Ga naar inhoud

Een beetje hulp met het uitrichten van een multifeed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik ben druk bezig om mijn schotel (triax 88) met A1,2,3 en Hotbird uit te richten. Helaas kom ik er niet uit. Ik heb de LNB's opgesteld zoals dit draadje: Triax 78 met multiblock

Nu heb ik astra 2 bijna perfect op de LNB waar astra 1 ZOU moeten zijn. welke kant moet ik nu op om astra 1 te vinden? Links of rechtsom? en elevatie hoger of lager? Door die spiegel tekeningetjes wordt ik alleen maar onzeker.

confused

Geplaatst:

Als je op dit moment in je schotel kijkt zit Astra2 dus op de plek van je Astra 1 lnb. Rechterdeel van je schotel dus naar achteren; linkerdeel dus iets naar voren. De Astra2 lnb zit het hoogst, de hotbird lnb het laagst.

Stuur me maar een pm als het je niet lukt (woon in de buurt)

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:
Origineel bericht van: jer49
Als je op dit moment in je schotel kijkt zit Astra2 dus op de plek van je Astra 1 lnb. Rechterdeel van je schotel dus naar achteren; linkerdeel dus iets naar voren. De Astra2 lnb zit het hoogst, de hotbird lnb het laagst.
Stuur me maar een pm als het je niet lukt (woon in de buurt)

Hmm, dat klinkt niet erg duidelijk. Naar voren EN naar achteren ??? Maar goed, ik ben op goed geluk maar gaan draaien en had em vrij snel te pakken. Nu heb ik alle 4. Hotbird is het zwakst met 82% de rest komt in de 90.

Ik werd alleen gek van die stomme wind. Elke keer als m'n vriendin de sterkte riep kwam er weer een windvlaag en hoorde ik niets.

Tussen haakjes, is kwaliteit afhankelijk van de juiste sateliet? Toen ik astra 3 op de ontvanger aansloot, maar de ontvanger liet nog steeds astra 1 zien bleef het signaal terugvallen naar nul. Nadat we de ontvanger ingesteld hadden op astra 3 bleef het constant op ongeveer 90%. Let wel, dat was nog zonder switch. Gewoon 1 voor 1 de LNB's op de ontvanger aangesloten.
Geplaatst:

Een digitale ontvanger moet eerst de kanalen in zijn lijst hebben staan anders ziet hij ze niet , en dus ook geen kwaliteit, en onder de juiste antenne instelling

Gast satellietNL
Geplaatst:

Beste satellietbezitter,

Ik vroeg me af of je mij eventueel kan helpen met wat tips en advies.

Probeer al geruime tijd een multifeedhouder van 4 lnb in te stellen maar lukt niet echt helemaal.

Ik wil hotbird, astra1, badr4/6 en nilesat ontvangen. maar gaat niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satellietNL
Beste satellietbezitter,

Ik vroeg me af of je mij eventueel kan helpen met wat tips en advies.

Probeer al geruime tijd een multifeedhouder van 4 lnb in te stellen maar lukt niet echt helemaal.

Ik wil hotbird, astra1, badr4/6 en nilesat ontvangen. maar gaat niet.

Je vertelt er niet bij welke multifeed oplossing je probeert op te zetten. Als het hier om de (zelfde) triax multifeed dan gaat dat nooit lukken.

- badr4/6 zit op 26 oost en nilesat op 7 west. Daar zit dus 33 graden tussen, terwijl het multifeed railtje voor ongeveer 20 graden is gemaakt.

- De schotel kan maar op 1 sateliet perfect worden uitgericht. De LNB's kunnen wel afzonderlijk worden gericht, maar de schotel zelf niet. Dat betekent dat 3 van de 4 satelieten het met iets minder moeten doen. En hoe verder van de perfect uitgericthe sateliet, hoe minder signaal. Tussen 7w en 26e is het midden 9.5E. Dus lijkt het het beste hotbird precies uit te richten. Maar badr4/6 zit dan 13 graden daar vanaf en nilesat zelfs 20!Als de satelieten dan toch al niet te sterk zijn, dan blijft er wel erg weinig over.

- Elevatie van die 4 satellieten is van 7W tot 26E achtereenvolgens; 28.6, 29.1, 28.1, 27.1. Dat betekend dat tenzij je op de een of andere manier het railtje kan knikken, de nilesat een verkeerde elevatie gaat krijgen.

Dus, tenzij je tenminste een wavefrontier heb, denk ik niet dat het mogelijk is. En als je wavefrontier hebt, dan zijn er andere draadjes die je verder helpen. Daar heb ik helaas geen verstand van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen