humblebee Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik heb een harde schijf uit mijn Dreambox (linux) die wil ik als externe harde schijf gebruiken op mijn PC. Nu vindt ik deze harde schijf natuurlijk niet in mijn verkenner. Dus ik heb Partition Magic opgestart. Hier ziet hij hem wel, maar ik kan er niets mee. Alleen de eigenschappen zijn te zien. Hoe kan ik nu deze harde schijf weer gebruiksklaar maken voor mijn Windows PC?
Lucky_Luke Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Verschillende mogelijkheden: -fdisk tool van ms gebruiken -windows xp disk management tools gebruiken -een Linux distro live van CDROM/DVD draaien en HD layout aanpassen met [c|s]fdisk en mkfs Niet zozeer converteren, maar je schijf benaderbaar maken in windows. -windows ext3 browser installeren; bv Linux Reader
Gast boototter Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Een ext3 schijf (neem aan dat het daarom gaat) kun je uitstekend vanuit Windows zelf (adminstrator mode) via de command prompt opnieuw partitioneren. Met het commando FDISK (pas op dat je echt de goede schijf te pakken hebt) en daarna FORMAT krijg je je schijf weer voor Windows benaderbaar. zie ook http://support.microsoft.com/kb/255867 Als je persé NTSF wilt is dit de mogelijkheid. Als je wat meer flexibiliteit wilt kun je ook een Knoppix boot-CD downloaden en branden. Daarmee heb je meteen een mooie rescue CD mocht er met je windows ooit iets misgaan. Maar, zoals ext2 of ext3 niet door windows benaderbaar is, zal dat andersom ook gelden voor een NTSF schijf door een linux bak zonder speciale programma's daarvoor. Ik ga er dan ook vanuit, dat je voor je dreambox inmiddels een andere schijf hebt geinstalleerd. Succes
humblebee Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik had een groter schijf in de dreambox gezet, zodat deze over was. Heb het via systeembeheer gedaan. Omdat ik natuurlijk geen schijf kon zien wist ik niet hoe ik het met fdisk moest klaarspelen. Maar met schijfbeheer is het gelukt. Bedankt voor de info beide
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen