Satfan Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Tenzij er aangifte van gedaan wordt! Dan komt er een gerechtelijke uitspraak. Omdat het in wet bepaald is, hoeft er alleen maar bij politie aangifte gedaan te worden. Ron Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
Gast MiLo Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Mimisiku Huh? Ik heb jaren een Aston in de dreambox gehad en daar kon ik toch prima mee opnemen hoor.. Strikt genomen werkt een CI in de dreambox wel ja. Een CI module verandert mijn 7025 naar minder dan een 7000, want dan kan ik niet meer opnemen en iets anders kijken. Als ik CAMs moet gaan gebruiken gaat de DB de deur uit en koop ik weer een Topfield. Met CI+ wordt dat nog erger - die moet echt serieus geboycot worden.
drz Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: MiLo Met CI+ wordt dat nog erger - die moet echt serieus geboycot worden. Oh vertel eens? Ik ben nog niet bekend met CI+ namelijk. Dat geeft gelijk aan wat de toekomst gaat worden als de Pro's zoals Milo zich zorgen gaan maken over CI+. Dan gaat deze technologie waarschijnlijk versneld ingevoerd worden.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Gast MiLo Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 De "plus" in CI+ is alleen voor de provider. De standaard eist dat ontvangers worden voorzien van een digitaal certificaat dat door een officieel erkende instantie wordt verstrekt. De dreambox gaat zo'n certificaat natuurlijk nooit krijgen, dat kun je op je klompen aanvoelen. De CI+ weigert dan te communiceren met de box. Door deze "vertrouwensrelatie" kunnen er ook nog allerlei restricties op je stream worden gelegd. Zo kan hij bepalen dat er niet mag worden opgenomen, of dat de opname maar een week houdbaar is, enzovoorts. Een ontvanger die zich niet aan die regels houdt, krijgt geen certificaat, en dus geen CI+ ontvangst.
redneck eyeball Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Probeer maar eens van één, VT4 en Canvas tegelijk op te nemen met één tuner. De Powercam Pro doet dit zonder problemen. Tot acht zenders zelfs. Ik denk dus niet dat dit een probleem mag zijn.
Gast Mimisiku Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Da's een beetje apels met peren vergelijken! Een DM7000s heeft maar één tuner, maar wél 2 MPEG2 decoders aan boord. In 'mijn' tijd was er geen DM met 2 tuners of meer. Ik vond het dus al heel knap (en daarom heb ik hem destijds gekocht) dat je kon opnemen en naar iets anders kon kijken zolang je op dezelfde transponder bleef! Tijdens opnames kon je ook alleen maar 'zappen' naar kanalen die op dezelfde transponder uitzonden. Heel luxe dus waardoor hij de term PVR al dubbel en dwars verdiende. Met de komst van de twin-tuners is ook het 'zappen' nu losgekoppeld van de opnametransponder. Dat je CI CAM dat dan zou moeten supporten is van later datum (maar eerlijkheidshalve wel erg belangrijk *als* je een twintuner gaat kopen of al bezit. De meeste CI Cams decoderen hooguit 2 streams, dus als je meer wilt (wat in praktijk volgens mij niet veel voorkomt) dan zul je ook CI Cams moeten bezitten die meer tegelijk kunnen. En dan zijn we bij jullie punt: Dan is een goede emu vaak handiger dan een CI Cam ('t is sneller)
Neptunus Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Mimisiku Huh? Ik heb jaren een Aston in de dreambox gehad en daar kon ik toch prima mee opnemen hoor.. Strikt genomen werkt een CI in de dreambox wel ja. Een CI module verandert mijn 7025 naar minder dan een 7000, want dan kan ik niet meer opnemen en iets anders kijken. Als ik CAMs moet gaan gebruiken gaat de DB de deur uit en koop ik weer een Topfield. Met CI+ wordt dat nog erger - die moet echt serieus geboycot worden. Als ik een CI moet gaan gebruiken is het over en sluiten met CDS! Dan ga ik naar de digitale kabel en behoud ik IPTV. Ik sluit niet uit dat dat sowieso in de toekomst gaat gebeuren. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
tipje Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Ben ik het mee eens, als ze weer gaan veranderen ga ik naar digitale kabel. En wens ik CDS succes verder.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: redneck eyeball Origineel bericht van: zzzzzzz Probeer maar eens van één, VT4 en Canvas tegelijk op te nemen met één tuner. De Powercam Pro doet dit zonder problemen. Tot acht zenders zelfs. Ik denk dus niet dat dit een probleem mag zijn. En als je CAM plots niet meer compatible is met CDS ? Vergeet niet dat ze daar graag aan de codering prutsen bij CDS, en garantie dat je beeld hebt geven ze alleen als je én een gecertifieerde ontvanger met de juiste Mediaguard module hebt. Een niet gecertifieerde ontvanger met Powercam Pro werkt gewoon zolang hij blijft werken. CDS garandeert niets. Hoe zit het overigens met het gebruik van hardware CAMs op een Dreambox ? Op mijn PC, die ik voorheen gebruikte, hing de CI module met CAM via een kabel aan de tuner. Dat betekende dus dat ik die smartcard maar aan één tuner kon koppelen. De andere tuner had dan nog steeds geen toegang tot de TVV zenders, tenzij via een sm*rtw* of zo. En dan zit je weer met de limitatie, wat als je bijv. Telesat en TV Vlaanderen wilt combineren ? Op PC met hardwarecams gaat dit in elk geval al niet meer. Tuner1 heeft dan de TVV kaart, en Tuner2 de Télésat kaart, en dan wordt het moeilijk om opnames te plannen. Als tuner1 bijv. toevallig iets van BBC opneemt, en op dat moment start een opname van Canvas, dan is de tuner die de TVV smartcard heeft bezet, en mislukt de opname. Op Dreambox heb ik dit nog niet geprobeerd, ik weet dus niet of daar de tuner en de CI module gekoppeld zijn aan elkaar.
Erik Slagter Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Mimisiku Da's een beetje apels met peren vergelijken! Een DM7000s heeft maar één tuner, maar wél 2 MPEG2 decoders aan boord. Een dm7000 heeft drie (!) DEMUXERS aan boord, maar slechts één hardware mpeg decoder. Daarom kun je geen PiP maken op een dm7000, ook niet met zenders op dezelfde transponder. De 7025 heeft (naar verluid) wel twee decoders net als de dm8000, dus die kunnen wel PiP. Voor opnemen heb je geen decoder nodig, wel een demuxer. Volgens mij is één demuxer in principe zelfs genoeg om meerdere kanalen tegelijk op te nemen en te kijken, maar wellicht dat daar practische problemen mee zijn. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast MiLo Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 In principe werkt de draembox wel met CAMs zoals je verwacht, ook de multituners. Probleem met de dreambox is dat hij geen opnames door de CAM kan halen, zoals Topfield enzo wel kunnen doen. Dat betekent dat de DB altijd "live" MOET decoderen, terwijl de topfield gewoon de opname later kan decoderen. Daarom kun je in de TF4000 met een enkele simpele CAM toch iets anders opnemen dan wat je kijkt, en op de latere versies zelfs meer dan een opname. Dit mogelijk maken betekent drastische wijzigingen in de Enigma2 en driver code. Gelukkig werkt de softcam nog altijd prima.
Neptunus Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: MiLo In principe werkt de draembox wel met CAMs zoals je verwacht, ook de multituners. Probleem met de dreambox is dat hij geen opnames door de CAM kan halen, zoals Topfield enzo wel kunnen doen. Dat betekent dat de DB altijd "live" MOET decoderen, terwijl de topfield gewoon de opname later kan decoderen. Daarom kun je in de TF4000 met een enkele simpele CAM toch iets anders opnemen dan wat je kijkt, en op de latere versies zelfs meer dan een opname. Dit mogelijk maken betekent drastische wijzigingen in de Enigma2 en driver code. Gelukkig werkt de softcam nog altijd prima. En ik verwacht niet dat dat anders wordt, anders breekt echt de pleuris uit in satellietland en ze hebben al niet zo veel abonnees! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
chablis Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: MiLo In principe werkt de draembox wel met CAMs zoals je verwacht, ook de multituners. Probleem met de dreambox is dat hij geen opnames door de CAM kan halen, zoals Topfield enzo wel kunnen doen. Dat betekent dat de DB altijd "live" MOET decoderen, terwijl de topfield gewoon de opname later kan decoderen. Daarom kun je in de TF4000 met een enkele simpele CAM toch iets anders opnemen dan wat je kijkt, en op de latere versies zelfs meer dan een opname. Dit mogelijk maken betekent drastische wijzigingen in de Enigma2 en driver code. Gelukkig werkt de softcam nog altijd prima. En ik verwacht niet dat dat anders wordt, anders breekt echt de pleuris uit in satellietland en ze hebben al niet zo veel abonnees! Maar hoe zit dat dan met de 800? Volgens mij heb ik daarmee al eens 2 opnames (of meer) gemaakt, terwijl ik een 3e kanaal zat te kijken. Wel dezelfde transponder, natuurlijk. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
dagg Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: Weer kans beelduitval niet gecertificeerde ontvangers Satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal waarschuwt dat er wederom kans is op beelduitval bij gebruik van een niet gecertificeerde ontvanger. Vanaf1 september kunnen ontvangers met ingebouwde, niet officieel ondersteunde, kaartlezer die niet voorzien zijn van niet actuele firmware beeldproblemen veroorzaken. CanalDigitaal heeft dit vanmiddag bekend gemaakt op het Satellietforum van Satellite Magazine. Vanaf 1 september gaat CanalDigitaal gebruik maken van een tweetal ID's in de Mediaguard codering. Men gaat nu om de 10 dagen een acitveringsignaal versturen waarmee de geldigheidsdatum van de operator en management ID twee maanden vooruit worden gezet. Als men op dit moment een smartcard heeft waarop deze datums niet minimaal twee maanden vooruit staan krijgt zeer waarschijnlijk te maken met beelduitval. volgens mij gaan we daar geen last mee hebben met (de laatste) CCcam. Bij mij staat er op dit moment 0000 MANAGMENT : 2009-10-26 006a CANALDIGITAAL : 2009-10-23bijna 2 maandjes dus of is dat nou net te weinig .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
ferrarisat Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: dagg Citaat: Weer kans beelduitval niet gecertificeerde ontvangers volgens mij gaan we daar geen last mee hebben met (de laatste) CCcam. Bij mij staat er op dit moment 0000 MANAGMENT : 2009-10-26 006a CANALDIGITAAL : 2009-10-23bijna 2 maandjes dus of is dat nou net te weinig 0000 MANAGMENT : 2009-10-25 006a CANALDIGITAAL : 2009-10-27 dit staat er bij mij dus als ik het goed begrijp heb ik morgenavond nog gewoon beeld?? DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen