TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Mijn IPBOX geeft de volgende informatie: Ik gebruik de volgende software: Micom versie (weet niet eens wat dit inhoud) 08.03.29 Boot versie: oct 24 2008 - 18:09:44 Programma versie 0.0.a(R9580) DB versie R9274 PCB (Weet niet wat dit inhoud) VH Nu heb ik problemen met het opnemen van 2 zenders tegelijk, moet ik nu de bootversie ook veranderen? Zo ja waar kan ik deze dan vinden. De update die ik namelijk laatst heb uitgevoerd komt van de site van de fabrikant. en de bootversie is hier niet mee veranderd, iemand een idee? Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 deze heb je nodig 1.3.3 usb boot version maar als ik zo kijk heb je die er al op staan dan opnemen moet geen probleem zijn met mgcam en newcs van NLB image dit loopt al een tijd prima alleen bij de laatste update moet je zelf wat veranderingen aanbrengen 9000HD_usb_uboot_1.3.3_241008.zip
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Ik ben nieuw in de wereld van linux sat ontvangers, dus dit zegt me helemaal nog niets: Citaat: dan opnemen moet geen probleem zijn met mgcam en newcs van NLB image Mijn anaal digitaal kaartjes zitten in de ci slots, 1 in een aston cam en de andere in een matrix revelutions cam. Citaat: alleen bij de laatste update moet je zelf wat veranderingen aanbrengen Welke verandering ? Sorry ben dus nieuw in deze wereld. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Moderator wiz Geplaatst: 30 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 30 augustus 2009 waarom heb je 2 canal digitaal kaartjes in 2 cam modules in je ip9000? Wat is daar de gedachte achter? groet, Wiz P.s. google eens op denktenk en lees wat documentatie over deze linux receiver. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
GeniusX Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Mgcamd en newcs worden aut. gestart in de NLB versies, even de laatste bij denktenk ophalen. Je kan nu gewoon de kaartlezers gebruiken. Ik zou zelf voor Enigma2 gaan, echter nog wel wat problemen met opnemen.
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Dit is niet alleen de gedachten, maar dit schijnt de enige manier te zijn. Indien ik een kanaal opneem via tuner 1 en ik wil via tuner 2 naar een ander kanaal kijken die op een andere transponders zit. als ik er maar 1 cam in doe kan ik alleen kanalen zien die op dezelfde transponder zitten. Sterker nog net nog ff getest. Indien er op tuner 1 wordt opgenomen dan zijn alle betaal kanalen niet meer te zien op tuner 2, ook niet die op dezelfde transponder. Dus 1 cam voor tuner 1 en 1 cam voor tuner 2. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Moderator wiz Geplaatst: 30 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 30 augustus 2009 daarom zou ik een van die kaartjes met de chip naar beneden in de cardreaders steken en een nlb image downloaden. Dan wordt standaard al newcs en mgcam gestart, dan kan je wel 2 gecodeerde streams gelijktijdig doen, en je kan meteen opnames gedecodeerd opslaan. Niet vergeten de post decode with cam in het hoofdmenu uit te zetten. Maar zoals ik al eerder zei, lees je eerst eens in in deze materie voordat je zomaar van alles gaat proberen. Dat scheelt een hoop frustratie. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Citaat: Maar zoals ik al eerder zei, lees je eerst eens in in deze materie voordat je zomaar van alles gaat proberen. Dat scheelt een hoop frustratie. Dat is dus niet zo makelijk. Op denktenk kan ik niet makkelijk mijn weg vinden. Wat ik heb gevonden is niet voldoende om begrijpen wat nu het verschil is tussen mijn img en LNB. Dan is het tevens voor mij onduidelijk hoe je weet wat je hebt. Heb inmiddels wel het volgende gelezen: Beginning_with_IPBox_9xxxHD_120609_EN Dus ik kom er wel maar het is inderdaad een hobbybox en de meeste termen die ik nu hier voorbij zie gaan zeggen me nog niets, komt nog wel ;-) Alvast bedankt voor de antwoorden. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Moderator wiz Geplaatst: 30 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 30 augustus 2009 NLB image is dgs image met extras. Die extras zijn onder anderen cams en extra plugins en scripts allemaal samengesteld zodat je zelf niet zo heel veel meer hoeft te installeren / configureren. Als je NLB installeert, zit er onder de groene toets een NLB panel met allerlei handige zaken, en er is ook een nlb web interface waarin je een heleboel zaken kan instellen. Je kan ook SIF nemen, die hebben ongeveer hetzelfde, maar net weer iets anders. zoals gezegd, als je nlb installeert, en een van je kaartjes in een van de cardreaders duwt, dan werkt dat meteen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Citaat: Als je NLB installeert, Dit zegt me al niets. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 De nieuwste img erop en krijg meteen een err 79 melding, dus maar meteen weer me oude erop gezet. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Helaas blijf dezelfde melding krijgen. Err 79. Nu start hij dus niet meer op hmmmmmmmm, iemand een idee? Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Gast holenderski Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 probeer weer een orginele versie erop te zetten van ipbox en dan weer een andere versie grt andre
TheLastHero Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Ik heb de img van abcom site gehaald en deze geeft helaas ook err 79. Ben nu maar weer een andere img aan het neerzetten hopenlijk heb ik hier meer geluk mee. Manhattan MX starlight IPBOX 9000HD plus 64 cm Triax schotel
Gast Stepdriver Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Gevalletje van RTFM: Error messages on CubeRevo/mini Err 1 on front panel Header Checksum Error Err 2 on front panel Data Checksum Error Err 3 on front panel Incorrect Vendor ID -> Should be 0x00444753 == " DGS" Err 4 on front panel Incorrect Product ID Err 5 on front panel Incorrect Hardware Model -> Should be 0x00051100 == Relook511 for Cuberevo or 0x00052000 == for Cuberevo-mini Err 6 on front panel Incorrect Hardware Version -> Should be 0x00010001 == V1.1 for Cuberevo or 0x00010000 == V1.0 for Cuberevo-mini Err 8 on front panel Erase error Err 9 on front panel Flash error Err 10 on front panel Update S/W Load Failed Err 79 on front panel incorrect DB version Err 80 or 81 on front panel front panel Communication fail with main board with CPU Err 82 or 83 on front panel Wrong contact to tunermodule with mini-PCI socket PANIC on front panel Wrong memory use by program Probeer de box te flashen met het liefst de laatste NLB versie (10513) en stel daarna alles in, laat de box een scan doen en ga daarna deze lijst bewerken met pceditor. Opslaan en opnieuw starten, dan kan het eigenlijk niet misgaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen