Ga naar inhoud


Nieuwe HD zenders?


radio man

Aanbevolen berichten

Citaat:

maar ik heb duizend keer liever dat CanalDigitaal Sport1-HD/Film1-HD

Natuurlijk komt dit niet op de satelliet, daar deze zenders eigendom zijn via via van UPC... En de codering, dat is een smoesje, Ziggo ligt nog meer open(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Langzaam (lees heel langzaam) gaat het de goede kant op...

Als UPC Direct gaat verhuizen naar 1 west komen daar ook weer transponders vrij... maar volgens mij is het goedkoper om te huren op de 23.5.

 

We wachten rustig af sleep

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerard 76,

 

sorry hoor, maar zonder bronvermelding geloof ik geen fluit van je zogenaamde quote uit een email met klantenservice.

 

dergelijk nieuws wordt eerst verspreid aan de vakhandel en de pers en niet anoniem via klantenservice.

 

zonder bronvermelding, leuk broodje aap om de sfeer op dit forum op te naaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
gerard 76,

leuk broodje aap om de sfeer op dit forum op te naaien


Erg jammer dat jij dat denkt frown
Helemaal omdat je dit zo publiekelijk kenbaar maakt,
het had ook prima via PM gekund...

Maar als over een aantal maanden deze kanalen daadwerkelijk
door CanalDigitaal zijn toegevoegd,
bied jij dan ook op dezelfde manier je excuses aan me aan? wink


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Jahoor weer BIJ CANAL DIGITAAL maar eigenlijk gewoon FTA. Ze moeten toch is ophouden met dat soort ongein.


Pronken met andermans veren! Nog lelijke veren ook.

Maar als het oorspronkelijk bericht waarheid is ben ik toch wel erg verheugd en begint het ergens op te lijken met CDS!

Nu nog even een goede EPG, wat deelkanalen logischer indelen, Sport1 HD en ECV3 en 4 en ik ben helemaal gelukkig.

Ook al is de bitrate van de HD zenders wat aan de lage kant.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Neptunus
Ook al is de bitrate van de HD zenders wat aan de lage kant.


Kun je dat ergens mee onderbouwen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Neptunus
Ook al is de bitrate van de HD zenders wat aan de lage kant.


Kun je dat ergens mee onderbouwen?


Jawel. Oftewel Ned1 SD bij de kabel heeft een hogere bitrate dan Ned1 HD bij CDS. Ik geef toe dat de bitrates wat slecht afleesbaar zijn...

Gert.


Ned1 SD bij de kabelboer:
ned1-sd-c.jpg


Ned1 HD bij de kabelboer:
ned1-hd-c.jpg

Ned1 HD bij CDS:
ned1-hd-s.jpg

History HD bij de kabelboer:
history-hd-c.jpg

History HD bij de CDS:
history-hd-s.jpg

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bitrates waar je aan refereert kunnen zo niet vergeleken worden.

 

Er is een groot verschil tussen MPEG-2 En MPEG-4 compressie.

Evenzo kan je niet vergelijken tussen DVB-S en DVB-S2.

 

Maar de vraag van mij ging niet om getallen, maar om aan te geven, waar het HD-beeld van Canaldigitaal tekort schiet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat er weer eentje cijfern##ken... Had bij de TDF eens bij een native HD uitzending de bitrate gemeten dat had je ook 12000 Kbit/sec gemeten... Inmiddels weten we wel dat de kabel Nederland 1,2 en 3 in HD aanbiedt in HD waardige bitrates...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De bitrates waar je aan refereert kunnen zo niet vergeleken worden.

Er is een groot verschil tussen MPEG-2 En MPEG-4 compressie.
Evenzo kan je niet vergelijken tussen DVB-S en DVB-S2.

Maar de vraag van mij ging niet om getallen, maar om aan te geven, waar het HD-beeld van Canaldigitaal tekort schiet.


Nee, je vroeg Neptunes om de lage bitrates te onderbouwen. Ik vergelijk tussen dvb-s2 & dvb-c en niet dvb-s2 & dvb-s.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gaat er weer eentje cijfern##ken... Had bij de TDF eens bij een native HD uitzending de bitrate gemeten dat had je ook 12000 Kbit/sec gemeten... Inmiddels weten we wel dat de kabel Nederland 1,2 en 3 in HD aanbiedt in HD waardige bitrates...


TDF? Huh? Er is hier een discussie over bitrates. Maar wat is dan de conclusie?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het maakt heel veel verschil, hoe je HDTV signalen transporteert.

 

MPEG-2 heeft veel meer transportruimte nodig als MPEG-4

DVB-S2 heeft ongeveer 30% meer signaaloverdracht dan DVB-S

 

Daardoor kan je de bitrate van de kabel niet 1 op 1 vergelijken met de bitrate op de Canaldigitaal transponder.

Je hebt op de kabel dus een hogere bitrate nodig, om dezelfde kwaliteit te verkrijgen als op de Satelliet.

 

De opmerking waarop ik reageer is de lage bitrates t.o.v. de kabel.

Dat suggereert, dat Canaldigitaal hogere bitrates moet gaan gebruiken om mee te komen met de kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat Animal Planet HD op Thor 5 een bitrate heeft van ongeveer 15mbit en dit is ook gewoon DVBS-2, dus ik deel de mening van Catastrofus dat Canal Digitaal een veel te lage bandbreedte hanteert. Met als toevoeging dat ik de kwaliteit van Canal Digitaal met HD zenders niet als slecht ervaar. Behalve MyZen (snap het nut van deze zender niet?), hier veel blokjes met al dat water...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...