Ga naar inhoud

[DM800HD] Springen in .mpg bestanden en onthouden laatste positie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik een opname heb en die afspeel kun je met de numerieke toetsen door de opname heen springen. In mijn geval is b.v. de 3 is 15 seconden vooruit, de 6 is 1 minuut vooruit en de 9 is 5 minuten vooruit. Met de 1,4 en 7 spring ik achteruit. Dit gaat allemaal lekker snel en je bent zo waar je wezen moet.

Ook wordt de positie onthouden als je de weergave stopt. Als je dan weer opnieuw de weergave start, dan vraagt de DM800 of je verder wil gaan waar je was.

Heb ik de opname echter ontdaan van alle rommel aan de voor en achterkant zoals reclame en teveel opgenomen tijd aan de voor en achterkant, en er een .mpg bestand van gemaakt, dan gaat het springen bij de weergave lang niet zo snel meer en wordt de laatste positie ook niet onthouden als ik de weergave stop.

Ligt dit aan het .mpg bestand of mis ik nog wat?

Bij de opname staan .eit, .ts.cuts, .ts.ap en .ts.meta bestanden. Waar zijn die allemaal voor?

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Geplaatst:
Origineel bericht van: Urkel
Bij de opname staan .eit, .ts.cuts, .ts.ap en .ts.meta bestanden. Waar zijn die allemaal voor?

Die zijn dus precies dáárvoor, met name de *.sc file (die je niet genoemd hebt).

Er was laatst een topic daarover. Momenteel is er nog geen mogelijkheid om deze file opnieuw te genereren.

Wat je zou kunnen proberen is na het editen geen program stream (".mpg"... fout fout fout) te maken maar een transport stream (hetzelfde formaat als waarin de dreambox in opneemt), dat zoekt misschien iets makkelijker voor de dreambox.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen