digitaal , één voor op het vakantie verblijf en één voor binnenshuis, en die gaan dan op de schop.

Maar ik weiger om met een gecertificeerde schrootdoos van canal digitaal te werken, dan zou ik veel moeten inleveren van mijn multimedia hobby.

Ik doe meer met mijn dreambox dan alleen tv kijken, daar speel ik ook films en muziek mee af, luister naar ik naar internet radio en zap wat door tv-land..

No-way, voor mij geen Philips of andere C+ doos in huis!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Maak me ook niet zo druk. Als er een nieuwe nano wordt ingezet door CDS / TVV dan is het aan de ijver van de Emu-maker(s) om deze te integreren. Het kán dus zijn dat er (even) geen beeld is. Dat is ook het risico van niet gecertificeerd. We hebben daar bewust voor gekozen! door deze ontvanger te kopen. Tot op heden is dat ook allemaal prima gelukt. Als er geen beeld met de Emu te krijgen is kun je altijd nog (tijdelijk) een CDS CI module inzetten....

Het blijft immers een kat en muis spelletje. (En wij zijn dus altijd de muis!!)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mimisiku
Dat is ook het risico van niet gecertificeerd. We hebben daar bewust voor gekozen! door deze ontvanger te kopen.

Ik ben het niet helemaal eens met deze stelling want ik heb al veel langer een abonnement bij de heren van Canaal Digitaal en in die tijd was er nog geen sprake van gecertificeerde ontvangers.
En waarom zijn die gecertificeerd , gewoon omdat je er niets mee kunt.
Wel dan liever geen schotel meer dan die opgedrongen rommel van hun .
Geplaatst:

Niemand verplicht je toch om een softcam te gebruiken ?

Als het morgen met een softcam niet meer werkt dan gebruik je toch gewoon een CI module... je kan met een CI module dezelfde zenders uit de kaart krijgen als met een softcam hoor, dus ik zie niet in wat het probleem zou zijn.

Geplaatst:

dat lijkt mij dan iets voor dream om dat dan mogelijk te maken, maar voorlopig geeft dream volgens mij weinig prioriteit aan uitgebreidere ci ondersteuning, en dit is eigenlijk ook logisch, omdat deze niet echt nodig zijn in de dreambox op het moment.

Ik denk ook dat ALS er problemen komen met canal digitaal, er met een paar dagen een nieuwe CCcam uit is waarmee we weer verder kunnen kijken.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Geplaatst:
Origineel bericht van: redneck eyeball
Als het morgen met een softcam niet meer werkt dan gebruik je toch gewoon een CI module... je kan met een CI module dezelfde zenders uit de kaart krijgen als met een softcam hoor, dus ik zie niet in wat het probleem zou zijn.

Niet alle dreamboxen hebben een CI (Common Interface) slot voor een CAM (Conditional Access Module).
Dus moet ik wel een softcam op mijn DM800 gebruiken.

Geplaatst:

@Egypt.

Dan heb je het toch echt mis! Zelfs bij de allereerste abonnementen stond in je contract dat alleen beeld werd gegarandeerd als je gebruik maakte van door Canal Digitaal gecertificeerde aparatuur.

Bij de eerste digitale abonnementen van Canal Digitaal zat zelfs een regel waar je moest invullen welke ontvanger je had en dat je akkoord ging met blablabla etc. etc.

Jaren na dato had ik volgens Canal Digitaal dan ook nog steeds een Nokia 9203S ontvanger..

Geplaatst:

@kava

Ook daar heb je zelf voor gekozen! Je weet dat emu's altijd een risico vormen en dien je jezelf dus in te dekken.....

Geplaatst:

@MiLo

Huh? Ik heb jaren een Aston in de dreambox gehad en daar kon ik toch prima mee opnemen hoor.. 'T is wel zo dat de emu's om wat voor reden altijd voorrang kreeg op de CI module. Wilde ik opnemen dan moest ik dus wel de emu eerst uitschakelen... Maar werken deed het prima..

Geplaatst:
Origineel bericht van: redneck eyeball

Een softcam kan wel meer dan een echte CAM.
Probeer maar eens van één, VT4 en Canvas tegelijk op te nemen met één tuner.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen