Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Terug van vakantie heb ik eens rondgesurft om te kijken voor een vakantiesetje. Voor zover ik kan zien is er eigenlijk niets te vinden in een vorm die ik zou willen. Een klein (plat)beeldscherm in een koffertje dat ook extra luidsprekers in zich heeft zodat je het setje ook als radio kan gebruiken. Het ontvangst met (kleine) driepoot en eventueel een platte schotel (voor het inpakken)lijkt me wel te overzien. Is een hobyyist die zich hier al eens in verdiept? Zo niet heeft gemaakt. Dan zou ik graag eens foto's zien.

Geplaatst:

Vooreerst waar wil je overal naartoe gaan (diameter "schotel")

Onder vakantieset versta ik iets dat op 12V werkt?

TV=>12V, en schotelset =>12V ?

Heb ik ervaring mee... zelfs mijn eerste ervaring was dat vrouwlief de T4 mocht duwen ( ipv een VW was't een Duwgati[=als je duwt gaat ie sick] batt plat, we hadden te lang tv gekeken en de TV verbruikte voor een klein scherm 98W... en m'n vrouw heeft geen rijbewijs... dus mocht ze duwen :D...

Dus kleine dingen kunnen belangrijk zijn!

Je LCD-TV moet een grote kijkhoek hebben zodat je van opzij ook beeld geniet, en weinig verbruiken (ledbacklichting?) 35W?en liefst via externe 12V adapter, dan kan ie op 12V direkt werken...

Mijn schotel heeft zuignappen, dus geen driepoot die plaats inneemt..., die vrijgekomenplaats gebruik ik voor voortent...

De receiver is een Cristor(=12V) kan met seca3 overweg en ook ZONDER.

De chauffeurszetel staat op een speciale steun waaronder een accu van 135Ah zit... vraag ev verder als het je intressert via PM, kan je foto's sturen.

Geplaatst:

Is een laptop met een usb satontvanger niet de ultieme oplossing?

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Geluid van een laptop is toch zo zalig, doet me denken aan een "galène"ontvanger (diode ontvanger)

Is meestal een egoïtische oplossing want diegene die er juist voor zitten kunnen een beetje ervan "genieten"...

Lekker knusjes gezellig dicht bij elkaar... crazylaugh

Geplaatst:

Sorry hoor, maar dan heb jij wel een heel erg smalle referentie kader in de wereld van laptops, doe eens een onderzoek over het onderwerp, voor je iets begint te roepen...

En als je al zo'n slechte hebt, is er altijd nog de optie losse speakerset.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Ik had nog niet gedacht aan een laptop met een usb satontvanger, Eigenlijk een logische stap. De moeite waard om tijd aan te besteden. Dank voor de hint.

Geplaatst:

Het grote nadeel van die usb ontvangers is dat er vaak geen Canal Digitaal kaartje in kan. Dan heb je dus alleen gratis kanalen (vooral Duits).

Ook is de meegeleverde software vaak om te huilen. Ik kan je aanraden om dan meteen dvbviewer (dvbviewer.com) aan te schaffen. Dan heb je in ieder geval uitstekende software.

hobby4all

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen