Ga naar inhoud


varianten 2e of 3e tv


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik Heb nu in de woonkamer een dreambox 800 die aangesloten is op schotel met 1 LNB en een rotor. gaat goed.

Ik heb tevens ziggo analoge abonnement, met name voor 2e tv boven op de slaapkamer.

 

Nu wil ik ziggo eruit gooien en alleen verder gaan met Canaal digitaal, maar dan is het moeilijk om boven op de 2e tv en misschien 3e tv signaal te hebben, ik heb wel een draadloos doorzend systeem, maar vind deze oplossing niet geweldig.

 

Nu kan ik ziggo eruit gooien en digitenne nemen, maar dan betaal ik per maand teveel, wil eigenlijk alleen canaal digitaal.

 

Kan ik op de rotor een andere lnb zetten met 2 of 3 aansluitingen, en werkt dit dan goed, en kan ik onder en boven dan naar verschillende zenders kijken (natuurlijk wel dezelfde satelliet).

Of weet iemand een andere goede oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt aan elke aansluiting van je LNB een aparte ontvanger hangen. Bij twee ontvangers kun je evt. volstaan met de extra

kaart voor 1 euro per maand. Afhankelijk van je pakket is dat voldoende. Een andere oplossing is interne cardsharing.

Andere oplossingen zullen ook wel worden aagedragen, maar ik

denk dat -in essentie- dit je vraag beantwoord.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,

 

Twin LNB : Eén coax richting één ontvanger en de tweede coax loopt via de diseqc rotor.

 

Dus de als tweede genoemde coax, waarop een satreceiver is aangesloten bepaald welke sateliet wordt ontvangen.

 

Bij interne cardsharing maakt het niet uit, welke zender op beidde worden bekeken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...