P.C.Hooftletter Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Een obstakel. Het streamen van PC naar Dreambox. Van Dreambox naar PC (web-x-tv) gaat zonder problemen. Ik heb een tutorial van de site van pli gevolgd. http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1MoviePlayer Alles klopt, maar toch houdt de Dreambox vol dat VLC niet beschikbaar is. Wat gaat hier fout? Ik kan wel met een laptop via dezelfde router die VLC service op mijn pc vinden, dus hij zou ook toegankelijk moeten zijn voor mijn Dreambox, toch? Alle instellingen zijn in elk geval voor zo ver ik kan zien in orde, maar toch krijg ik een jammerlijke melding. Ik heb de laatste image van PLi en ik gebruik VLC 0.9.9 DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
P.C.Hooftletter Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Niemand? DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
dAF2000 Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Probeer een oudere VLC, versie 0.8.6. Voor 0.9.9 moet je een "host" file aanmaken. Verder kan natuurlijk een irritante firewall in de weg zitten.
P.C.Hooftletter Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Origineel bericht van: dAF2000 Probeer een oudere VLC, versie 0.8.6. Voor 0.9.9 moet je een "host" file aanmaken. Verder kan natuurlijk een irritante firewall in de weg zitten. Een hosts file op mijn pc of een hosts file op mijn Dreambox? Ik zal eens 0.8.6. proberen, maar volgens de site van PLi zou met Jade3 alles ook met de nieuwe moeten werken. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 het is geen mounten... maar enkele basis uitleg inzake thuis netwerk en netwerk nodes toegang verlenen via de windows foefjes kan je daarbij misschien helpen lees en huiver ciao Vienna Ultravox
P.C.Hooftletter Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Ik zal het eens doorlezen. 0.8.6i en 1.0.1 doen het in elk geval niet. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
dAF2000 Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Origineel bericht van: P.C.Hooftletter Origineel bericht van: dAF2000 Probeer een oudere VLC, versie 0.8.6. Voor 0.9.9 moet je een "host" file aanmaken. Verder kan natuurlijk een irritante firewall in de weg zitten. Een hosts file op mijn pc of een hosts file op mijn Dreambox? Ik zal eens 0.8.6. proberen, maar volgens de site van PLi zou met Jade3 alles ook met de nieuwe moeten werken. Op de PC. Jade3 moet ook wel overweg kunnen met de nieuwste VLC, maar VLC heeft zelf besloten dat je een host file moet aanmaken (met toegestaande IP's). Om al dat gedoe te vermijden is 0.8.6 een makkelijkere keuze.
P.C.Hooftletter Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 Origineel bericht van: dAF2000 Op de PC. Jade3 moet ook wel overweg kunnen met de nieuwste VLC, maar VLC heeft zelf besloten dat je een host file moet aanmaken (met toegestaande IP's). Om al dat gedoe te vermijden is 0.8.6 een makkelijkere keuze. 0.8.6. doet het ook niet... Maar met de laptop is VLC gewoon bereikbaar op 192....:8080 DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
P.C.Hooftletter Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Nog steeds is het mij niet gelukt om verbinding te krijgen met mijn pc. Niet met een oude versie van VLC en niet met de allernieuwste. Waarom lees ik van iedereen dat het vlekkeloos aansluit allemaal en merk ik bij mijn eigen doos dat het niet lukt? Alles is netjes ingesteld, maar toch krijg ik steeds de melding dat hij niet kan connecten met VLC? DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
dAF2000 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Als je Windows gebruikt (ik niet) sluit dan al die firewalls, virusscanners enzo af.
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: P.C.Hooftletter Nog steeds is het mij niet gelukt om verbinding te krijgen met mijn pc. Niet met een oude versie van VLC en niet met de allernieuwste. Waarom lees ik van iedereen dat het vlekkeloos aansluit allemaal en merk ik bij mijn eigen doos dat het niet lukt? Alles is netjes ingesteld, maar toch krijg ik steeds de melding dat hij niet kan connecten met VLC? dat lees je enkel daar 75% puur geluk heeft qua image qua periferie qua PC en OS qua instellingen exponent4 en jij behoort (met mij) tot de 25% met minder geluk er is echt geen enkele eenduidige howtodo of andere uitleg te vinden waar je gelukzalig van wordt. (en ik mag het zeggen daar ik het elke keer nieuw probeer) > geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per image > geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per VLC versie > geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per OS op PC en de combinatie van beiden als er nu niet een te gekke handleiding opduikt weet ik dat het juist was wat ik beweer. ciao Vienna Ultravox
theparasol Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: dAF2000 Als je Windows gebruikt (ik niet) sluit dan al die firewalls, virusscanners enzo af. Al lezende sluit ik me 100% aan bij deze wijze raad
P.C.Hooftletter Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Ik heb geen virusscanner. Ik heb wel de windows firewall, maar met die firewall aan kom ik dus gewoon met een laptop ingelogd. Ik zal het een keer zonder proberen dan. 25%... Gedeelde smart is halve smart :'(. DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
theparasol Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: P.C.Hooftletter Ik heb wel de windows firewall, maar met die firewall aan kom ik dus gewoon met een laptop ingelogd. Ingelogged waarop? De dreambox, het internet? De poort voor de vlc media service moet openstaan voor verkeer van buiten naar binnen. Dus van dreambox naar laptop. Of het van laptop naar dreambox goedgaat doet er niet toe. Er zijn meerdere poorten waarover gecommuniceerd wordt, bv telnet, ftp, ssh, http, https, pop3. Zo heeft vlc ook een poort, deze poort moet door de firewall niet geblocked worden. Eenvoudigste manier om dit te checken is door de firewall even tijdelijk te deactiveren, testen en als het dan wel werkt kun je verder met het correct aanpassen van de firewall regels. suc6
P.C.Hooftletter Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Op de interface van VLC. Dus ik heb een PC met de films. Die wil ik benaderen met een dreambox. Om te testen gebruik ik een laptop om in te loggen op mijn PC met films. Die doet het dus wel. De dreambox kan er niet in. Met de laptop log ik in via "IPvanPC":8080 Met of zonder firewall trouwens geen succes gehad... DM800HDSE - OpenPLi 2.0 DM600 - OpenPLi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen