Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik merk trouwens dat de Franse kanalen dan ook nog eens moeten toegekend worden, want die vallen onder CSAT.

Dus dan maar bij de TV Vlaanderen module toegekend, maar logisch is dat allemaal niet, laat staan handig.

Je kunt er dan niet meer van uitgaan dat een tuner vrij is of niet, maar moet heel de tijd je afvragen of er geen 2 opnames zullen overlappen, enz.

Genoeg redenen dus om de softcam te behouden.

Wie beweert dat je evenveel kunt met een hardware CAM moet maar mijn test eens lezen.

• Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Maar ik moet zeggen dat de mogelijkheden met een CI zodanig worden beperkt dat dan voor mij de lol ervan af is.

Stel dat het zover komt, wat doe je dan?

Ga je dan naar de kabel/digitenne of koop je een andere box? Dat laatste schiet je volgens mij ook niks mee op.

Als ik bovenstaande goed begrijp kun je met 1 cam en 1 kaart twee zenders simultaan decoderen. Dat zou voor mij voldoende zijn, aangezien ik toch meestal naar de BBC kijk. Kan ik toch m'n vier DVB-S2 tuners gaan gebruiken :-)

BTW ik neem aan dat je een CAM met een softcam ook gewoon kunt sharen (intern)? Of kan dat door de opzet nou juist niet?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Als ik bovenstaande goed begrijp kun je met 1 cam en 1 kaart twee zenders simultaan decoderen. Dat zou voor mij voldoende zijn, aangezien ik toch meestal naar de BBC kijk. Kan ik toch m'n vier DVB-S2 tuners gaan gebruiken :-)

Je begrijpt denk ik, niet hoe ingewikkeld het dan wel wordt.
Het systeem weet immers niet hoeveel opnames hij kan maken per CAM.
Het is multiple yes of no.
Het zou moeten zijn : yes, maximum 2.
Dan zou het systeem weten dat het bij de 3e opname de tweede CAM moet gaan aanspreken.
Nu doet het dat niet, en zal die zender niet decoderen...
Ook nog eventjes opmerken dat de officiële Mediaguard modules maar één zender kunnen decoderen.
Dus dan heb je per tuner een CAM nodig...

Je moet ook heel goed opletten met je opnames.
Stel dat je instelt om op te nemen :

NED 1 : 18:30-19:15 programma1
NED 2 : 18:45-19:20 programma2
NED 3 : 19:30-20:00 programma3

Geen probleem, zou je denken, dan heb je zeker geen conflict, want er draaien er maar twee tegelijk.
Alleen heb ik wel in mijn opties pagina staan dat hij 5 minuten voor de start van het programma moet opnemen, en 15 minuten erna.
Kwestie van programma's die te vroeg beginnen of uitlopen (komt meer voor) op te vangen.
Dus dan zijn eigenlijk mijn echte tijden :

NED 1 : 18:25-19:30 programma1
NED 2 : 18:40-19:35 programma2
NED 3 : 19:25-20:15 programma3

Hoewel het systeem mij perfect de indruk geeft dat het allemaal zal lukken, en ik het aan de uren niet kan zien zal dit dus in het 100 lopen.
Immers, om 19:25 start de 3e opname, en het zal een gecodeerd beeld worden dat opgenomen wordt...
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz

Je begrijpt denk ik, niet hoe ingewikkeld het dan wel wordt.
Het systeem weet immers niet hoeveel opnames hij kan maken per CAM.
Het is multiple yes of no.
Het zou moeten zijn : yes, maximum 2.
Dan zou het systeem weten dat het bij de 3e opname de tweede CAM moet gaan aanspreken.
Nu doet het dat niet, en zal die zender niet decoderen...
Ook nog eventjes opmerken dat de officiële Mediaguard modules maar één zender kunnen decoderen.
Dus dan heb je per tuner een CAM nodig...

Je moet ook heel goed opletten met je opnames.
Stel dat je instelt om op te nemen :

NED 1 : 18:30-19:15 programma1
NED 2 : 18:45-19:20 programma2
NED 3 : 19:30-20:00 programma3

Geen probleem, zou je denken, dan heb je zeker geen conflict, want er draaien er maar twee tegelijk.
Alleen heb ik wel in mijn opties pagina staan dat hij 5 minuten voor de start van het programma moet opnemen, en 15 minuten erna.
Kwestie van programma's die te vroeg beginnen of uitlopen (komt meer voor) op te vangen.
Dus dan zijn eigenlijk mijn echte tijden :

NED 1 : 18:25-19:30 programma1
NED 2 : 18:40-19:35 programma2
NED 3 : 19:25-20:15 programma3

Hoewel het systeem mij perfect de indruk geeft dat het allemaal zal lukken, en ik het aan de uren niet kan zien zal dit dus in het 100 lopen.
Immers, om 19:25 start de 3e opname, en het zal een gecodeerd beeld worden dat opgenomen wordt...

Je moet gewoon per CAM (hardware of emu) kunnen instellen hoeveel kanalen die simultaan kan "decoderen", zo moeilijk is dat toch niet?

En dat laatste probleem ken ik al jaren hoor, op mijn dm7000 ging het nogal eens fout vroeger...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Je moet gewoon per CAM (hardware of emu) kunnen instellen hoeveel kanalen die simultaan kan "decoderen", zo moeilijk is dat toch niet?

OK, en in welk menu zit die optie juist ?
Geplaatst:

Ja, hypotetisch is makkelijk spreken natuurlijk.

Men zou bij UPC ook de mogelijkheid kunnen scheppen dat de kaart niet meer aan de decoder gekoppeld is...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen