Gast MiLo Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Tsja, het moet gewoon kunnen, maar ik heb het niet aan de praat gekregen. In principe zou ik moeten kunnen volstaan met installeren van fuse en ntfs-3g. Die heb ik dus gebakken en in de feed van MiLo-image gezet. Heb een USB stick in NTFS geformatteerd, maar krijg hem niet gemount (ook niet met "mount -t ntfs-3g ..."), hij wordt helemaal niet herkend. Iemand al eens hierin geslaagd op een dreambox of ander embedded device (mag ook met ander image zijn), of iemand die uberhaubt meer weet over ntfs-3g?
Gast pieterg Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 jij hebt een 7025 dacht ik? Volgens mij heeft de 7025 een probleem met de usb bus dan wel drivers, waardoor hij alleen tijdens inladen van de drivers devices wil detecteren. Heb daarvoor de usb stuff uit de kernel gelaten, en als losse modules vanuit bootup geladen, anders geen usb mounts voor de 7025. (dacht dat de betreffende commit ook op org.openembedded.dreambox terecht is gekomen) Maar ik neem aan dat je eerst getest hebt met een ext2/3 stick, zodat je de usb bus en driver problemen buiten beschouwing kunt laten. Verder kan ik je niet helpen met ntfs, ik zie er het nut eerlijk gezegd ook niet zo van.
Golfdiesel Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Origineel bericht van: pieterg Verder kan ik je niet helpen met ntfs, ik zie er het nut eerlijk gezegd ook niet zo van. Het nut zie ik er in zoverre van dat mijn externe HD als NTFS is geformateerd. Dit om het mogelijk te maken bestanden van meer dan 4GB er op te kunnen zetten. FAT32 gaat niet verder dan 4GB en een EXT2/3 schijf leest niet zo lekker in Windows. Nu heb ik wel problemen gezien bij USB sticks die als NTFS zijn geformateerd, ook in Windows. Ik zou het eerst met een USB HDD proberen denk ik. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast MiLo Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Hmm, dat zijn wel nuttige tips. Ik meen dat hij de stick als FAT nog wel zag, maar volgens mij heb ik 'm toen geboot. Kan ik nog wat in spitten. Voor wat betreft het nut, het is voor veel mensen handiger om een removable harddisk in NTFS te formatteren dan in ext2, aangezien Windows daar niet veel van snapt zonder extra drivers. Als de dreambox een beetje nuttig met NTFS om kan gaan, is dat wel zo praktisch, hoef je je disk niet helemaal opnieuw in te delen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen