Satfan Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Goh over dat koppelverkoop is al eerder een reactie geweest! Maar je hoort dan niets meer van de leden die bij CD werken. Dat moeten er toch wel een aantal zijn, immers men weet daar precies wat er hier besproken wordt. Ron Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000
rommelaar Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: drz Nou, ik begin het geduvel met Canal Digitaal een beetje zat te worden. Er verdwijnen steeds meer leuke kanalen en je krijgt er bagger voor terug. NU were dat gedonder met kaarten en coderngen, dat ik eigenlijk stiekem aan het kijken ben naar een alternatief. Wat nu als de dreamboxen niet meer gaan werken? Je kunt op je vingers natellen dat er een onplezierige tijd aankomt doordat het kat en muis spelletje weer oplaait. Ik heb geen zin om een dag of wat zonder tv te zitten en wachten tot een slimmerik een oplossing heeft bedacht. Een goedgekeurde ontvanger zie ik ook niet zitten, dus dan ga ik vooruit denken. Reken maar uit, 2x een volledig abonnement per maand en geen zekerheid op een werkend systeem. Ze kunnen van mij het dak op en meedoen met een cardshare of ander systeem zie ik niet zo zitten.. Maar goed, zover zijn we nog niet, eerst maar eens afwachte nwat voor grappen er gaan komen.... Dat er iets gaat gebeuren is zeker, de vraag is alleen, wanneer.... Denk je nu echt dat CD er belang bij heeft dat alle niet door hun goedgekeurde ontvangers uit vallen.Dan stappen al die klanten naar de concurentie. Dat ze hun produkt willen beschermen is hun goed recht. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
drz Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: rommelaar Denk je nu echt dat CD er belang bij heeft dat alle niet door hun goedgekeurde ontvangers uit vallen.Dan stappen al die klanten naar de concurentie. Dat ze hun produkt willen beschermen is hun goed recht. Op dit moment is Canal Digitaal een strijd aan het voeren tegen de commerciële Cardshare servers en de dreamboxen is hun natuurlijk een doorn in het oog. En ja, ik denk dat Canal Digitaal er alle belang bij heeft dat de niet goedgekeurde ontvangers weigeren te werken. Mensen willen evengoed tv kijken, dus die "legale" ontvanger komt toch wel in huis. Het is echt geen publiek geheim dat 90% van de dreambox bezitters aan cardsharing doet, dat weten de providers ook wel, dus gaan ze proberen om de niet gecertificeerde ontvangers uit te schakelen. Zie het als de overheid, die de radardetectoren gingen verbieden omdat ze er geen vat op hadden. Die zelfde strategie gebruikt Canal Digitaal ook. Het gaat ze echt niet om geld te verdienen aan de door hun aangewezen ontvangers, maar om die sharemafiosi te elimineren die goud geld verdienen aan hun product.. en geef toe, ze hebben gelijk, want wat zou jij doen als jij een bedrijfje had waar mensen gebruik van maakten zonder te betalen? Ik vind dat ons hobbyisten gewoon de handen in één moeten slaan en die commerciële cardservers aangeven aan Canal Digitaal. ...maar ik vrees dat het al te laat is... De goeden moeten weer lijden onder de kwaden, zo is het nu eenmaal... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
rommelaar Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik las op een ander board de volgende uitleg.Als dit zo is zullen dus niet alle niet goedgekeurde ontvangers uitvallen mits je met je kaart gewoon voor eigen gebruik naar de uitzendingen kijkt. In de nieuwe kaart zit namelijk een extra beveiliging verstopt die de afgeven hoeveelheid ECM's bijhoud(laten we zeggen de sleutel die terug wordt gestuurd naar je ontvanger als de decodering hierom vraagt) . Normaliter gebeurd dit natuurlijk altijd wel (4-5 seconden) maar in cardsharing meerdere malen over een bepaald tijdbestek (Alle kaarten in de share vragen continu om deze ECM!!). Als deze binnen een bepaald tijdbestek meerdere malen wordt aangeroepen (wat bij normaal gebruik van de kaart niet voorkomt) treed de beveiliging in en wordt de kaart op slot gegooit en moet de klant de provider te bellen om deze weer te activeren. De sharingboys halen ze dus zo gemakellijk eruit! en geen beeld op al die sharingontvangers. Deze beveiliging kunnen ze schijnbaar op afstand aan en uitzetten. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Kan dat niet gecached worden ? Een tweede vraag is : hoe hoog wordt die limiet dan gezet ? Op dit moment kun je via interne cardsharing zonder problemen een 8 tal zenders opnemen op 2 transponders met 1 smartcard (via 2 tuners). Als ze dus die limiet te laag zetten zou het wel eens kunnen zijn dat je nog maar 2 zenders tegelijk kunt opnemen. Dat is dan echt het voorbeeld van hoe de goeden het voor de slechten moeten bekopen. De ervaringen uit het verleden hierin zijn niet positief. CDS heeft al eens de keys zo snel geüpdated dat de Arion goedgekeurde ontvangers niet meer konden volgen, en het verkoopsargument van 4 zenders te kunnen decoderen en een 5e te kunnen kijken gewoon verbroken werd. Daarna hebben ze die beveiliging weer iets losser gezet. Als ze dit ook gaan doen voor deze beveiliging wordt het heel vervelend voor Dreambox gebruikers.
rommelaar Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Zal gerust in beginsel wel ruim bemeten worden. De hoofdzaak voor CD is om de grote sharingboys uit te schakelen. Het is toch te gek voor woorden dat je op de markt in Beverwijk een ontvangertje kan kopen met het volledige pakket van CD? Dat CD hier iets aan doen wil is hun goed recht. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
ruude007 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Kan dat niet gecached worden ? Ja dit kan en programma's zijn er . DM800 HD +oscam Maxdigital XP1000 0scam
dream-on Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: rommelaar Ik las op een ander board de volgende uitleg.Als dit zo is zullen dus niet alle niet goedgekeurde ontvangers uitvallen mits je met je kaart gewoon voor eigen gebruik naar de uitzendingen kijkt. In de nieuwe kaart zit namelijk een extra beveiliging verstopt die de afgeven hoeveelheid ECM's bijhoud(laten we zeggen de sleutel die terug wordt gestuurd naar je ontvanger als de decodering hierom vraagt) . Normaliter gebeurd dit natuurlijk altijd wel (4-5 seconden) maar in cardsharing meerdere malen over een bepaald tijdbestek (Alle kaarten in de share vragen continu om deze ECM!!). Als deze binnen een bepaald tijdbestek meerdere malen wordt aangeroepen (wat bij normaal gebruik van de kaart niet voorkomt) treed de beveiliging in en wordt de kaart op slot gegooit en moet de klant de provider te bellen om deze weer te activeren. De sharingboys halen ze dus zo gemakellijk eruit! en geen beeld op al die sharingontvangers. Deze beveiliging kunnen ze schijnbaar op afstand aan en uitzetten. vlgs mij doet cccam idd dit cachen. en ten 2e stel ik ben een zap freak, mag ik dan in de toekomst maar naar 3 zenders per minuut gaan kijken?? Vu duo2 met pli
Nowtv Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik denk dat als er gecashed zou kunnen gaan worden er per kanaal dan een kaart gebruikt zal gaan worden. Dit lijkt mij voor thuis dus niet echt effectief. Maar de grote share aanbieders stoppen waarschijnlijk voor ieder kanaal een kaart in hun server, en dan hebben zij hier waarschijnlijk geen last van, als dat cashen werkt. Dus ook hier trekken dan de hobbyisten, en de gewone kijkers met een geldige kaart weer aan het kortste eind ben ik bang. Ik heb ook een 8000 twintuner, en als ik via de schotel niet meer de functionaliteit kan gebruiken zoals timeshiften opnemen van meerdere kanalen tegelijk of zaken in deze richting zal ik ook overgaan naar andere aanbieders. En als er meer mensen zijn die dat zouden gaan doen, vraag ik me af of het een slimme zet zou zijn. Ik denk dat er dan toch veel mensen af zullen haken. De voordelen van schotel, zijn dan immers grotendeels weg t.o.v de kabel. Als ik al kijk hoe vaak hier de tv aan staat op bv rtl, en er op een andere zender word opgenomen. Als dat niet kan heb ik hier wat uit te leggen, omdat vaak gelijkertijd op de Nederlandse kanalen een programma is die ze willen zien dus is opnemen de enige manier.
bigtwin Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Quote: "Het is toch te gek voor woorden dat je op de markt in Beverwijk een ontvangertje kan kopen met het volledige pakket van CD?" Volgens mij kunnen ze dan beter de overheid inschakelen, illegale praktijken worden snel genoeg opgelost. Dat hoeft volgens mij dus niet op deze omslachtige manier. Plus dat deze illegale kaartjes volgens mij hooguit een maand werken, en dan geen update krijgen. En, diegene die een nieuwe kaart hebben (dus hoger pakket dan set-top) hoeven niet te sharen, die hebben hun eigen uitgebreid abbo. Sharen is wellicht interessanter voor de "overige" europese zenders, niet in het belang van CD dus, waarom daar zo moeilijk over doen... En of dat een typische dreambox aangelegenheid is, en of 90 % dat doet... ik weet het niet, maar volgens mij allebei niet. Ik snap dus eigenlijk niet waarom ze hier zoveel werk van maken. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast bobelen Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 krijg toch een rare smaak in de mond, als ik aan cd de ill.servers moet gaan doorgeven
Gast Runnerstwo Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Niet alleen DM gebruikers hebben er last van maar ook als je een tv hebt zoals Loewe met een ingebouwde satelliet turner waar je de CC kaart in kan steken krijgt dan problemen.
jubke Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Ik lees dit allemaal,en begin toch te tywijfelen om de DM8000 te kopen(die ik overgens besteld heb) Ik heb een abbo CD en share naar 2 andere boxen (7020SI)intern. Zou dat allemaal wel goed blijven gaan? door alle meningen van iedereen begin ik ernstig te twijfelen of ik die peperdure box wel moet kopen,of ben ik ongerust om niets,wie geeft mij een goed advies??
hemertje Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Origineel bericht van: jubke Ik lees dit allemaal,en begin toch te tywijfelen om de DM8000 te kopen(die ik overgens besteld heb) Ik heb een abbo CD en share naar 2 andere boxen (7020SI)intern. Zou dat allemaal wel goed blijven gaan? door alle meningen van iedereen begin ik ernstig te twijfelen of ik die peperdure box wel moet kopen,of ben ik ongerust om niets,wie geeft mij een goed advies?? naar mijn idee wil CDS juist de grote betaalservers aanpakken ipv de mensen die naar 1 of 2 interne boxen hun kaart delen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
ferrarisat Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: jubke Ik lees dit allemaal,en begin toch te tywijfelen om de DM8000 te kopen(die ik overgens besteld heb) Ik heb een abbo CD en share naar 2 andere boxen (7020SI)intern. Zou dat allemaal wel goed blijven gaan? door alle meningen van iedereen begin ik ernstig te twijfelen of ik die peperdure box wel moet kopen,of ben ik ongerust om niets,wie geeft mij een goed advies?? naar mijn idee wil CDS juist de grote betaalservers aanpakken ipv de mensen die naar 1 of 2 interne boxen hun kaart delen dit denk ik ook heb gehoord dat er al problemen zijn bij deze servers mensen die sharen hebben geen beeld meer DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen