Neptunus Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: bigtwin Hier de Samsung 1,5 Tb: prima. Hoor je bij het opstarten even op toeren komen, daarna niets meer, ook niet als er twee opnames lopen. Maar dat geldt denk ik voor de meeste 5400 rpm schijven. Heb jij een 1tb schijf die nog draait op 5400 toeren?? Ik dacht dat de huidige schijven alleen 7200 toeren was. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Erik Slagter Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 5400 rpm is weer "in". Men is tot het verstandige inzicht gekomen dat het kleine beetje extra snelheid dat 7200 rpm oplevert niet het enorme verschil in verbruik en warmte rechtvaardigt. En men doet ook nog wat slimme truukjes om het snelheidsverschil minder promiment te maken. Zoals ik net als zei, met mijn 2 Tb WD Green harddisks haal ik ~105 Mb/s, dit zijn (stiekem) 5400 rpm harddisks. De dreamboxen halen zowiezo niet meer dan iets van 30 Mb/s op hun harddisk, dus het is totaal onzinnig om een 7200 rpm schijf in je dreambox te stoppen. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen